اعطای مسکن دولتی به همراه وام برای همه

بدون دیدگاه

اعطای مسکن دولتی به همراه وام برای همه
علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان که با دستور کار برنامه‌ ریزی برای اتمام پروژه‌های مسکن برگزار شد، افزود: برای همه افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، تسهیلات و وام پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شد در یک ماه و طی سه نوبت به متقاضیانی که بانک‌های آنان مشخص شده، اطلاع رسانی شود و در صورتی که به بانک مراجعه نداشته باشند، در گروه افرادی لحاظ می‌شوند که از گرفتن تسهیلات منصرف شده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورتی که برای متقاضیان از سوی بانک‌ها یا اداره کل راه و شهرسازی پیامکی درخصوص تعیین تکلیف تسهیلات مسکن ارسال شود حتما به بانک‌ها مراجعه داشته باشند، چرا که در صورت مراجعه نکردن از فهرست افرادی که خواهان دریافت تسهیلات هستند، حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: به جز چهار شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس و طبس، متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان می‌توانند هم از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد و هم از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه با نرخ سود پنج درصد بانک مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استفاده کنند.

عباس‌زاده گفت: در این جلسه درباره تکمیل واحدهایی که در مرکز استان در اختیار انبوه سازان قرار دارد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت همچنین تسهیلات تکمیلی و قیمت تمام شده واحدها بر مبنای آخرین قیمت‌ها به پیمانکاران مجری طرح اعلام شد.

وی افزود: با هماهنگی صندوق ملی توسعه مسکن برای تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان اهتمام ویژه‌ای شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم بخش دوم اعتبارات وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو برای تکمیل زیرساخت‌ها بزودی نهایی و ابلاغ شود تا بتوانیم ۵۲ سایت نهضت ملی مسکن استان را آغاز کنیم البته برنامه آماده سازی ۴۷ سایت تکمیل و ابلاغ شده، مابقی نیز در دست ابلاغ است.

وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر قاین اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم حداکثر تا دو هفته آینده قرعه کشی واگذاری‌های جدید شهر قاین را نیز به مردم اعلام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۲۴ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تایید نهایی شده‌اند و تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان، ۲۲ هزار و ۲۳۹ نفر هستند.

میرمحمد مودی با بیان اینکه برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته است افزود: ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و تعداد ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است.

وی گفت: ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد دارای پروانه ساختمانی، ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۸۶۳ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج هزار و ۳۶۱ واحد به مرحله اتمام سفت‌کاری، ۲ هزار و ۵۲۹ واحد به مرحله اتمام نازک کاری، هزار و ۵۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است.

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی درباره پرداخت تسهیلات گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۵۵ نفر در انتظار تعیین شعبه، ۹ هزار و ۹۲۵ نفر دارای انعقاد قرارداد با بانک‌های مسکن، ملی، تجارت، ملت و صادرات هستند.

وی در بخش گزارش قانون جوانی جمعیت هم بیان کرد: تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده و ۹ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند که ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در پایش طرح واجد شرایط شناخته شده و به برای ۱۱ هزار نفر زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شده است.

شرایط وام ۴٠٠ میلیونی مسکن

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، گفت: دهک‌های اول تا دوم مشمول دریافت وام ۴٠٠ میلیون تومانی مسکن و دهک‌های سوم تا چهارم هم مشمول دریافت وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ سود دو درصد و مدت باز پرداخت ١۵ ساله می‌شوند.

محمدرضا اسماعیلی درباره وام مسکن اظهار داشت: از ٢٧ شهر جدید ساحلی ٣ شهر خلیج فارس، تیس و علوی برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام شده که قرار است که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تا کنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کردند که تا انعقاد قراردادها نام این شرکت‌های خارجی محفوظ می‌ماند.

وی در نشست خبری امروز از ارایه وام مسکن ویژه دهک‌های یک تا چهار دهک اول درآمد خبر داد و گفت: دهک‌های اول تا دوم مشمول دریافت وام ۴٠٠ میلیون تومانی مسکن و دهک‌های سوم تا چهارم هم مشمول دریافت وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ سود دو درصد و مدت باز پرداخت ١۵ ساله می‌شوند.

وی تاکید کرد: این وام‌های ٣٠٠ تا ۴٠٠ میلیون تومانی علاوه بر ارایه وام‌های ۵۵٠ میلیون تومانی شهری و ٣۵٠ میلیون تومانی روستایی است

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: این عدد وام برای سال ١۴٠٢ است و برای سال جاری عدد وام نسبت به تورم افزایش پیدا می‌کند.

جذب منابع جدید برای نهضت ملی مسکن

اسماعیلی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین وعده رییس جمهور و قانون کشور و از همه مهمتر نیاز کشور است، ادامه داد: از ابتدای علمیات اجرایی نهضت ملی مسکن تا کنون ساخت بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار آغاز شده است. منابع تأمین شده از ۴٠٠ هزار میلیارد تومان عبور کرده که ٣٧١ هزار میلیارد تومان آن آورده مردمی بوده و این عدد حجم قابل توجهی از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند. از این ٣٧١ هزار میلیارد تومان ٢٣۴ هزار میلیارد تومان آن به طور مستقیم از مردم وارد شده و ١٣٧ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده و مابقی هم از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای بخش مسکن، تاکید کرد: از ٢٧ شهر جدید ساحلی ٣ شهر خلیج فارس، تیس و علوی برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام شده که قرار است که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تاکنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کردند که تا انعقاد قراردادها نام این شرکت‌های خارجی محفوظ می‌ماند.

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی