مقایسه کشورهای فرانسه و آلمان از نظر هزینه تحصیل با اصطهباناتی

شاید برای شما هم جالب باشد که در اطلاعاتی را در خصوص سایر کشور ها کسب کنید که شاید در زمانی به مار تان بیاید. فرانسه و آلمان دو کشور محبوب برای زندگی و تحصیل می باشد. این دو کشور اروپایی از نظر اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار داشته و برای بسیاری از افراد شناخته شده هستند. امروزه با افزایش مشکلات اقتصادی در سراسر جهان، شاید افزایش حجم مهاجرت به کشور هایی که شرایط اقتصادی مناسب تری را دارند، هستیم. کشور های اروپایی که با ثبات اقتصادی مناسب توانسته اند، شرایط مناسبی را برای زندگی و کار فراهم نمایند. همین امر نیز موجب شده تا افراد زیادی به گردآوری اطلاعات در خصوص کشور های فرانسه و آلمان اقدام کنند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در دو کشور اروپایی فرانسه و آلمان اطلاعات جالبی را در اختیار تان قرار دهیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

هزینه های تحصیل در آلمان و فرانسه

از آنجایی که دو مقصد آلمان و فرانسه از جمله مقاصد محبوب برای دانشجویان بین المللی به حساب می آیند، باید بگوییم علت این موضوع کیفیت بالای آموزش و وجود فرصت های شغلی پس از تحصیل و هزینه های پایین زندگی است. اکثر دانشجویان از آنجایی که نمی توانند از پس هزینه های گزاف شهریه و زندگی در کشور هایی مثل انگلیس بر بیایند، همواره به دنبال کشور هایی هستند که علاوه بر داشتن دانشگاه های معتبر، هزینه های پایین و مقرون به صرفه ای را دارا باشد. فرانسه و آلمان از آنجایی که دارای فرصت تحصیلی رایگان هستند، افراد می توانند با کمترین هزینه نسبت به تحصیل اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین می توانند در حین تحصیل مشغول به کار شده و هزینه های زندگی شان را نیز پرداخت نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های فرانسه

از آنجایی که فرانسه دارای دانشگاه های دولتی زیادی است، دانشجویان این فرصت را دارند تا با گرفتن مدرک زبان فرانسوی شان نسبت به تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه اقدام نمایند. اما اگر شما دارای مدرک زبان انگلیسی هستید، می توانید با پرداخت شهریه متوسط از 10000 یورو به بالا در دانشگاه های انگلیسی زبان و خصوصی این کشور تحصیل نمایید. توجه داشته باشید که هزینه زندگی در کشور فرانسه نسبت به سایر کشور های اروپایی کمی بالاست. در نتیجه برای اجاره خانه و هزینه خورد و خوراک باید مبلغی را همراه خود به این کشور بیاورید

هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان

کشور آلمان نیز همواره دارای تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی می باشد. اگر شما دارای مدرک زبان آلمانی در سطح b2 باشید می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایید. در غیر این صورت باید در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور از 10000 یورو به بالا می باشد. البته علاوه بر آن شما باید نزدیک به 12 هزار یورو تمکن مالی داشته تا دولت این کشور مطمئن شود که شما نیازی به حمایت های مالی از اینجانب ندارید.

هزینه های زندگی در فرانسه و آلمان برای دانشجویان

یکی از مهم ترین مواردی که برای دانشجویان بین المللی حائز اهمیت است، هزینه های زندگی می باشد. به طور کلی می توان گفت هزینه های زندگی در کشور فرانسه به صورت میانگین بین 800 الی 1500 یورو در ماه است. البته این هزینه شامل اجاره خانه و هزینه های اساسی یک فرد می باشد. هزینه زندگی در کشور آلمان نیز به صورت میانگین از 600 الی 1000 یورو برای یک نفر است. توجه داشته باشید که این تنها هزینه خورد و خوراک و اجاره خانه می باشد و دانشجو باید با پیدا کردن کار پاره وقت هزینه های احتمالی را کاهش دهد.

شرایط مطلوب تحصیل در فرانسه

شرایط تحصیل در فرانسه و آلمان

از آنجایی که موسسه اصطهباناتی یکی از مراکز معتبر جهت اعزام دانشجو به خارج است، متقاضیان می توانند از طریق این ‌موسسه اقدام به اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی این دو کشور را نمایند. شرایط تحصیل در کشور فرانسه از آنجایی که به عوامل متعددی بستگی دارد، می توان به صورت کلی بیان کرد:

۱- دارا بودن مدرک زبان فرانسوی ۲- نداشتن گپ تحصیلی ۳- محدودیت سنی زیر ۴۰ سال ۴- اخذ پذیرش از دانشگاه ۵- دارا بودن انگیزه نامه و توصیه نامه شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان کمی آسان تر می باشد. ۱- داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح b2 ۲- نداشتن گپ تحصیلی بیش از ۵ سال ۳- داشتن انگیزه نامه ۴- سن زیر ۴۰ سال ۵- اخذ پذیرش از دانشگاه متقاضیان می توانند از طریق موسسه اصطهباناتی و ارائه مدارک شان نسبت به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی هر دو کشور اقدامات لازم را انجام دهند. البته توجه داشته باشدی که قبل از هر کاری لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را چک نمایید.

برخی از برترین دانشگاه های فرانسه و آلمان

 دانشگاه های معتبر فرانسه

1 Université PSL (Sciences Po Paris & Research University)

2 École

Polytechnique (ParisTech)

3 HEC

Paris

4 ESSEC

Business School

5 École

CentraleSupélec

6 AgroParisTech

7 Université

Paris 1 Panthéon-Sorbonne

8 Université

Paris Saclay

9 Université

Paris Sciences et Lettres (PSL)

10 CNRS

(French National Centre for Scientific Research)

10 دانشگاه معتبر در آلمان

1 Technical

University of Munich

2 Ludwig

Maximilian University of Munich

3 Heidelberg

University

4 Karlsruhe

Institute of Technology (KIT)

5 Free

University of Berlin

6 Humboldt

University of Berlin

7 Technical

University of Berlin

8 University

of Hamburg

9 University

of Cologne

10 Leibniz

University Hannover

 

توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه های ذکر شده باید مدارک لازم را ترجمه و به صورت کامل به دانشگاه ارائه کنید.

سخن پایانی

قبل از تصمیم گیری نهایی در جهت رفتن به کشوری دیگر و تحصیل در آن، بهتر است به صورت کامل در خصوص فرهنگ و زندگی در آن کشور تحقیقات لازم را انجام دهید. همچنین با برنامه ریزی درست و دقیق باید گام های بعدی را در نظر داشته باشید. انتخاب یک کشور برای تحصیل در بین دو کشور فرانسه و آلمان کاملا به شرایط شما وابسته است و نمیتوان به صورت قطعی بیان کرد که کدام کشور برای شما مناسب است.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی