دریافت احکام جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

بدون دیدگاه

دریافت احکام جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان
آخرین خبر از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را بخوانید. سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را می نماید.

افزایش دستمزد بازنشستگان کشوری، هر ساله در حکم دستمزد بازنشستگان کشوری منعکس گردیده و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می رسد. بر اساس اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری، دستمزد بازنشستگان کشوری سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال هزار و چهارصد و یک، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، متناسب با این مبلغ افزایش حقوق اصلاح گردیده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

نحوه دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری

۱شخص ابتدا، باید مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت صندوق بازنشستگی کشوری یعنی cspf.ir را جست و جو نماید تا مطابق تصویر زیر وارد صفحه اصلی سایت شود.

۲برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، شخص باید بر روی گزینه حقوق که در تصویر با فلش قرمز مشخص گردیده، کلیک نماید.

۳در صفحه جدید؛ یعنی صفحه درگاه خدمات الکترونیکی سایت صندوق بازنشستگی کشوری، شخص باید بر روی گزینه دریافت فیش و حکم حقوقی کلیک کند.

۴اکنون فرد برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳ خود، باید اطلاعات مربوط به ورود به سامانه را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را کلیک نماید.

پس از اینکه فرد وارد پورتال شخصی خود در سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری گردید، می تواند برای مشاهده و دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگی کشوری خود اقدام کند.

وی ادامه داد: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان در وبگاه صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می‌شود که از روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین قابل مشاهده خواهد بود.

با توجه به ابلاغ بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، مشخص گردید اعتبار در نظر گرفته شده برای متناسب سازی حقوق ماهیانه هر فرد بازنشسته و مستمری بگیر در سال ۱۴۰۳ به صورت میانگین در حدود «یک میلیون و ششصد هزار تومان» خواهد بود.

یک میلیون و ششصد هزار تومان» میانگین سهم بازنشستگان از متناسب سازی حقوق در سال ۱۴۰۳.

برابر جداول ابلاغی بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، مبلغ قطعی پنجاه هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران موصوف در حدود دو میلیون و ششصد هزار نفر است.

با یک محاسبه و تقسیم ساده مشخص می گردد سرانه در نظر گرفته شده برای متناسب سازی حقوق هر فرد بازنشسته و مستمری بگیر در سال جاری به صورت میانگین در حدود مبلغ «یک میلیون و ششصد هزار تومان» خواهد بود و سایر اعداد و ارقام بالاتر و مطروحه در برخی رسانه ها، بدون توجه به این موضوع بوده و فاقد اعتبار مالی و پشتوانه کارشناسی است.

مفاد حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به شرح زیر است:

«تبصره ۶-

ر-

در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان یک واحد درصد به عنوان سهم دولت افزایش می‌یابد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد از محل منابع حاصل از این بند انجام می‌شود.».

به اطلاع بازنشستگان عزیز می‌رساند اخیراً مطلبی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط فرد یا افرادی صرفاً در جهت جلب توجه و بهره‌برداری برای منافع شخصی منتشر می شود حاوی اطلاعات کذب و پر از تناقض است.

اخباراقتصاد
افزایش حقوقپربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی