جزئیات کامل از حذف صدور اسناد تک برگ

بدون دیدگاه

جزئیات حذف صدور اسناد تک برگ
​مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان، گفت: با حذف سند تک برگ هیچ خللی در روند کار و ارائه خدمات به مردم وارد نمی‌شود بلکه مزایای بیشتری خواهند داشت؛ در معاملات جدید، اسناد الکترونیکی قابل دریافت است.

امید زمانی از حذف صدور اسناد تک‌برگ خبر داد و گفت: در معاملات جدید مردم اسناد الکترونیکی تحویل می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه “طبق اعلام رئیس سازمان ثبت اسناد، از هفته قوه قضائیه دیگر اسناد تک‌برگ صادر نخواهد شد”، سازوکار اجرای این قانون به‌چه‌شیوه‌ای است، گفت: این تصمیم در راستای افزایش اعتبار و صحت اسناد و کاهش جرائم همچون جعل و کلاهبرداری و الکترونیکی شدن و هوشمندسازی اسناد اجرا خواهد شد.

زمانی افزود: در حال حاضر جلوگیری از صدور اسناد تک‌برگ و الکترونیکی شدن اسناد در یکی از استان‌های کشور به‌صورت پایلوت اجرا و مقرر شده است که در هفته قوه قضائیه در سراسر کشور اجرایی شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان در پاسخ به این سؤال؛ با حذف رویه فعلی، در آینده روند احراز اصالت اسناد چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: اسنادی که به‌صورت الکترونیک صادر شود، حائز مزیت‌هایی است؛ نخست اینکه نسخه فیزیکی سند از بین می‌رود و اسناد از طریق مخزن الکترونیکی و اپلیکیشن و سامانه کاتب سازمان قابل دریافت است و در همین سامانه قابلیت صحت‌سنجی دارد.

وی کاهش هزینه و سفر‌های بین‌شهری برای مردم و سرعت در تسریع دریافت اسناد را از جمله مزایای اجرای این قانون ذکر کرد و افزود: البته کل مشخصات هویتی در سند قبلی (چاپی) در سند الکترونیکی نیز موجود است، اما با این مزیت که هرگونه تغییری در سند، در خود سند و به مالک منعکس خواهد شد.

زمانی ابراز کرد: در طرح جدید اگر چنانچه سند بازداشت یا توقیفی صورت گیرد، بلافاصه به‌صورت الکترونیکی اعمال و با یک پیامک روند تغییر به صاحب ملک اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال؛ این کار چه‌تأثیری در جلوگیری از وقوع مفاسد و جرائم خواهد داشت؟ اظهار کرد: با اجرای این قانون جرائمی مثل جعل و کلاهبرداری کاهش پیدا می‌کند چراکه فرد از طریق گوشی شخصی خود نیز به فایل اسناد دسترسی دارد و قابل ارائه و رصد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان در پاسخ به سؤال دیگر که آیا این وضعیت موجب کاهش درآمد سردفتران نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: خیر، اجرای این قانون هیچ تأثیر منفی در کاهش درآمد سردفتران ندارد بلکه سند الکترونیکی باعث کاهش هزینه‌ها و تسریع در کار مردم و افزایش صحت‌سنجی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال؛ افرادی در سال‌های پیش اقدام به ثبت معامله در دفاتر کرده‌اند، اما برای صدور سند اقدامی نکرده‌اند، این افراد می‌توانند سند تک‌برگ بگیرند یا طبق رویه جدید باید اقدام کنند؟ عنوان کرد: در زمان حاضر کار‌ها به‌صورت روال قبلی سند تک‌برگ دنبال می‌شود و پس از اجرای قانون جدید، اسناد الکترونیکی صادر خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان گفت: با حذف سند تک‌برگ هیچ خللی در روند کار و ارائه خدمات به مردم وارد نمی‌شود بلکه مزایای بیشتری خواهند داشت. در معاملات جدید، اسناد الکترونیکی قابل دریافت است.

اخباراقتصاد
پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی