واریز سود سهام عدالت متوفیان تا پایان خردادماه به حساب ها

بدون دیدگاه

واریز سود سهام عدالت متوفیان تا پایان خردادماه به حساب ها
سهامداران عدالت در حالی چشم انتظار واریز سود مرحله سوم سهام عدالت سال ۱۴۰۲ هستند که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی در این خصوص اعلام کرد.

مراجع رسیدگی حسب تخلف صورت گرفته و پس از اخذ دفاعیه از ناشر و استماع توضیح ناشران، جریمه ای را متناسب با تخلف صورت گرفته صادر خواهد کرد.

ولی ‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با حیات گفت: تاکنون تاریخی برای پرداخت سود سهام عدالت مشخص نشده است و شورای عالی بورس پس از تکمیل پرداخت سود شرکت ها، این زمان را مشخص خواهد کرد.

افزایش سرمایه برخی شرکت ها از محل سود سهام عدالت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد آخرین جزئیات پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت گفت: برخی شرکت ها تاکنون سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند. همچنین برخی از شرکت ها بخشی از این سود را پرداخت کرده اند.

جعفری ادامه داد: شرکت هایی مثل «شرکت فجر انرژی خلیج فارس» که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند، اخیرا اطلاعیه ای روی سامانه کدال گذاشته و اعلام کرده اند که افزایش سرمایه دارند. به عبارتی قصد دارند سود سهام عدالت و سود سایر سهامداران را در افزایش سرمایه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما منتظر پرداخت سود این شرکت ها هستیم، ادامه داد: مابقی شرکت ها هم بخشی از سود سهام عدالت را پرداخت کرده اند ولی هنوز مقداری از سود سهام باقی مانده که باید پرداخت کنند. منتظریم این مبالغ تجمیع شود تا ما بتوانیم مصوبه شورای عالی بورس را اخذ کنیم و مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت را انجام بدهیم.

اعلام مراحل پرداخت سود سهام عدالت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا تاریخی برای پرداخت سود سهام عدالت مشخص شده است؟ گفت: در حال حاضر زمانی مشخص نشده و بعد از اینکه سود سهام عدالت به صورت تمام و کمال ازسوی شرکت ها انجام شود، تاریخی ازسوی شورای عالی بورس برای پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص خواهد شد.

به گفته جعفری، شرکت سپرده گذاری مرکزی در تاریخ مشخص شده، سود را به حساب سهامداران عدالت واریز می کند. بنابراین تاکنون تاریخی مشخص نشده و تاریخ را شورای عالی بورس پس از تکمیل پرداخت سود مشخص خواهد کرد.

وی افزود: گروه سوم نیز ناشرانی هستند که از مشتریان خود طلبکارند و چون نتوانسته اند طلبشان را وصول کنند از پرداخت سود سهام عدالت ناتوان مانده اند.

سود سهام عدالت و تخلف ناشران

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد نحوه برخورد سازمان بورس با شرکت هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده اند، گفت: پرونده تخلفات ناشرانی که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند به مراجع رسیدگی به تخلفات در سازمان ارسال شده است.

سود سهام عدالت در خرداد ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟

رئیس سازمان بورس جزئیاتی درباره زمان واریز سود سهام عدالت در خرداد ۱۴۰۳ ارائه داد.

عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: امیدواریم بتوانیم در خرداد ماه باقی مانده سود سهام عدالت را واریز کنیم اما وی تاریخ دقیقی اعلام نکرد.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود؛ سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند.

اعتماد آنلاین در خبری نوشت: در این بین به دلیل بدقولی برخی شرکت‌ها، واریز این سود در دو مرحله انجام نشد و به مرحله سوم کشیده شد؛ در این رابطه ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان اعلام کرد که «مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. این شرکت‌ها اکثراً با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.»

با توجه به اینکه هنوز این سود واریز نشده است، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این ارتباط اعلام کرد که «علیه شرکت‌هایی که سود سهام عدالت ندادند، اقدام حقوقی صورت می‌گیرد.»

خاندوزی توضیح داد: سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در اسفند سال ۱۴۰۲ واریز شد، اما باقیمانده اندک دیگری نیز وجود دارد که سرجمع آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتاً سه دسته شرکت‌های فولادی، پالایشی و پتروشیمی هنوز به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده‌اند.

وی گفت: سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند اقدام حقوقی خواهد کرد. زیرا موضوع سهام عدالت احقاق حق سهامداران خرد است. امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مساله به نتیجه برسد.

اخباراقتصاد
پربازدیدسهام عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی