پرداخت وام بدون ضامن دولتی به زنان خانه دار

پرداخت وام بدون ضامن دولتی به زنان خانه دار
آخرین خبر در رابطه با زنان خانه دار را بخوانید. معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد که برنامه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دولت سیزدهم به خودکفایی بیش از ۱۲۶ هزار زن ایرانی منجر شده است.

بر اساس گزارشی که به همت این معاونت تهیه شده است، کسب و کار زنان کارآفرین در دولت سیزدهم ارتقا یافته و اشتغال پایدار برای زنان کارجو تعریف و همچنین از مهارت‌آموزی‌های اشتغالزا حمایت شد.

بر اساس این گزارش، این اتفاقات برای گروه زنان بدسرپرست، زنان خود سرپرست، دختران مجرد بالای ۴۵ سال، زنان بهبودیافته یا تحت آسیب‌های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار در طرح ملی کسب و کار خانواده‌محور محقق شد.

همچنین طرح ملی کسب و کار پایدار خانواده محور، با توجه به نیازهای ویژه زنان، با همکاری زنان کارآفرین و پیشران، توانست زنان کارجوی هدف این طرح را توانمند کند.

در بخش دیگری از گزارش معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آمده است: زنان کارآفرین در این طرح از مرحله تهیه مواد اولیه تا فروش محصولات را چهارسال اشتغال زنان کارجو را حمایت می کنند تا پایداری این اشتغال قطعی شود.

همچنین این طرح، با توجه خاص به زنان سرپرست خانوار و شرایط ویژه آنان، انعطاف لازم برای خانواده‌محور بودن اشتغال ایشان را در اولویت خود قرار داده است.به علاوه، دولت سیزدهم برای اولین بار با کمک «صندوق ضمانت وام اشتغال زنان سرپرست خانوار» ضمانت از این گروه را برعهده گرفت.

علاوه بر این با تصویب اعتبارات ویژه سفرهای استانی حوزه زنان و خانواده، استفاده از ظرفیت‌های ویژه هراستان و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی بیشتر از این گروه زنان برای اشتغال پایدار خانواده‌محور رقم خورد.

تأمین شرایط فروش مجازی با قرارداد کسبینو و تأسیس بازارچه‌های فروش محصولات در استان‌ها از دیگر برنامه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بود که به خودکفایی بیش از ۱۲۶ هزار زن ایرانی منجر شد.

برجستگی رویکرد دولت در این موضوع به دو قید (پایدار) و (خانواده‌ محوری) کسب و کار برمی‌گردد زیرا در طراحی شبکه کسب و کار پایدار خانواده محور، متقاضی اشتغال ضمن دریافت آموزش‌ها و حمایت‌های لازم، وارد شغلی می‌شود که پایداری آن حداقل به مدت چهارسال توسط کارآفرین ضمانت و پیگیری می‌شود.

از طرفی بانوی شاغل در این شبکه در شرایطی کار را پیش می‌برد که به صورت انعطاف‌پذیر بتواند ضمن حفظ حضور در خانه و ایفای نقش خانواده‌محور، امکان به‌کارگیری توانمندی سایر اعضای خانواده را نیز دارا باشد.

در این شبکه، مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک ارزش‌آفرین با استفاده از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید گسترش یافت و زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، دختران خودسرپرست و فارغ‌التحصیلان جویای کار به عنوان جامعه هدف در ۲۳۹ رسته مشغول به کار شدند.

همچنین بیش از ۷۰۰۰ نفر در مشاغل خانگی با استفاده از اعتبارات مصوبات سفرهای استانی در گروه هدف زنان کارآفرین و جویای کار مورد آموزش قرار گرفتند.

در بخش دیگری از این شبکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین برای زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد بالای ۴۵ سال در ۲۰۹ رسته اجرا شد که حاصل آن آموزش بیش از ۴۵۰۰ نفر بود.

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در مسیر اشتغال زنان برای گروه هدف زنان سرپرست خانوار، خودسرپرست، بهبودیافته از اعتیاد و معلولان در ۱۵ رسته باعث بیش از چهارصد زمینه اشتغال شد.

حمایت از تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی زنان با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز فرصت‌های اشتغالی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد.

همکاری با وزارت‌خانه نامبرده در تشکیل و توسعه کسب و کارهای تعاونی‌های زنان توان‌یاب نیز در رسته‌های ۳۴ گانه منجر به فرصت‌های اشتغال برای این گروه هدف شد.

استفاده از ظرفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب رویدار کار، مهارت‌آموزی دانشجویان دختر از دیگر دستاوردهای این شبکه بوده است.

همچنین همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در راستای آموزش تولید محصول سالم و ایجاد باغچه سلامت، با تأکید بر توان‌افزایی جوامع محلی به بیش از هجده هزار نفر ساعت آموزش بانوان گروه هدف ختم شد.

تبلیغ
«ریسک نکنی، برنده‌ای» یه بازی جذاب با کلی جایزه‌ + گردونهٔ شانس و چالش:)
بازی کن، جایزه ببر
yn-ad
لینک کوتاه

 

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی