شرایط تحصیل در کشور کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است و ممکن است در حال حاضر در فهرست نهایی شما قرار داشته باشد یا ممکن است از قبل کاوش گزینه های دانشگاه و کالج در کانادا را آغاز کرده باشید. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید یا به طور فعال برنامه ریزی می کنید، باید بدانید که دولت اخیراً تغییراتی را در مجوز تحصیل و شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اعلام کرده است.

قوانین جدید 2024 برای دانشجویان بین المللی که به کانادا می‌آیند:

سقف موقت فدرال برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی: انتظار می‌رود تعداد ویزاهای تحصیلی که در سال 2024 تأیید می‌شوند، با 35 درصد کاهش در سال 2023 به 360000 برسد. سقف سال 2025 در پایان سال 2024 تعیین می شود.

تغییرات در معیارهای واجد شرایط بودن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی:(PGWP) دانشجویان بین المللی که برنامه های تحصیلی را در کالج های خصوصی که برنامه درسی‌شان با ویزای بعد از 1 سپتامبر 2024 ارائه می کنند، شروع بشوند، واجد شرایط PGWP نخواهند بود.

PGWP های طولانی تر برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد: دانشجویانی که برنامه های کارشناسی ارشد را در کانادا به پایان رسانده اند به زودی می توانند PGWP های سه ساله دریافت کنند.

تغییرات در شرایط ویزای کار آزاد همسر: فقط همسران دانشجویان بین المللی که در برنامه های کارشناسی ارشد، دکترا و حرفه ای ثبت نام کرده اند، واجد شرایط مجوز کار آزاد خواهند بود.

نیازهای به روز شده هزینه زندگی برای دانشجویان: از اول ژانویه 2024، دانشجویان بین المللی باید نشان دهند که حداقل 20635 دلار (قبلاً 10000 دلار) برای پوشش هزینه های زندگی خود دارند.

سقف موقت ویزاهای تحصیل در کانادا صادر می شود: از 22 ژانویه 2024، دولت فدرال سقف پذیرش دو ساله را برای درخواست های ویزای تحصیل در حال تایید اعلام کرد. پیش بینی می شود که حدود 360000 مجوز تحصیلی جدید برای دانشجویان بین المللی در سال 2024 صادر شود که کاهشی 35 درصدی نسبت به سال 2023 دارد. سقف سال 2025 در پایان سال تعیین خواهد شد. هر استان و منطقه همچنین محدودیتی برای تعداد دانشجویان بین المللی جدید که در برنامه های کارشناسی ثبت نام می کنند، خواهد داشت. استان هایی که بیشترین رشد ناپایدار را در دانشجویان بین المللی داشته اند شاهد کاهش شدیدتر در تخصیص ویزای تحصیلی کانادا خواهند بود. به عنوان مثال، در انتاریو، کاهش 50 درصدی در تایید ویزای تحصیل انتظار می‌رود.

علاوه بر این، استان‌ها و مناطق می‌توانند سقف ویزای تحصیل کانادا را به دانشگاه‌ها و کالج‌های حوزه قضایی خود اختصاص دهند. این سقف ها برای دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در کانادا تحصیل می کنند اعمال نمی شود. دانشجویان بین المللی موجود که در حال تمدید مجوز تحصیل در کانادا هستند نیز تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

در طول دهه گذشته، تعداد ویزای تحصیلی کانادا که توسط دولت صادر می‌شد به طور قابل توجهی افزایش یافته بود؛ متأسفانه، زیرساخت‌های مورد نیاز برای حمایت از این حجم دانشجویان بین‌المللی به سرعت پیش نرفت و باعث ایجاد فشار بر سیستم مسکن و مراقبت‌های بهداشتی شد.

برای اطلاعات بیشتر از محدودیت‌های ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید با مشاورهای موسسه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.

تحصیل رایگان در کانادا

دانشجویان بین المللی امکان تحصیل رایگان در کانادا را ندارند. آنها معمولاً نسبت به دانشجویان داخلی شهریه بیشتری می پردازند. البته، گزینه درخواست برای بورسیه تحصیلی یا سایر انواع کمک‌های مالی وجود دارد که در نهایت می تواند هزینه های تحصیل شما را به طور کامل یا جزئی پوشش دهد. چنین کمک‌های مالی بلیط «تحصیل در کانادا به صورت رایگان» شما خواهد بود.

بورسیه تحصیلی در کانادا

اگرچه دانشگاه های کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مقرون به صرفه تر هستند، هزینه های تحصیل می تواند برای دانشجویان بین المللی دردسرساز باشد، به خصوص که هیچ گزینه ای برای تحصیل رایگان وجود ندارد. اینجاست که کمک های مالی و بورسیه ها وارد می شود.

اگر چه ممکن است بررسی کنید که آیا سازمان‌هایی در کشور شما به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه‌های کانادا کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی یا کمک هزینه می‌دهند، ایده هوشمندانه‌ای باشد، اما در کانادا نیز گزینه‌های متنوعی برای انتخاب دارید.

اگر دانشجویی هستید که به دنبال کمک مالی برای ادامه تحصیل خود هستید، بورسیه تحصیلی می تواند یک گزینه عالی باشد. اما قبل از ایجاد انواع بورسیه هایی که می توانید برای آنها درخواست دهید، چند نوع کمک مالی دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

کمک های مالی در صورت داشتن شرایط خاص واجد شرایط بودن، کمک هزینه ارائه می شود. در صورت عدم موفقیت در تکمیل برنامه تحصیلی (ترک تحصیل و غیره) باید پول کمک هزینه را بازپرداخت کنید. دانشجویان داخلی می توانند برای کمک هزینه ارائه شده توسط دولت کانادا از طریق برنامه کمک مالی دانشجویی کانادا درخواست دهند.

بورسیه‌ها به دانش آموزانی که نیاز مالی دارند داده می شود، نه بر اساس پیشرفت تحصیلی. بورسیه ها اغلب فقط یک بار داده می شوند و نیازی به بازپرداخت ندارند. آنها اغلب ارزش کمتری نسبت به کمک هزینه تحصیلی یا کمک هزینه دارند.

وام دانشجویی. اگر شما یک دانشجوی داخلی نباشید، گزینه های شما برای دریافت وام دانشجویی در کانادا در ارائه دهندگان خصوصی مانند بانک ها قرار دارد. مانند سایر وام ها، باید پول را در مدت زمان معینی برگردانید و بهره پرداخت کنید.

انواع بورسیه های ارائه شده

بورسیه ها بر اساس معیارهای مختلفی اعطا می شوند و می توانند از چند صد دلار تا پوشش کامل شهریه متغیر باشند. بهترین بورسیه های تحصیلی برای درخواست، آنهایی هستند که با مشخصات شما مطابقت دارند: آیا سوابق تحصیلی شما به اندازه کافی خوب است که یک بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را امتحان کنید یا وضعیت مالی شما محرک اصلی است؟ چقدر برای مطالعه آن برنامه خاص انگیزه دارید؟ اگرچه محدودیتی در مورد تعداد بورسیه هایی که باید برای آنها درخواست کنید وجود ندارد، با پاسخ دادن به چنین سؤالاتی، می توانید از بین چندین نوع موجود، بهترین بورسیه تحصیلی را انتخاب کنید:

بورسیه های تحصیلی ویژه دانشگاه: بسیاری از دانشگاه های کانادا بر اساس شایستگی تحصیلی یا نیاز مالی به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند.

بورسیه های شایستگی: برای دانش آموزانی که استعداد تحصیلی دارند، در دبیرستان بازیکنان برتر ورزشی بودند یا در جامعه یا کار کارآفرینی برتر بودند.

بورسیه های دولتی: این بورسیه ها توسط دولت یا سازمان های دولتی کانادا اعطا می شوند و در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرند.

بورسیه های کشوری: این بورسیه ها برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه هدف قرار می گیرند.

بورسیه های خصوصی: بسیاری از سازمان ها، بنیادها و شرکت های خصوصی وجود دارند که به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند. اینها همچنین بیشتر در کشورهای در حال توسعه و گروه های اقلیت یا در زمینه های تحصیلی خاص هدف قرار می گیرند.

چنان‌چه علاقه‌مند به تحصیل در کانادا هستید، می‌توانید با مشاورهای موسسه‌ مهاجرتی اپلای من درباره شرایط ویزای تحصیلی کانادا و اقامت تحصیلی کمک بگیرید. آنها می توانند به شما در انتخاب کالج و درخواست ویزای تحصیلی کانادا کمک کنند.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی