افزایش قیمت برق برای دریافت وام در این کشور

بدون دیدگاه

افزایش قیمت برق برای دریافت وام در این کشور
اقتصادنیوز: پاکستان برای افزایش شانس دریافت وام جدید از صندوق بین‌المللی پول، قیمت برق را به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سجاد اکرم، سخنگوی سازمان رگولاتوری برق ملی پاکستان اعلام کرد این نهاد برای سال مالی آینده که از اول ژوئیه آغاز می‌شود، تعرفه برق را ۵.۷۲ روپیه افزایش داده و به ۳۵.۵۰ روپیه به ازای هر کیلووات ساعت برای ۱۰ شرکت توزیع برق خواهد رساند.

پاکستان، تعرفه برق برای صنایع را روز جمعه کاهش داد تا به رقابتی شدن صادرات کمک کند. دولت شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان که سرگرم مذاکره با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام اضطراری است، هفته گذشته، مالیات‌ها را در بودجه خود افزایش داد تا درآمدش را تقویت کند.

محمد اورنگزیب، وزیر دارایی پاکستان اظهار کرد: این کشور انتظار دارد یک توافق در سطح کارکنان برای برنامه‌ای به مدت سه سال منعقد کند.

اقتصادنیوز: همزمان با نخستین روز از آخرین هفته خرداد ماه و افزایش پیک مصرف پایتخت، برق ۱۶ دستگاه اجرایی پر مصرف ملی و استانی شامل چند ساختمان بانک عامل کشور توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، قطع شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عزیر یونس، یکی از مدیران گروه آسیای جنوبی، گفت: افزایش تعرفه برق برای برخورداری از برنامه صندوق بین‌المللی پول، اهمیت حیاتی دارد زیرا بخش مهمی از توقف افزایش مداوم بدهی در بخش انرژی است.
اقتصادنیوز: همزمان با نخستین روز آخرین هفته خردادماه و افزایش پیک مصرف پایتخت، برق ۱۶ دستگاه اجرایی پرمصرف ملی و استانی شامل چند ساختمان بانک عامل کشور توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، قطع شد.

بحران انرژی که همسو با کمبودهای مشابه در شبه قاره جنوب آسیا شکل گرفته است، دولت‌های این منطقه‌ را با چالش جدی مواجه کرده و آنها را واداشته که به استفاده از سوخت‌های به شدت آلاینده مانند نفت کوره و زغال سنگ روی بیاورند. موج گرمای کشنده تابستانی این وضعیت را دشوارتر کرده است به طوری که در بعضی از ایالت‌های پاکستان، دمای هوا پیش از فرا رسیدن اوج گرمای تابستانی، از ۴۵ درجه عبور کرده است. متعاقبا، تولید نیروی برق آبی پاکستان در ایالت‌های شمالی این کشور، افت چشمگیری پیدا کرده است.

اخباراقتصاد
پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی