حوه اعتراض یارانه ۱۴۰۳ سریع و فوری | استعلام واریز یارانه چگونه است؟ + پیگیری یارانه

بدون دیدگاه

حوه اعتراض یارانه ۱۴۰۳ سریع و فوری | استعلام واریز یارانه چگونه است؟ + پیگیری یارانه

اعتراض به دهک‌ بندی یارانه اولین اقدامی است که افراد پس از مشاهده رتبه‌دهک‌بندی خود و در صورت نارضایتی از آن، انجام می‌دهند.

نحوه اعتراض یارانه ۱۴۰۳ سریع و فوری

استعلام واریز یارانه چگونه است؟

دو روش برای استعلام رتبه دهک بندی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

استعلام از طریق سایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:

هموطنان می‌توانند از طریق سایت این وزارت اقدام به بررسی وضعیت رتبه دهک بندی خود نمایند. برای این کار کافی است به آدرس اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir / مراجعه نمایید و سپس اقدامات لازم مربوط به استعلام دهک‌ بندی خانوار را انجام دهید.

استعلام دهک بندی از طریق تلفن گویا:

یکی دیگر از روش‌ها استعلام دهک بندی استفاده از شماره گویا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است. توجه داشته باشید این کار را با شماره موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، انجام دهید.

 

استعلام واریز یارانه با کد ملی برای اطلاع از وضعیت دریافت یا عدم دریافت یارانه برای افراد و خانوارهای مختلف کشور فراهم می‌سازد. طرح هدفمندسازی یارانه‌ها از چند سال قبل در کشور آغاز‌شده‌و تا اکنون ادامه دارد. استعلام یارانه پرداختی با کد ملی به شما کمک می‌کند تا از گروه‌بندی خود در این زمینه مطلع‌شده‌و بدانید در کدام یک از این گروه‌های یارانه بگیر ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قرار دارید.

چه روش‌هایی برای استعلام یارانه وجود دارد؟

با توجه به اینکه هیچ نهاد یا سازمانی به صورت حضوری برای پرداخت یارانه پاسخگو نخواهد بود، باید از روش‌های غیرحضوری و آسان استفاده کنید.

بهترین روش برای استعلام یارانه، استفاده از وب‌سایت آنلاین است که در کمتر از چند دقیقه می‌توانید از وضعیت پرداختی خود مطلع شوید. همچنین، اگر به هر دلیلی به اینترنت دسترسی نداشتید، استفاده از کد دستوری #۶۳۶۹* و پیامک به ۶۳۶۹ بهترین گزینه ممکن به حساب می‌آید.

با وجود این روش‌های آسان، از استفاده از روش‌های وقت‌گیری مانند مراجعه به بانک یا خودپرداز خودداری کنید.

استعلام یارانه با کد ملی بدون شماره حساب با سایت استعلام اینترنتی یارانه

در طرح جدید پرداخت یارانه‌های نقدی، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تقسیم‌شده‌و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شود. اطلاعات درآمدی این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی دولت جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفته است؛ سپس به ترتیب درآمد افراد از کم‌تر به بیش‌تر در دهک‌های ۱ تا ۱۰ دسته‌بندی‌شده‌است.

استعلام و مشاهده وضعیت یارانه خانوار با کد ملی به شما کمک می کند تا دهک خود را مشاهده نمایید. در طرح جدید به افرادی که در دهک‌های ۱ تا ۳ قرار دارند، ۴۰۰ هزار تومان و به افرادی که در دهک‌های ۴ تا ۹ قرار دارند، ۳۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد.

کسانی که در دهک آخر یعنی ۱۰‌ام باشند، مشمول دریافت یارانه نخواهند شد. در این بخش، سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست معرفی‌شده‌و روش ورود به آن توضیح داده می‌شود.

در ادامه به روش استفاده از این سامانه پرداخته می‌شود. برای ورود به سایت مربوط به استعلام وضعیت یارانه‌گیران، کافی است مراحل مشخص‌شده‌را به صورت گام به گام دنبال کرده و انجام دهید که در این جا به آن‌ها پرداخته‌شده‌است.

مراحل ورود به سایت استعلام اینترنتی یارانه به شرح زیر است:

ابتدا باید آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود وارد کرده و جستجو نمایید.

برای ورود به این سایت و استفاده از آن برای استعلام یارانه، می‌توانید از گوشی موبایل یا سیستم‌های کامپیوتری استفاده کنید.

پس از جستجوی نشانی سایت استعلام یارانه معیشتی با کد ملی، اولین گزینه با همین نشانی و عنوان «معیشتی – وزارت تعاون» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

سپس به صفحه اصلی این سامانه وارد‌شده‌ و تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

اکنون امکان استعلام وضعیت یارانه خانوارتان را دارید و می‌توانید از درآمد خود مطلع شوید. با انجام این چند مرحله، به سایت مربوطه جهت استعلام وضعیت یارانه منتقل می‌شوید.

در ادامه، نحوه استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه را برای شما توضیح می‌دهیم تا برای استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه نشوید.

استعلام یارانه با سریال شناسنامه

در حال حاضر که روش ورود به سامانه استعلام یارانه را آموخته‌اید، به سادگی می‌توانید در هر لحظه از شبانه روز به آن وارد‌شده‌و از وضعیت یارانه خود یا دیگران مطلع شوید. لطفا توجه داشته باشید برای استعلام واریز یارانه در سایت استعلام اینترنتی یارانه باید رقم های سمت راست کد ملی خود را به درستی و با دقت وارد نمایید.

افرادی که رقم آخر یا سمت راست کد ملی شان زوج است، در روزهای زوج امکان ورود به این سامانه و استفاده از آن را دارند. افرادی که رقم سمت راست کد ملی شان فرد باشد، در روزهای فرد می‌توانند به این سامانه وارد‌شده‌و از آن جهت اطلاع از وضعیت یارانه خود استفاده کنند.

در این بخش نحوه استعلام یارانه معیشتی با کد ملی را توضیح می‌دهیم تا از روش کلی آن مطلع شوید. با توجه به رقم آخر کد ملی تان می‌توانید در روزهای مربوطه وارد‌شده‌و از خدمات سامانه بهره‌مند شوید.

برای استفاده از این سامانه برای بررسی وضعیت یارانه‌تان هم باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

این اقدامات لازم برای استعلام یارانه پرداختی در سامانه و مشاهده وضعیت یارانه خانوار با کدملی به شرح مراحل زیر را طی نمایید:

۱. در ابتدا باید به این سایت وارد شوید که در بخش قبل نحوه انجام این کار را بیان کرده‌ایم؛ پس جهت ورود به سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست دچار مشکل نخواهید شد.

۲.پس از آنکه وارد سایت استعلام اینترنتی یارانه شدید باید بر روی گزینه ورود و یا ثبت نام کلیک نمایید.

سپس یک پنجره به شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود که شامل گزینه‌های ورود و ثبت نام است.

اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده‌اید، می‌توانید به راحتی وارد شوید؛ اما اگر تا کنون نام‌نویسی تان را در این سایت انجام نداده‌اید، برای استعلام یارانه با کد ملی بدون شماره حساب و استعلام یارانه با سریال شناسنامه باید مراحل زیر را طی نمایید:

جهت این امر کافی است شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولدتان را در کادرهای مربوطه قرار دهید و پس از تایید کد امنیتی، گزینه «ارسال کد اعتبارسنجی» را بزنید. به این ترتیب می‌توانید مراحل ثبت نام استعلام واریز یارانه را انجام دهید

پس از تکمیل فرایند ثبت نام، می‌توانید به سایت مربوطه وارد شوید. اکنون باید گزینه «ورود» را از قسمت بالای پنجره انتخاب کنید؛ سپس شماره همراه تان را در جایگاه تعیین‌شده‌برای آن قرار دهید و کد امنیتی را وارد کنید.

در حال حاضر با زدن گزینه ورد سایت خدمات دولت هوشمند باز شده و باید شماره همراه خود را وارد کرده و سپس وارد ناحیه کاربری خود شوید.

شما در این صفحه می توانید مواردی مانند اطلاعات شناسه اقتصادی، دهک و … را مشاهده نمایید.

اکنون استعلام یارانه پرداختی شما انجام شده و می توانید اطلاعت مورد نیاز استعلام واریز یارانه را مشاهده نمایید.

گزینه دیگری که در استعلام واریز یارانه به در شما می خورد گزینه «درخواست بررسی» می باشد که به کمک این گزینه می توانید برای اعتراض اقدام کرده و اعتراض خود را نسبت به استعلام واریز یارانه ثبت نمایید.
همچنین همان طور که مشاهده کردید استعلام یارانه با سریال شناسنامه یکی از روش های استعلام یارانه با کد ملی بدون شماره حساب می باشد که نیاز به شماره حساب فرد سرپرست خانوار ندارد.

مشاهده وضعیت یارانه خانوار با کدملی از طریق کد استعلام واریز یارانه

در بخش قبل، روش استعلام یارانه با کد ملی از طریق سامانه مخصوصی که برای این هدف تاسیس‌شده‌است، تشریح شد. این روش بهترین روش ممکن برای بررسی وضعیت یارانه است و اطلاعات جامعی را به کاربران ارائه می‌دهد.

با این حال، در صورت عدم دسترسی به اینترنت یا سامانه، روش‌های جایگزینی برای بررسی وضعیت یارانه وجود دارد. یکی از این روش‌ها، دریافت استعلام یارانه از طریق تماس تلفنی است.

برای استفاده از این روش، باید با شماره تلفن ۰۹۲۰۰۶۳۶۹ تماس گرفته و سپس کد ملی سرپرست خانواده را وارد کنید. این روش استعلام یارانه معیشتی با کد ملی، امکان آگاهی از مشمول بودن یا نبودن شما را فراهم می‌کند اما اطلاعاتی در مورد دهک شما ارائه نمی‌دهد.

در صورت عدم مشمولیت دریافت یارانه، می‌توانید بفهمید که در دهک ۱۰‌ام قرار گرفته‌اید؛ زیرا فقط همین دهک یارانه دریافت نمی‌کند و اگر غیر از این باشد شما حز دهک های یک تا نهم می باشید.

کد دستوری استعلام یارانه با کد ملی

در کنار سامانه و تلفن گویا، روش دیگری نیز برای استعلام یارانه با کد ملی سرپرست وجود دارد. این روش استفاده از کد دستوری اختصاصی جهت این منظور است. افرادی که امکان استفاده از سامانه را ندارند، می‌توانند از طریق کد دستوری وضعیت یارانه خود را بررسی کنند.

این روش حتی برای گوشی‌های ساده و غیر هوشمند نیز قابل استفاده است. برای این کار، کافی است کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را در تلفن خود شماره‌گیری نمایید. بلافاصله پس از شماره‌گیری استعلام یارانه با سریال شناسنامه برای شما انجام خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که این روش تنها وضعیت دریافت یارانه برای خانواری که کد ملی سرپرست آن وارد‌شده‌را مشخص می‌کند و اطلاعات دیگری در مورد دهک‌بندی خانوار ارائه نمی‌دهد. همچنین در این روش نیز شما می توانید برای اعتراض خود اقدام نمایید.

برنامه استعلام یارانه پرداختی

از جایی که عموما سامانه‌های دولتی دارای یک برنامه موبایلی هستند، کاربران به دنبال برنامه استعلام یارانه با کد ملی خود هستند تا وضعیت یارانه‌شان را پیگیری کنند.

باید اعلام کنیم که تا کنون برنامه‌ای با این هدف به صورت رسمی ایجاد نشده؛ بنابراین متقاضیان امکان نصب اپلیکیشن خاصی جهت استعلام یارانه خود را ندارند.

با این حال، هر لحظه می‌توانید از طریق گوشی موبایلتان به سامانه تعیین‌ شده‌ جهت استعلام یارانه مراجعه کرده و اطلاعات مربوطه را بررسی کنید. البته ممکن است در ادامه برنامه استعلام یارانه معیشتی معرفی شود و در اختیار کاربران قرار بگیرد؛ اما تا این لحظه هنوز اپلیکیشن یا برنامه خاصی از طریق سامانه معرفی‌نشده‌است.

نحوه اعتراض یارانه ۱۴۰۳ سریع و فوری

طبق اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هموطنان عزیز می‌توانند بجز دریافت استعلام از رتبه دهک بندی خانوار، اعتراض خود را نسبت به آن ثبت کنند. برای این کار توصیه می‌کنیم مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه اعتراض یارانه ۱۴۰۳ سریع و فوری

نحوه ورود به سامانه دهک بندی

همانطور که پیش‌تر گفتیم طبق اعلام وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی خانوارهای که بر رتبه دهک بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند با ثبت تغییرات درآمدی، دارایی‌ها و حتی شرایط ویژه‌ای که دارند درخواست مجدد رتبه دهک‌بندی دهند.

برای این کار کافی است مراحل زیر را با دقت طی نمایید:

ابتدا در مرورگر خود آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir را جستجو کنید.

سپس گزینه «ورود به سامانه حمایت» را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد به صفحه احراز هویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی منتقل خواهید شد.

در این صفحه فرد حقیقی را انتخاب نموده و کدملی سرپرست خانوار و کد امنیتی درج شده را وارد نمایید و گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید. (چنانچه اولین بار است به نسخه جدید سایت حمایت مراجعه می‌نمایید، مراحل ثبت نام را پشت سر بگذرانید. در اندیشه معاصر به آموزش فرایند ثبت نام می‌پردازیم)

در نهایت شما به صفحه اصلی سایت حمایت منتقل خواهید شد.

در صفحه جدید، شما می‌توانید وضعیت دهک خانوار، یارانه خود را مشاهده کنید و در صورت نارضایتی از آن اعتراض نمایید.

نحوه ثبت نام در سایت اعتراض به دهک بندی

چنانچه اولین بار است که این سامانه مراجعه نمایید باید ابتدا مراحل زیر را پشت سر بگذرانید:

آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود جستجو کنید.

وارد بخش ورود به سامانه حمایت شوید.

در صفحه جدید نوع کاربر: حقیقی، کدملی را وارد نموده و کد امنیتی نمایش داده شده را درج نمایید. سپس دکمه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

سپس باید در صفحه جدید، شماره همراه(سرپرست خانوار)، تاریخ تولد و کدپستی را وارد نمایید و گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

در مرحله بعد رمز ارسال شده به شماره موبایل خود را در فیلد تعیین شده، وارد کنید.

در صفحه جدید شما باید رمز عبور برای خود انتخاب نمایید و آن را تکرار کنید. سپس گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.

در مرحله آخر شما باید رمز وارد شده در مرحله قبل را در فیلد تعیین شده وارد نمایید.

در نهایت شما به صفحه اصلی سایت حمایت منتقل می‌شوید.

آموزش نحوه اعتراض به دهک بندی خانوار

برای اعتراض به وضعیت دهک بندی خانوار خود مراحل زیر را پس از گذراندن مراحل گفته شده در بالا پشت سر بگذرانید:

درصورتی که قصد اعتراض به وضعیت دهک‌بندی خود را دارید، گزینه درخواست بررسی را انتخاب نمایید.

توجه: پس از تایید موافق نامه، فرایند ثبت درخواست شروع خواهد شد.

( چنانچه درخواست بررسی داشته باشید، باید مراحلی را زیر را پشت سر بگذرانید)

مرحله بعد بررسی ساختار خانواده به شما نمایش داده می‌شود.

مرجع این اطلاعات، سازمان هدفمندی یارانه‌ها است.

در صورت انجام امور گفته شده در بالا، اطلاعات خانوار در دوره بعدی دهک بندی تغییر خواهد کرد.

مرحله بعدی مربوط به بررسی اطلاعات خودرو اعضا خانوار است.

مرجع این اطلاعات نیرو انتظامی می‌باشد.

مرحله بعدی مربوط به بررسی اطلاعات درآمدی خانوار است.

مرجع این اطلاعات صندوق‌های بیمه‌ای و سایر مراجع زیربط است.

مرحله بعد مربوط به بررسی اطلاعات بانکی خانوار است.

در این بخش تراکنش‌های بانکی تمامی اعضا خانوار نمایش داده می‌شود.

مرحله ششم مربوط به بررسی بیماری خاص یا معلولیت اعضای خانوار است.

مرجع این اطلاعات صندوق‌های بیمه‌گر مانند تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت، بهزیستی، بنیاد امور بیماری‌های خاص وزارت بهداشت و درمان و مرجع اطلاعات معلولین است.

چنانچه افراد اعضای خانواده دچاره بیماری خاص بودند به یکی از نهادهای گفته شده در بالا مراجعه کنید و درخواست معرفی فرد و تشکیل پرونده نمایید.

مرحله هفتم مربوط به بررسی وضعیت فعالیت اعضای خانوار در بازار بورس است.
در مرحله آخر شما باید تعهد نامه نمایش داده شده را با دقت بخوانید و در صورت درستی اطلاعات گزینه «متن تعهدنامه را خوانده‌ام و قبول دارم» را انتخاب و در نهایت دکمه “ارسال درخواست بررسی را کلیک” نمایید.

در صورتی که مراحل به درستی انجام شده باشد، پیامی به شما نمایش داده می‌شود.

توجه: پس از ثبت موفق درخواست، امکان درخواست مجدد دهک بندی تا دوره آتی نمی‌باشد.

پیگیری یارانه

برای پیگیری نتیجه اعتراض به دهک بندی شما چهار راه دارید:

وارد سامانه حمایت شوید و با انتخاب گزینه وضعیت اقتصادی خانوار از تغییر دهک بندی و نتیجه اعتراض مطلع شوید.
با در دست داشتن مدارک هویتی و کد پیگیری به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه نمایید و درخواست استعلام نتیجه اعتراض به دهک‌بندی را داشته باشید.
منتظر پیامک از سوی وزارت رفاه بمانید.
با شماره تماس ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان این سامانه بخواهید وضعیت اعتراض شما را پیگیری و استعلام کنند.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی