آخرین خبرها از بیمه تکمیلی روستائیان کشور

بدون دیدگاه

آخرین خبرها از بیمه تکمیلی روستائیان کشور
معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: بیمه تکمیلی در سه استان همدان آذربایجان شرقی و اصفهان عملیاتی شد اما برای اجرای آن در تمامی استان‌های کشور متاسفانه تبصره ای از سوی هیات امنا ابلاغ شد که ما را منع کرده است اما در تلاشیم تا این اقدام مجدداً اجرا شود.

سجاد طاهری معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور امروز در حاشیه نشست سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر اظهار کرد: عملکرد صندوق تحولی نبوده و اتفاقی جهادی و جهشی بوده است و خوشحال هستیم هم راستا با منویات رهبر معظم انقلاب توانسته ایم به این جامعه خدماتی را ارائه دهیم.

وی افزود: ما توانستیم بیش از ۱ میلیون و ۳۵هزار نفر از کشاورزان روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در کشور را در دو سال اخیر بیمه کنیم و تقریبا معادل ۵۰ درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تاسیس تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم است.

طاهری گفت: عملکرد صندوق تنها در دو سال اخیر معتدل ۹۹ درصد عملکرد دولت های نهم و دهم و بیش از ۸۰ درصد عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: برای اولین بار بحث درمان تکمیلی برای مستمری بگیران با کمترین پرداخت عملیاتی شد و انشالله در تلاش و برنامه ریزی هستیم تا در استان های دیگر اجرا شود. این بیمه تکمیلی در سه استان همدان آذربایجان شرقی و اصفهان عملیاتی شد اما برای اجرای آن در تمامی استان‌های کشور متاسفانه تبصره ای از سوی هیات امنا ابلاغ شد که ما را منع کرده است اما در تلاشیم تا این اقدام مجدداً اجرا شود.

وی گفت: یکی از کارهای بزرگی گه انجام داده این بود که ۳۱۱ هزار نفر را از مادران غیر شاغل روستایی و عشایر را تحت پوشش قرار دادیم و حق بیمه آنها رایگان بود و دولت پرداخت کرد. از یک میلیون نفر که بیمه شده اند حدود ۶۰۰هزار نفر از آن را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و این ضریب بسیار خوبی است.

طاهری درباره آمار تحت پوشش این صندوق نیز گفت: تعداد کل اعضای صندوق بیش از ۳میلیون نفر است و دیگر یک صندوق کوچکی نیست و پس از تامین اجتماعی بزرگترین صندوق ییمه اجتماعی کشور هستیم.

معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تاکید کرد: برای مستمری بگیران هم توانسته ایم در حداقل بگیران نزدیک به ۲۱۰درصد رشد مستمری را داشته باشیم. و در سایر سطوح حدود ۸۳درصد در سه سال مستمری اشان رشد داشته است.

وی درباره برنامه دولت برای تحت پوشش قراردادن مادران روستایی براساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تحت پوشش قراردادن ۳۰۰ هزار مادر روستایی ۲۰۰ هزار نفر دیگر به زودی بیمه می شوند و از خدمات رایگان و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

اخباراقتصاد
بیمهپربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی