در سریع‌ترین زمان ممکن جانشین اوسمار را انتخاب خواهیم کرد

در سریع‌ترین زمان ممکن جانشین اوسمار را انتخاب خواهیم کرد
اوسمار ویرا ظاهرا قصد بازگشت ندارد و می‌خواهد سرمربیگری را در گوشه دیگری از آسیا ادامه بدهد اما معاون ورزشی سرخپوشان می‌گوید: «من هنوز او را سرمربی پرسپولیس می‌دانم».

دقایقی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، اوسمار ویرا در مواجهه با سؤالات خبرنگاران در مورد تمدید قراردادش، پاسخ روشنی نداد و 24ساعت بعد از بالا بردن جام در ورزشگاه آزادی، بدون امضای قرارداد با پرسپولیس ایران را ترک کرد. از همان موقع قابل پیش‌بینی بود که اوسمار بخواهد با چهره قهرمان، از فوتبال ایران برود و حتی مصاحبه مدیران پرسپولیس در مورد توافق با این مربی برزیلی، دلیل محکمی برای ماندن او نبود. موضوع جدایی اوسمار از پرسپولیس پیش از قهرمانی و از 3هفته مانده به پایان لیگ آغاز شد و حالا رسانه‌ها از قطعی شدن این موضوع خبر داده‌اند.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس

هفته گذشته گفته بود که اوسمار به‌خاطر بیماری همسرش از باشگاه زمان خواسته ولی حالا بحث حضور این مربی در تیم بوریرام تایلند مطرح شده است. لیگ‌های امارات، قطر یا برزیل مقصدهای بعدی اوسمار معرفی می‌شوند. اینکه مقصد این مربی کجاست، دقیق مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد تصمیم او بر ترک پرسپولیس جدی است.
باشگاه پرسپولیس 7بهمن‌ماه سال گذشته به‌صورت رسمی اوسمار را جانشین یحیی گل‌محمدی کرد. در آن مقطع مدیران باشگاه قرارداد جدیدی را با عنوان سرمربی با این مربی برزیلی امضا کردند و مدت این قرارداد تا پایان فصل بود. مدیران پرسپولیس در آن برهه زمانی حاضر نشدند قرارداد یک‌ونیم ساله با اوسمار امضا کنند چون این کار را ریسک می‌دانستند ولی حالا همچنان امیدوار هستند که بتوانند او را حفظ کنند. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد تصمیم اوسمار قطعی است و حتی علیرضا بیرانوند هم در گفت‌وگو با فوتبال360خبر داده است که اوسمار در پرسپولیس نمی‌ماند. دروازه‌بان پرسپولیس سال گذشته و قبل از جدایی یحیی، به همشهری خبر داده بود که گل‌محمدی استعفا کرده و قرار است از پرسپولیس برود.

بادامکی: با اوسمار توافق کرده‌ایم
حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس می‌گوید که اوسمار هنوز سرمربی تیم است: «من در ایران نبودم و طبیعتا از ریز مسائل خبر ندارم ولی ما مدتی پیش با اوسمار به توافق رسیدیم، حتی در مسائل مالی. حتی قرار شد خانواده او هم به ایران بیاید ولی بعد از قهرمانی در لیگ برتر، اوسمار از بیماری همسرش خبر داد و به ما گفت که اگر جواب آزمایش‌ها مشکلی نداشته باشد، در پرسپولیس می‌ماند. من هنوز اوسمار را سرمربی پرسپولیس می‌دانم.»
بادامکی در مورد اینکه آیا رفتن اوسمار، پرسپولیس را با چالش مواجه می‌کند یا نه، توضیح می‌دهد: «بازیکنان و مربیان بزرگی به پرسپولیس آمدند و رفتند ولی این باشگاه راه خودش را ادامه داد. طبیعتا هر باشگاهی برای انتخاب سرمربی جدید چالش‌هایی را پیش روی خود می‌بیند ولی اگر قرار باشد اوسمار از پرسپولیس جدا شود، در سریع‌ترین زمان ممکن جانشین این مربی را انتخاب خواهیم کرد. من باز هم تأکید می‌کنم او در تمامی زمینه‌ها ازجمله مدت و زمان قرارداد با پرسپولیس توافق کرده بود و حالا نمی‌دانم چه تصمیمی قرار است بگیرد.»

چالش انتخاب سرمربی
حالا پرسپولیس با چالش انتخاب سرمربی مواجه است. در این سال‌ها همیشه مذاکره با مربیان خارجی برای این تیم دردسر ایجاد کرده و خبرهای رسیده از باشگاه حاکی از آن است که اولویت اول مدیران این باشگاه استفاده از مربی ایرانی است. در حال حاضر از نام‌هایی چون محرم نویدکیا، علی دایی و مهدی تارتار به‌عنوان گزینه‌های ایرانی پرسپولیس نام برده می‌شود و البته بعید به‌نظر می‌رسد که پرسپولیسی‌ها بخواهند روی گزینه خارجی به‌صورت کامل خط بکشند.
حالا مدیران باشگاه با همان چالشی مواجه شده‌اند که در زمستان سال گذشته با آن روبه‌رو بودند. در آن مقطع انتخاب اوسمار در نهایت بهترین اتفاق را برای پرسپولیس رقم زد و این بار باید دید درویش و اعضای هیأت‌مدیره چه تصمیمی در مورد انتخاب سرمربی خواهند گرفت. یکی از نزدیکان درویش هم به همشهری خبر داد که او می‌خواهد دوباره با اوسمار صحبت و این مربی را برای ماندن در پرسپولیس راضی کند؛ اتفاقی که شاید موفق به انجام آن نشود.

اوسمار و تکذیب توافق
عصر دیروز اوسمار به اخبار رسانه‌های ایرانی واکنشی جالب داشت. او جدایی از پرسپولیس را تکذیب نکرد و مدعی شد هنوز تصمیم نهایی‌اش را در این خصوص نگرفته با این حال خبر توافق با تیم تایلندی را رد کرد و آن را شایعه دانست.

اخبارورزش
اوسمارپربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی