خبر خوش برای بازنشستگان/ فیش حقوقی این حقوق بگیران صادر شد بخوانید

1 دیدگاه

خبر خوش برای بازنشستگان/ فیش حقوقی این حقوق بگیران صادر شد بخوانید
فیش حقوقی خرداد بازنشستگان کارگری صادر شده است.

در روزهای گذشته، فیش حقوقی خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است. با این حال، بازنشستگان در انتظار صدور فیش معوقات خود هستند؛ ظاهراً قرار است فیش پرداخت معوقات فروردین جداگانه صادر و بارگذاری شود.

طبق اظهارات مدیران سازمان تامین اجتماعی، معوقات فروردین ماهِ بازنشستگان کارگری با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم ماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: قرار است تا شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و البته در مرداد موضوع رتبه‌بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته تعیین تکلیف و تسویه شود.

وزیر کار هم گفت اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال هزار چهارصد و سه خواهد بود، هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین هزار چهارصد و سه اعمال می‌شود.

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از اظهارات داوود منظور می‌گوید: آیا قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم ماه‌ها به تعویق بیفتد؟ آیا قرار است منتظر بمانیم تا پایان سال که دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان حکمی قانونی در برنامه هفتم داریم که درطی سه سال با هم رتبگان خودشان همسان‌سازی می‌شوند، به صورتی که حقوقشان با همتراز شاغل در رتبه خودشان برابر شود.

داوود منظور افزود: همچنین در قانون بودجه امسال هم اشاره شده است. پیش بینی کردیم در مورد بخش‌های دولتی تصویب کردیم منابع پایداری تامین شود. افزایش یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده صرف متناسب سازی بازنشستگان صندوق‌های دولتی می‌شود. با توجه به اینکه تصویب مرحله دوم در اردیبهشت انجام شد هم اکنون به دستگاه‌ها اعلام کردیم تا متناسب سازی‌ها به صورت جداول تهیه شود. دستورالعمل‌ها در دست تدوین بوده و احکام نیز در دست اصلاح است. بعد از اصلاحات صورت گرفته قطعا معوقات نیز پرداخت می‌شود.

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از این اظهارات می‌گوید: آیا قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم ماه‌ها به تعویق بیفتد؟ آیا قرار است منتظر بمانیم تا پایان سال که دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازد؟

به گفته این بازنشسته، اگر قرار است همسان‌سازی اجرا شود باید برای همه بازنشستگان کشور بدون استثنا انجام شود.

مروتی اضافه کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عموماً زیر خط فقر است و این بازنشستگان بیش از سایر گروه‌ها به ترمیم حقوق و اجرای همسان‌سازی نیاز دارند. انتظار داریم تامین اجتماعی و دولت در این زمینه پاسخگو باشند و اعلام کنند که چه زمانی و براساس چه فرمولی قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری کشور اجرایی شود.

واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند و احکام هم بر همین اساس صادر شد اما براساس قانون، میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سطح حداقل و سایر سطوح، پس از تصویب و ابلاغ هیات‌وزیران اجرا می‌شود.

مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان نیز در خرداد پرداخت خواهد شد.همچنین مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی پیش از این گفته بود: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.

میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

بنا به این گزارش، براساس قانون میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سطح حداقل و سایر سطوح، پس از تصویب و ابلاغ هیات‌وزیران اجرا می‌شود.

داوود منظور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیروز در یک نشست رسانه ای و در پاسخ به سئوال خبرنگار اطلاعات برای تشریح روند همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: مطابق قانون برنامه پنجساله هفتم توسعه که روزهای پایانی تصویب نهایی خود را سپری می کند، موظف به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم تا ظرف 3 سال آینده حقوق دریافتی بازنشستگان با هم رتبگان خودشان همسان شود، به صورتی که حقوقشان با فرد همتراز شاغل در رتبه خودشان، همسان خواهد شد.

وی افزود: مطابق مصوبه برنامه هفتم توسعه، امسال 40 درصد و در دو سال بعد مجموعاً ۶۰درصد حقوق بازنشستگان با دستمزد دریافتی شاغلان همتراز خود، متناسب سازی خواهد شد و در نهایت به 90 درصد حقوق دریافتی شاغلان همتراز خواهد رسید.

منظور گفت: برای همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری که حقوق آنها را دولت می پردازد، در قانون بودجه امسال منابع خوب و پایداری پیش بینی کرده ایم و قرار شد از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، 50 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای متناسب سازی حقوق این گروه از بازنشستگان تأمین شود.

وی گفت: البته تصویب مرحله دوم لایحه بودجه امسال به اردیبهشت کشیده شد ولی ظرف چند روز گذشته به تمامی دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم تا جداول متناسب سازی‌ها را تهیه کنند. معاون رئیس جمهوری گفت: دستورالعمل محاسبه، اصلاح و پرداخت احکام متناسب سازی شده نیز در دست تدوین است و بزودی پرداخت ها آغاز می شود.

وی تأکید کرد: بعد از اعمال اصلاحات در احکام متناسب سازی، حقوق آنها از ابتدای امسال مورد ارزیابی و همسان سازی قرار می گیرد و قطعاً معوقات ماه های اخیر نیز پرداخت می‌شود.

منظور ادامه داد: گروه دیگری از بازنشستگان کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که حقوق آنها را دولت نمی پردازد. در واقع پرداخت‌های مستمری بگیران تأمین اجتماعی از طریق صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی تأمین می‌شود.

به گفته وی برای آغاز اجرای همسان سازی این عده از بازنشستگان نیز دولت بزودی ۱۳۰هزار میلیارد تومان از بدهی خود به این سازمان را پرداخت می‌کند تا بتواند حقوق بازنشستگان خود را ترمیم کند .

منظور گفت: هم اکنون در حال برگزاری جلسات کارشناسی با سازمان تأمین اجتماعی برای بررسی نحوه پرداخت این دیون دولتی هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از اختصاص 11 هزار و 700 میلیارد تومان برای تأمین معیشت و آینده بازنشستگان و شاغلان کشور خبر داد و گفت: در تامین بودجه امسال با کسری روبرو نخواهیم شد و 20 هزار میلیارد تومان اعتبار جدید برای ادامه برنامه تخصیص کالابرگ الکترونیکی تخصیص داده ایم.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

1 دیدگاه.

  • علی رامی ّبا زنشته ارتش جمهو ری آسلامی ایران متشکر ماگر لطف کنید درفکرما باشید
    2024-06-12 08:01

    همشهکشورئ را چرا اسمی کشور میاید لشکری رافرامشکردید همهگفتههآئی راجّب درحقو ق همسانُسازیکشو ری میگوید متشکرماگر گفتهائ مارا فرام نکنیداینشاله.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی