خبر مهم / واگذاری زمین رایگان به این افراد +شرایط

بدون دیدگاه

خبر مهم / واگذاری زمین رایگان به این افراد +شرایط

معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن جزییات واگذاری یک میلیون قطعه زمین رایگان به طور ٩٩ سال اجاره رایگان را به واجدان شرایط تشریح کرد.

مجید جودی، معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری یک میلیون قطعه زمین به محرومان روستایی و همچنین متقاضیان برای مهاجرت معکوس اظهار داشت: سهم واگذاری زمین در دو سال ١۴٠٢ و ١۴٠٣ یک میلیون قطعه زمین است که تا کنون ۶٠٠ هزار زمین در سامانه بارگذاری شده که تا کنون ٨۵ هزار قطعه زمین به افراد واجد شرایط یعنی محرومان ساکن در روستا و افرادی که مهاجرت معکوس به روستا داشتند، واگذار شده‌است.

وی تاکید کرد: این اراضی به صورت رایگان یعنی اجاره ٩٩ ساله به واجدان شرایط ارایه می‌شود و این واگذاری‌ها در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن محرومان و طبق تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های حمایتی تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی بلاعوض علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی به دهک‌های یک تا ۴ پرداخت می‌شود.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های بنیاد مسکن بوده است و در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان تا کنون حدود ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی مقاوم سازی و نوسازی شده است‌ که‌ به همین دلیل در سیل اخیر واحدهای کمتری دچار خسارت شدند.

جودی افزود: برای واحدهای که در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند علی الحساب تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و ۱۰۰ میلیون تومان هم بلاعوض در نظر گرفته‌ایم که پس از تصویب پرداخت خواهد شد.

همچنین رضا حمیدی، مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به روند پرداخت وام مسکن روستایی گفت: از بهمن سال گذشته که سقف وام به ٣۵٠ میلیون رسید تا به امروز تقریبا ٢٨٠ هزار متقاضی برای دریافت وام به بانک عامل معرفی که ١٨٠ هزار فقره به مرحله انعقاد قرارداد رسیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه شعب بانکی استانی که تراز آنها منفی است روند کُندی در پرداخت تسهیلات دارند.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: مردم از بین وام ٣۵٠ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و وام ۵۵٠ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن اخذ وام ٣۵٠ میلیون تومانی را ترجیح می‌دهند چراکه سود آن بسیار کمتر است.

حمیدی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه بنیاد تا کنون چه میزان وام بلاعوض پرداخت کرده است، گفت: از سال ٩۴ تا کنون بنیاد مسکن ١١ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض برای مسکن محرومان پرداخت کرده‌ و در این مدت زمان از محل تفاهمنامه با دستگاه‌های متعدد ٢۵٠ هزار واحد مسکن برای محرومان ساخته و تحویل شده‌است

اخباراقتصاد
پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی