دو خبر خوب برای بازنشستگان| از احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ تا خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دو خبر خوب برای بازنشستگان| از احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ تا خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
در گزارش پیش رو، دو خبر خوب برای بازنشستگان داریم از احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ تا خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که در ادامه می خوانیم.

بسیاری از بازنشستگان معتقدند همسان سازی حقوق که از در بیاید بی عدالتی و عدالت نامتوازن از پنجره خواهد رفت. با اینکه در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. اما باید دید تاثیری که همسان سازی حقوق بر میزان حقوق دریافتی بازنشستگان خواهد گذاشت، ارزش این همه انتظار را خواهد داشت. بدون شک همسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش حقوق همراه خواهد شد که در این گزارش از اندیشه قرن به احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری می پردازیم و در ادامه گریزی خواهیم داشت بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳
طبق گفته وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

صولت مرتضوی، وزیر کار درباره تاریخ همسان سازی گفت: تاریخ آغاز اجرای برنامه هفتم، از اول فروردین ۱۴۰۳ است. هرگونه اصلاح در احکام بازنشستگان از اول فروردین اعمال خواهد شد.

وزیر کار درباره این موضوع ادامه داد: همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این باره گفت: قرار است تا شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و البته در مرداد موضوع رتبه‌بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته تعیین تکلیف و تسویه شود.

او در نهایت تاکید داشت: مطالباتی که گفته می‌شود همان مطالبات انباشته شده است که ما حتما پیگیری می‌کنیم. تصمیم دولت بر این است که مطالبات صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند.

احکام جدید همسان سازی بازنشستگان با چه سایتی قابل رویت است؟
​دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی بازنشستگان سایت صبا به نشانی و ادرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir/ قابل دریافت و مشاهده است. بازنشستگان عزیز برای دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری باید به سایت صندوق بازنشستگی کشور به نام صبا مراجعه کنند و نسبت به آخرین وضعیت حکم حقوقی، فیش حقوقی و ثبت نام و دریافت وام اقدام کنند.

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.

برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را می نماید.

افزایش دستمزد بازنشستگان کشوری، هر ساله در حکم دستمزد بازنشستگان کشوری منعکس گردیده و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می رسد. بر اساس اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری، دستمزد بازنشستگان کشوری سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال هزار و چهارصد و یک، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، متناسب با این مبلغ افزایش حقوق اصلاح گردیده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش دستمزد بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

ه همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند.

سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ همچون سال های گذشته سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir بوده که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به آن و بی آنکه نیاز به مراجعه حضوری باشد، از طریق بخش (درگاه خدمات الکترونیکی) برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ و اطلاع از میزان افزایش دستمزد بازنشستگی خود اقدام نمایند.

نحوه دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳
۱شخص ابتدا، باید مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت صندوق بازنشستگی کشوری یعنی cspf.ir را جست و جو نماید تا مطابق تصویر زیر وارد صفحه اصلی سایت شود.

۲برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، شخص باید بر روی گزینه حقوق که در تصویر با فلش قرمز مشخص گردیده، کلیک نماید.

۳در صفحه جدید؛ یعنی صفحه درگاه خدمات الکترونیکی سایت صندوق بازنشستگی کشوری، شخص باید بر روی گزینه دریافت فیش و حکم حقوقی کلیک کند.

۴اکنون فرد برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳ خود، باید اطلاعات مربوط به ورود به سامانه را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را کلیک نماید.

پس از اینکه فرد وارد پورتال شخصی خود در سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری گردید، می تواند برای مشاهده و دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگی کشوری خود اقدام کند.

وی ادامه داد: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان در وبگاه صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می‌شود که از روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین قابل مشاهده خواهد بود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می‌شود که این افزایش ۲۰ درصد با حقوق فروردین برای بازنشستگان پرداخت شود.

خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خردادماه واریز می‌شود.

هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی