فوری/ مبلغ مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد + زمان پرداخت

47 دیدگاه

فوری/ مبلغ مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد + زمان پرداخت
طبق خبر‌های رسیده واریز سومین مرحله سود سهام عدالت بر اساس حروف الفبا آغاز شد.
حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس درباره واریز سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه داد.

در اسفندماه جلسه‌ای از طرف سازمان بورس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان بازرسی داشتیم تا این موضوع که مردم برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند یا خیر، مشخص شود. اکنون این مورد در دست تعیین تکلیف است و امیدواریم سازمان بازرسی هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

مهدی حاجی‌وند مقام مسئول اظهار کرد:، اما چیزی که باید تاکید شود این است که افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند. امیدواریم که هماهنگی خوبی میان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دفاتر پیشخوان و قوه قضاییه هم صورت گیرد تا افرادی که در این مدت از این مسیر هم اقدام کردند تعیین تکلیف شوند.

او در نهایت اظهار کرد: تا پرداخت مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت هر فردی که انحصار وراثت متوفی خود را انجام دهد و فرآیند انتقال سهام را طی کند، می‌تواند به صورت یکجا و کامل سود‌ها را دریافت کند.

اعلام زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

توکلی، رئیس هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در این باره گفت: زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه پذیر، ابتدای سال ۱۴۰۳ است.

او ادامه داد: این افراد حدودا ۳۰ درصد از کل سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند. این ۳۰ درصد، مربوط به دو شرکت سرمایه پذیر هستند که سود آنها به موقع پرداخت نشده است.

توکلی در این باره اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، طبق برنامه ریزی ها و با تلاش های دولت برای واریز این سود به حساب سهامداران، بخش زیادی از سود سهام عدالت به حساب افراد مشمول واریز شد؛ اما سهامداران یک یا دو شرکت موفق به دریافت به موقع این سود نشدند.

وی در نهایت توضیح داد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، نودادامروز افرادی که سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را هنوز دریافت نکرده اند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت، قرار بود در دو مرحله پرداخت شود، اما به خاطر بدعهدی برخی شرکت ها، واریز این سود مالی سال ۱۴۰۱‌، به ۳ مرحله افزایش یافت.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد ماه خواهد بود.
انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رایگان است

نه تنها فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، بلکه تمام خدمات مربوط به سهام عدالت رایگان است.به گزارش‌تجارت‌نیوز، ۱۵ آبان امسال از میراث سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رونمایی شد بر این اساس از سال گذشته وراث متوفیان دارای سهام عدالت می‌توانند با چند گام اقدامات انتقال سهام را انجام دهند به این شکل که یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تایید زمان تشکیل پرونده می‌تواند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

گفتنی است، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)،اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است) و در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه از جمله مدارک مورد نیاز برای فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به شمار می‌رود.

همانطور که مطرح شد وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شعب ۴ بانک و دفاتر ۴۴ کارگزاری منتخب در سراسر کشور از جمله بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب از جمله «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» می‌توانند اقدامات مربوطه را پیش به شکل رایگان ببرند.

سال گذشته هم اعلام شده بود که وراث اگر اقدامات مربوطه برای تعیین تکلیف انتقال سهام متوفی خود را انجام دهند سود برای آنها واریز خواهد شد، اما بودند کسانی که سود برای آنها واریز نشد که در همین راستا به سراغ مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی محمد باغستانی رفتیم و او گفته بود: احتمالا گروهی که کارهای مربوطه برای انتقال سهام عدالت متوفیان خود را انجام دادند، اما سودی دریافت نکردند، این اقدامات را از طریق پیشخوان دولت انجام داده‌اند.

او افزود: مراجعی که برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اعلام شد ۴۴ کارگزاری منتخب و شعب منتخب ۴ بانک بوده و بحث دفاتر پیشخوان مطرح نبود. جلساتی با قوه قضائیه در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت داریم تا قوه قضائیه اطلاعات افراد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهد و سپس ما نیز کار تقسیم و بعد پرداخت سود سهام را داشته باشیم.

او می‌گوید: البته برخی افراد هم به بخش‌های دیگر مانند کافی نت‌ها مراجعه کرده‌اند و به سبب این که این مسیر مصوب شورای عالی بورس نیست بر این اساس ما نمی‌توانیم خارج از چهارچوب مصوبه گام برداریم و اصلا این اطلاعات به دست ما نخواهد رسید. در نهایت باید گفت با قوه قضائیه در تعامل برای دریافت اطلاعات از بخش دفاتر پیشخوان دولت و پیگیر این مورد و رفع ابهامات این موضوع هستیم.

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

به تازگی برای پیگیری بیشتر و آخرین جزئیات از فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، به سراغ مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت رفتیم و او با اشاره به نکاتی مطرح کرد: در اسفندماه جلسه‌ای از طرف سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان بازرسی داشتیم تا این موضوع که مردم برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند یا خیر، مشخص شود. اکنون این مورد در دست تعیین تکلیف است و امیدواریم سازمان بازرسی هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اما چیزی که باید تاکید شود این است که افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند. امیدواریم که هماهنگی خوبی میان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دفاتر پیشخوان و قوه قضاییه هم صورت گیرد تا افرادی که در این مدت از این مسیر هم اقدام کردند تعیین تکلیف شوند.

همچنین حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تاکید کرد: نه تنها فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث بلکه تمام خدمات مربوط به سهام عدالت رایگان است.

اخباراقتصاد
پربازدیدسهام عدالت

47 دیدگاه. Leave new

  • علیزاده.ازرفسنجان
    2024-06-08 21:29

    شماروبخدااینقدچرت.وپرت.دروغ.ننویسین.شب
    نمیشه.خبرازواریزی.سهام.عدالت.ندین.چقدعلاقه.بزدن.حرف.الکی.وبیخوددارین

  • بچه شیراز
    2024-06-08 21:29

    میخام که ندن ،همینم بخورین یه ابم روش کی به کیه والووووو

  • علیزاده.ازرفسنجان
    2024-06-08 21:30

    شماروبخدااینقدچرت.وپرت.دروغ.ننویسین.شب
    نمیشه.خبرازواریزی.سهام.عدالت.ندین.چقدعلاقه.بزدن.حرف.الکی.وبیخوددارینانهم.دروغه

  • مهران
    2024-06-08 22:16

    شما رو به خدا برای چندهزار بازدید بیشتر اخبار وسرتیترهای کذب توفضای مجازی منتشر نکنید

  • بیات
    2024-06-08 23:45

    همه گفته هایتان دروغ است هر موقع واریز شد درست هست

  • ناشناس
    2024-06-09 00:22

    چرا اینقدر دروغ..و همش بروز دروغ میگویید گناهکار هستین

  • ناشناس
    2024-06-09 00:48

    دوستان یه مدت حداقل یکی دو ماه این صفحه رو باز نکنید تا درس عبرت بشه دروغ نگن به همین راحتی

  • ناشناس
    2024-06-09 01:11

    ایقد بی محتوا و سبک شده رسانه شما که از هر دروغ و حرف بی ربطی استفاده میکنید تا آمار بازدید بالا بره و پول تبلیغ بگیرید.دقیقا هر روز با یه تیتر برجسته و درشت و آب تاب هم میدید که سود سهام عدالت تاریخ و مبلغ دقیق مشخص شد،چند نفر انسان بی نوا که دلشون به این مبلغ ناچیز گرم و منتظر هستن تا شاید زخمی رو باهاش درمان کنن،سریع لینک باز میکنن و برای دفعه هزارم میبینن که رسانه بزرگ و مردمی دوباره با تیتر داغ و اراجیف کلاه سرشون گذاشته و با آمار بازدید بالا،پول تبلیغات گرفته،ریش خندی هم به مخاطب هایی میزنه که هر روز باید گزارش آقای عشقی و مصوبه داخلی جلسات دولتی رو به امید چندرغاز بخونه و منتظر باشه باز فردا تیتر داغ و جنجالی واریز سود سهام(فرمایشات آقای عشقی)بزنید و بیچاره ها از سر استیصال و نا امیدی باز هم بخونن،،،،

  • چرا الکی فقط خبرهای تکراری میدین
    این چه وضعشه . فقط دروغ دروغ بسه دیگه.
    من هر روز پیگیری میکنم بازم میبینم همون خبر تکراری فقط تیترش عوض شده یعنی چی آخه

  • چرا الکی فقط خبرهای تکراری میدین
    این چه وضعشه . فقط دروغ دروغ بسه دیگه.
    من هر روز پیگیری میکنم بازم میبینم همون خبر تکراری فقط تیترش عوض شده یعنی چی آخه …….

  • از خبرای تکراری و الکی خسته شدیم

  • شریفی
    2024-06-09 02:25

    درود خدا ازتون نمیگذره کارمای بدی پس می‌دید چرا اینقدر خبردروغ تحویل مردم میدید خداراخوش نمی‌آید امسال سال کارما سوزی خدا به دادتون نرسه از خدا بی خبران الهي به عذاب الهی دچار بشید

  • ناشناس
    2024-06-09 02:48

    خداوجودت پاک کنه .چرا بااحساساتدمردم بهزی،میکنید .خداجوابتدن بده

  • ناشناس
    2024-06-09 03:00

    پس کو؟ پس کی؟ چقددروغ؟ تادروغ؟

  • رضاراسخ
    2024-06-09 06:15

    چراآنقدردروغ میگویید کدام بانک کارهام عدالت متوفیان راانجام می‌دهد تمام این بانکهایی که نام بردید بنده مراجعه کردم اصلآ می‌گویند چنین چیزی صحت ندارد آنقدر بامامردم بازی نکنید.

  • حمید سید
    2024-06-09 07:13

    ببین تو چه مملکتی هستیم که تو خودت امثال خودت مثل چی دروغ میگید بخاطر ی بازدید بی ارزش از شما که بیش از این هم انتظار نداریم فقط میخوام بگم اینا ک هیچی نیستن اینجورن اونایی که مسئولیتی دارن و جایگاه بالا دارن چهدروغ گوها ودزد هایی هست خدا به دادمون برسه

  • سهام
    2024-06-09 07:16

    دست شما درد نکنه ، سهام عدالت دادید

  • ناشناس
    2024-06-09 07:48

    متاسفانه دروغ در زاته مسوالان یک نوع عادت شده میدانید چرا چون مسلمون هستیم بخاطرهمین
    چرادرکشورهای همسایه ازغرب گرفتی به شرق جنوب شمال خلاصه چرا این کشورها دروغ نمیگویند چون مسلمون نیستن اگرانها هم مسلمون بودند باورکنید انها هم شروع می کردندبه دورغ گفتن

  • بنده خدا
    2024-06-09 08:34

    خجالت هم چیزخوبی .شماخسته نشدید..نزدیک به هزاران بارهمین خبرتکراری میزارین …شرم هم چیزخوبیه

  • سی نچه
    2024-06-09 08:55

    جمع کنید ببینم بابا

  • ت مح تر و‌
    2024-06-09 09:24

    خواهش میکنم با روح وروان مردم بازی نکنید یا حداقل سرتیتر وخبر درست بنویسید خواهش میکنم مردم توی فشارند مگه شما جزئی از این مردم واز این دولت نیستید؟چتونه؟ چه خبرتونه؟

  • ناشناس
    2024-06-09 11:34

    به چی نظر قدیم همش حرفهای تکراری

  • پرویز
    2024-06-09 13:04

    وقتی رئیس جمهور داشتیم مملکت تو باتلاق بود حالا که رئیس جمهور نداریم چه شود نداره یا کنه خدازشون نگزره

  • ناشناس
    2024-06-09 13:05

    دروغ نگید

  • ناشناس
    2024-06-09 13:06

    خدایا خودت کمکمون کن

  • فریبا فکری
    2024-06-09 14:07

    حال آدم‌ بهم‌می زنین به نظرم برین دنبال یه موضوع دیگه خجالت نمی کشین هی جفنگ مینویسین

  • معصومه
    2024-06-09 14:49

    چقدردروغ میگین شمافقط بفکرمنافه خودتون هستین همش بلدین من من کنین بدردهیچی هم نمیخورین

  • داریوش
    2024-06-09 14:53

    ازبس‌که‌دروغ‌گفتین‌‌خسته‌مون کردین‌‌ازخدابترسین‌‌

  • بر پدر مادرت لعنت
    2024-06-09 15:08

    بر پدر و مادرتان لعنت انشالا تو قبر بسوزند که خبر دروغ به ملت مظلوم میدید انشالا این پول هایی تبلیغات که میگیرید خرج بیمارستان زن و بچه ها تون بشه آمین

  • اینقدر دروغ نگوید من‌ خودم بانک رفتم گفتند باید برین بیشخوان دولت نفری 80هزار تومان گرفتن چرا دارید دروغ می گوید همش دروغ چرتوبرت

  • تندیس
    2024-06-09 17:11

    ریدم توخبرتون ریدم توخبرگزاریتون.

  • حسین
    2024-06-09 19:33

    معلوم کی میخوان سود سهام واریز کنن میشه بگید

  • حسین
    2024-06-09 19:34

    باباخبرچیزدیگه ای مینویسیدخبرازجای دیگه میدیدنکنید.چوپ خدادردداره بازیش میگیره جاهایی اونوقت شمازجرشومیکشید

  • حسین
    2024-06-09 19:35

    این سود سهام کی میخوان واریز کنن معلوم نیس واسه من سال قبل واریز نشد

  • خدا خیر نبینین ایقد خبر دروغ میگید

  • ناشناس
    2024-06-09 22:06

    سلام ماهم میدونیم دروغه.. کاری از دستمون برمیاد

  • ناشناس
    2024-06-10 00:30

    خدالعنتتون کند شبو روز کارتون شده دروغگویی وخبرهای کذب خجالت نمیکشید خوردن این نوع پول برای فرزندان خدا بسازه به حال خود وفرزندانتون به خاطر چی فکر بهتری بردارید این راهش نیست

  • هادی زارع
    2024-06-10 00:31

    این سایت که همش چیزهای میزنه واخر نمی‌فهمم که زمان دقیق واریز سود سهام عدالت کی هست

  • خاک تو سرتون با اطلاعات وخبرگذاریتون مردم میسخره کردین دوزدان گردنده انترنت خر پول لژن به خاک سیاه بشینید

  • ناشناس
    2024-06-10 10:25

    سلام بہ ھمگی ملت چہ گناھی دارن این ھمہ حرف تکراری تحویل میدی 1000بار ھمین گفتند بخدا اینا مرد عمل کار نیستند فقط رو صندلی بلد ھستند بشیند دیگہ مرد عمل کار نیستند بہ ملت انجام بدن ھمش دورغ دورغ دورغ تحویل میدن خودشون پول معفت می گیرن زن بچہ ھاشون کیف دنیا میکند دلشون می سوزہ بہ ملت شب می خوابند صبح کہ بیدار می شوند می گویند امروز ی دورغ بہ ملت یتیم تحویل بدیم اینجا دورغ میگی سرہ پل صلات باید از روی ی نخ رد باشی بہ بھشت چہ جواب میدی اصلا انجاست اینجا حالا روز شماست بھشت شما فعلان اینجاست مال ما انجاست

  • ناشناس
    2024-06-10 10:41

    سلام وادب به عقیده بنده سود سهام عدالت ماهیانه باشدبا افزایش سهام وسود دستگیری وکمکی برای مردم میشود برای نجات از تورم اقتصادی خیلی تاثیرمثبتی الاجتماع دارد.با تشکر

  • زهرا
    2024-06-10 10:45

    سلام وادب عقیده بنده این است که سودسهام ماهیانه باشد وقیمت سهام افزایش یافته دستگیری وکمک محکمی برای خانواده ها باشد.باتشکر

  • یعنی تیتر دروغ عادی شده تو این جامعه خجالت بکشید بعدم زنده ها رو تکلیفشونو اول مشخص کنید و اخر جمل کنید این سایت و وب سایت مسخره دروغگوتونو

  • ناشناس
    2024-06-10 12:44

    سهام عدالت کی میخادواریزکنن

  • سید مصطفی میرآفتاب زاده اهل ورامین ساکن مشهدمقدس
    2024-06-10 13:59

    سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
    تقبل الله منا و منکم صالح الاعمال
    تشکر میکنم از این همه زحماتی که کشیده اید

  • سوگند
    2024-06-10 20:00

    خاک تو سر بی شخصیتتان کنن اینقد دروغ نگید

  • ناشناس
    2024-06-10 20:03

    خدا ازتون نگذره فحش برای خودتون و جد و آبادتون میخرین بخورید نوووش جونتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی