فوری/واریزی جدید ماهانه دولت برای دهک های 6 تا 9

بدون دیدگاه

فوری/واریزی جدید ماهانه دولت برای دهک های 6 تا 9
مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به بیمه رایگان پنج دهک اول درآمدی و تخفیف‌های اعمال شده برای دهک‌های شش تا ۹ درآمدی، در عین حال جزییات تغییرات ایجاد شده در حق بیمه پرداختی دهک‌های ۶ تا ۹ درآمدی برای سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

جمشید شایانفر، تاکید کرد: حق بیمه دهک‌های اول تا پنجم درآمدی همچنان رایگان است و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

وی همچنین گفت: براساس مصوبه هیات وزیران حق بیمه پرداختی برای پوشش بیمه سلامت مشمولین ۵ دهک اول درآمدی رایگان و برای سایر دهک‌های درآمدی بر اساس نتیجه ارزیابی وسع می‌باشد.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برای مشمولین دهک شش درآمدی، ۲۰ درصد حق بیمه توسط فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ سالانه برای همین دهک ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: برای مشمولین دهک هفتم درآمدی نیز ۳۰ درصد حق بیمه توسط فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه آن ۴۸ هزار و ۴۵۰ تومان و نرخ سالانه آن ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.

شایانفر اعلام کرد: برای مشمولین دهک هشتم درآمدی نیز ۴۰ درصد حق بیمه توسط فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه آن ۶۴ هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ سالانه برای همین دهک ۷۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، افزود: همچنین برای مشمولین دهک ۹ درآمدی هم ۵۰ درصد حق بیمه توسط فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه آن ۸۰ هزار و ۷۵۰ تومان و نرخ سالانه آن ۹۶۹ هزار تومان است.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای دهک ۱۰ درآمدی نیز صد درصد حق بیمه توسط خود فرد پرداخت شده که نرخ ماهانه آن ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ سالانه آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه همایش روز جهانی ایمنی غذا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت بهداشت با هدف اینکه پنج دهک پایین جامعه در ارتباط با بیماری خود هیچ دغدغه‌ای به جز بیماری نداشته باشند، پنج دهک پایین جامعه را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار داده است.

وی ادامه داد: افراد پنج دهک پایین جامعه با مراجعه به مراکز درمانی دولتی بدون داشتن دفترچه بیمه و فقط با ارائه کد ملی از خدمات درمانی پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال گفت: سلامت کودکان حائز اهمیت قلمداد می‌شود؛ چرا که اگر یک کودک به بیماری دچار شود عوارض آن می‌تواند تا مدت‌ها گریبان او را می‌گیرد. دولت شهید رئیسی با توجه به اهمیت سلامت کودکان، موضوع درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال را مطرح و اجرا کرد. درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال هیچ ارتباطی با دهک افراد ندارد.

عین‌الهی ادامه داد: علاوه بر درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال در مراکز درمانی دولتی، درمان ناباروری به صورت رایگان در مراکز سطح ۲ و ۳ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح کرده، افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور معادل ۹۵۰ هزار مورد بود که ۱۷۰۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کردیم. به عبارت دیگر می‌توان گفت دولت سیزدهم توانسته است ۱۳ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کند.

عین اللهی درباره وعده وزارت بهداشت به شهید رئیسی گفت: وزارت بهداشت به شهید رئیسی وعده داده بود که ۹۰۰۰ تخت دیگر به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه کند. در حال حاضر، تخت‌هایی که آماده بهره‌برداری هستند، افتتاح می‌کنیم و مابقی تخت‌ها به دولت آتی واگذار می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش بیمه‌ای هفت قلم داروی درمان سرطان خبر داد.

محمدحسین کاملی درباره پوشش داروهای تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان اظهار کرد: تعداد داروهای تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به ۹۰ قلم رسید.

وی درباره پوشش بیمه‌ای داروهای جدید گفت: سال جاری نیز ۷ داروی جدید درمان سرطان تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفت.

اخباراقتصاد
افزایش حقوقپربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی