با بازی تلگرام همستر کامبت آشنا شوید

با بازی تلگرام همستر کامبت آشنا شوید
اگر شما از پلتفرم تلگرام برای ارتباط با دیگران استفاده می‌کنید احتمالا نام بازی «همستر کامبت» را شنیده‌اید و یا تعدادی از مخاطبین شما لینک این بازی را برای شما فرستاده و گفته‌اند که از طریق این بازی می‌توانید کسب درآمد کنید.

همستر کامبات در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۳ راه‌اندازی شد. این پروژه پس از ۱۱ روز از راه‌اندازی اولیه به رکورد قابل توجه یک میلیون کاربر رسید که تعداد آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود. طبق ادعای سازندگان، این بازی بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. قیمت همستر کامبت تا زمانی که این پروژه در صرافی‌ها لیست نشود، مشخص نخواهد بود.

بازی همستر به تازگی در بستر تلگرام طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این بازی کاربران با انجام چالش‌های مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و از طریق ایردراپ‌ها جوایز مختلف و پاداش دریافت می‌کنند. غلی رغم اینکه این بازی هنوز به صورت رسمی روانه بازار نشده، اما در میان کاربران ایرانی جنجال و غوغا به پا کرده‌است. این در حالتی است که تلگرام در ایران فیلتر است و برای استفاده از این بازی نیز کاربران به پروکسی‌ها و فیلترشکن‌ها نیاز دارند. البته در روز‌های اول دریافت سکه در این بازی محدودیت دارد.

ثروتمندان آینده؟!

کاربران به ازای هر فردی که با استفاده از لینک اختصاصی آن‌ها به بازی وارد شود، سکه و جایزه دریافت می‌کنند. آن‌ها در متن پیام‌های خود نوشته‌اند که «این یک بازی جدید است، عضو شوید و ارز دیجیتال بگیرید و آن را به دلار تبدیل کنید». به ازای اضافه کردن هر عضو جدید کاربر ۵ هزار سکه دریافت می‌کند. همزمان با ارسال لینک بازی کاربران پیام‌هایی از این دست ارسال می‌کنند: «تو مدیر عامل یه صرافی دیجیتالی و اونجا ارز دیجیتال جمع می‌کنی. در نهایت به تعداد سکه‌ها ارز دیجیتال میگیری». استفاده روزانه از این بازی یکی از شرط‌های اصلی دریافت سکه است و بیشتر از ۳ ساعت نباید از این بازی دور ماند، زیرا به گفته بازیکنان استخراج سکه در این حالت متوقف می‌شود. رفتار کاربران این بازی شبیه رفتار افرادی است که زمانی در حوزه نتورک مارکتینگ فعالیت گسترده داشتند و به هر طریقی سعی می‌کردند دیگران را عضو گروه «ثروتمندان آینده خیالی خود» کنند.

بازی دو سر برد برای تلگرام

این بازی برای تلگرام و حوزه ارز دیجیتال یک بازی دو سر برد است. چراکه تلگرام از این طریق پلتفرم خود را تبلیغ می‌کند. از سوی دیگر این پلتفرم دارای ارز دیجیتال TON به معنای «شبکه باز تلگرام» است و از این طریق افراد را به سمت کیف پول TONKEEPER خود هدایت می‌کند. پیام‌رسان تلگرام بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و از طریق جذب اقبال کاربران به این بازی می‌تواند حتی افرادی که هیچ علاقه‌ای به حوزه ارز دیجیتال ندارند را جذب این حوزه کند. بعد از مدتی افراد با تمام مفاهیم ارز دیجیتال آشنا و به فعالی در این بازار تبدیل می‌شوند.

قانون ایران چه می‌گوید؟

بانک مرکزی ایران در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶، طی اطلاعیه‌ای به کارگیری ابزار بیت کوین و سایر ارز‌های مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد. اما این حکم به معنای ممنوعیت کامل بیت کوین و ارز‌های دیجیتال نبود. طبق این اطلاعیه هرگونه استفاده و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی رسما ممنوع اعلام شد. در روز ۳۱ تیر ۱۳۹۸، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت کمیسیون اقتصادی دولت با به رسمیت شناختن صنعت «بیت کوین» خبر داد. اما بانک مرکزی بار‌ها در اطلاعیه‌هایی ورود ارز‌های دیجیتال به حوزه پرداخت کشور را ممنوع کرده است. به طور کلی خرید و فروش و نگهداری بیت کوین توسط مردم جرم نیست، اما در مقیاس وسیع و حوزه پرداخت‌های کلان کشور، فعلا مجوز خاصی صادر نشده است.

عده‌ای استفاده گسترده از این بازی را نماد «طمع کاری» در ایران می‌دانند و برخی می‌گویند این راه «دستیابی به ثروت» است. برخی از کاربران در فضای ایکس نوشته‌اند که «افراد زیادی در این روز‌ها به تلگرام پیوسته‌اند و دلیل آن استفاده از بازی همستر است». ماهیت غیرقابل پیش‌بینی دنیای ارز‌های دیجیتال باعث می‌شود که کسی نتواند به صورت قاطع اعلام کند این بازی کلاهبرداری و یا قانونی است. در هر صورت به دلیل همین ماهیت این بازار است که نیاز است کاربران با دقت بسیاری فعالیت‌های خود را انجام دهند.

اخبارجامعه
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی