خبر مهم درباره قانون چک؛ تعیین سقف بر اساس توان مالی

بدون دیدگاه

خبر مهم درباره قانون چک؛ تعیین سقف بر اساس توان مالی
گام سوم اصلاح قانون چک؛ تعیین سقف بر اساس توان مالی
نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی پیرامون جزئیات گام سوم اصلاح قانون چک ارائه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون چک، گفت: در حال حاضر ما بر روی اجرای گام سوم اصلاح قانون چک کار می‌کنیم که در این گام به دنبال مسقف کردن صدور چک یعنی افراد بر اساس توان مالی و رفتار اجتماعی در در صدور چک با هم متفاوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این روش ۲ رتبه اقتصادی و شهروندی به اشخاص در زمینه صدور چک داده می‌شود، افزود: در این روش وضعیت مالی و دارایی افراد بر اساس داشتن سهام، سپرده بانکی، اموال منقول و غیر منقول و … در تعیین سقف اعتباری افراد موثر است.
نماینده نجف‌آباد در مجلس اظهار کرد: بحث دیگر رتبه‌بندی شهروندی است که بر اساس رفتار اجتماعی افراد این رتبه‌بندی انجام می‌شود که بر اساس محکومیت کیفری، چک برگشتی، بدهی‌های از جمله قبوض برق و گاز و آب، بی انضباطی از لحاظ راهنمایی و رانندگی و خوش حسابی در پرداخت مالیات و … از مواردی است که در این زمینه موثر است که طبق آن افراد در ۱۵ سطح از رنگ سفید تا قرمز رتبه‌بندی می‌شوند.

ابوترابی اظهار کرد: افراد دریافت‌کننده چک می‌توانند از طریق شماره‌ای که اعلام شد و از طریق پیامک متوجه شوند که شخصی که صادر کننده چک است، آیا از لحاظ اقتصادی فرد پرریسک هست یا خیر؟ همچنین از نظر شهروندی فرد منضبطی است یا خیر؟

نماینده نجف‌آباد در مجلس ادامه داد: در این روش که با صدور چک‌های الکترونیکی قابلیت اجرا دارد، هر شخص که اقدام به صدور چک کرد زمانی که به سقف معین شده برسد به صورت سیستمی دیگر امکان صدور چک ندارد و نمی‌تواند چک صادر کند.

ابوترابی با بیان اینکه همچنین تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری از چاپ چک‌های کاغذی جلوگیری شود، گفت: انتظار است که بانک مرکزی تدریجا فرهنگ سازی درباره چک‌های الکترونیک از طریق صداوسیما ، رسانه‌ها و فضای مجازی را انجام دهد و از سوی دیگر آموزش‌های لازم به کارمندان بانک‌ها درباره چک‌های الکترونیک را دهد تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

انتهای‌پیام/

اخباراقتصاد
پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی