اولین تصویر از کار شرم آور علی پروین و محمود خردبین | پرسپولیسی ها برای قهرمانی اخلاق را شستند

1 دیدگاه

اولین تصویر از کار شرم آور علی پروین و محمود خردبین | پرسپولیسی ها برای قهرمانی اخلاق را شستند

استفاده از آمبولانس برای جابه‌جایی فردی غیر از بیمار، نه تنها غیرقانونی که غیراخلاقی نیز محسوب می‌شود، کاری که از سوی علی پروین و محمود خوردبین در شب جشن قهرمانی پرسپولیس اتفاق افتاد.

علی پروین

به نقل از خبرآنلاین، پایان بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران، مصادف بود با جشن قهرمانی پرسپولیس در عصر روز شنبه‌ای که گذشت، در حاشیه جشن قهرمانی فیلمی منتشر شد که بازتابش در رسانه‌ها با عنوان عجیب «کار جالب علی پروین» همراه بود.
آن‌طور که برخی از رسانه‌ها نوشته‌اند گویا این آمبولانس خصوصی و در اختیار باشگاه پرسپولیس بوده، اما حتی با این فرض هم، چنین اقدامی نه فقط غیرقانونی که غیر اخلاقی و مخرب تعریف می‌شود، سال‌ها تلاش شده تا مردم به اهمیت راه دادن به خودروهای امدادی پی ببرند و مسیر تردد این خودروها را شلوغ و مسدود نکنند. پیش از این نیز در رسانه‌ها گزارش‌هایی از تردد برخی از افراد با نفوذ از طریق آمبولانس‌ها مطرح شده بود، حالا که فیلم واضح علی پروین و همراهان منتشر شده،‌ این باور تقویت می‌شود که آمبولانس‌ها فقط در اختیار بیماران نیست.
رییس سازمان اورژانس کشور با تایید این خبر به خبرآنلاین می‌گوید: خودروی آمبولانسی که علی پروین و محمود خوردبین را جابه‌جا کرده است، متعلق به یک آمبولانس‌ خصوصی بود و این کار هم غیرقانونی بوده و قطعا طبق قانون به آنها برخورد خواهد شد.
جعفر میعادفر تاکید می‌کند: این روزها درگیر مراسم رحلت امام و بزرگداشت ۱۵ خرداد هستیم اما در اولین فرصت اقدامات قانونی و برخورد با این شرکت آمبولانس خصوصی را انجام می‌دهیم و نتیجه را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

اولین تصویر از کار شرم آور علی پروین و محمود خردبین
تصویری از علی پروین داخل آمبولانس برای فرار از ترافیک

علاوه براین رییس اورژانس تهران نیز در واکنشی به این موضوع گفته است: درمورد تخلفات مربوط به آمبولانس‌های خصوصی، طبق دستوری که از مقام عالی وزارت در خصوص ساماندهی آمبولانس های غیر ۱۱۵ و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲، دریافت کرده ایم عمل می کنیم.
محمد اسماعیل توکلی به رکنا می‌گوید: همکاران ما در اداره نظارت بر آمبولانس‌های غیر ۱۱۵، به صورت شبانه‌روزی در تمام معابر عبوری و مراکز آمبولانس‌های خصوصی و شرکت‌های تابعه و هر جای غیردولتی که از آمبولانس استفاده می‌کند، حضور پیدا خواهد کرد و الزامات ما را ارزیابی می‌کند تا آن مرکز، آنها را رعایت کرده باشد. هر مرکزی که دستورالعمل‌های ما را نقض کرده باشد، به مراجع مربوطه ارجاع داده می‌شود تا نسبت به ابطال مجوزشان اقدام کنیم. شکایت عمده از آمبولانس‌های خصوصی درباره مبالغ دریافتی است که هم وطنان می‌توانند در سامانه ۱۹۰ این شکایت را ثبت کنند و ما با جدیت به این موضوع رسیدگی می‌کنیم. لازم به ذکر است مواردی که هزینه اضافه دریافت کرده بودند نیز عمدتا به مردم بازگشت داده شده است.
تا قبل از حادثه پلاسکو خبری از اعتماد برخی مردم به آمبولانس‌ها نبود. برخی به آژیرها بی‌اعتنایی می‌کردند و همه این‌ها را بازی آمبولانس‌های خالی برای عبور از ترافیک می‌دانستند. حادثه پلاسکو اما باور آن عده از مردم را نسبت به خودروهای اورژانس تغییر داد. آن‌ها دیگر هنگام شنیدن صدای آمبولانس بی‌توجه نیستند.
سال ۹۸ علی عبدالعالی، استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «عده‌ای از معلمان خصوصی با آمبولانس رفت و آمد می‌کنند. این معلم‌های کنکور به آمبولانس خصوصی پول می‌دهند که آنها را از خط ویژه از کلاس اول به کلاس بعدی برساند.» عده‌ای دیگر این نظر را داشتند که نه تنها معلمان کنکور بلکه ثروتمندان دیگری چون بازاریان و سلبریتی‌ها از آمبولانس خصوصی برای تردد در شهر استفاده می‌کنند. آن زمان خبرآنلاین در گزارشی دراین‌باره نوشت: یکی از شرکت‌های آمبولانس خصوصی می‌گوید: نرخ هر سفر ۲۵۰ هزار تومان و توقف هر ساعت برابر با ۶۰ هزار تومان است، فرقی هم نمی‌کند که مسافر بیمار باشد یا رئیس یک شرکت!
جابه‌جایی سلبریتی‌ها با آمبولانس
جابه‌جایی شخصیت‌ها و چهره‌ها با آمبولانس پیش از این‌ها هم خبری شده بود، سال ۹۹ برخی رسانه‌ها مصاحبه‌ای به نقل از رییس مرکز اورژانس تهران منتشر کردند که این مقام مسئول ادعا کرده بود که برخی مسئولان از آمبولانس‌های بخش خصوصی استفاده می‌کنند. این خبر بلافاصله تکذیب شد و روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر منتشر شده به نقل از رییس مرکز اورژانس تهران مبنی بر استفاده شخصی برخی از مسؤولان از آمبولانس‌های بخش خصوصی تهران از سوی برخی رسانه‌ها، تکذیب می‌شود. هیچ‌گونه تخلفی از طرف آمبولانس‌های خصوصی در شهر تهران اتفاق رخ نداده و تنها یک مورد در سال گذشته رخ داد که بلافاصله جواز فعالیت آن آمبولانس خصوصی باطل شد.

رییس وقت مرکز اورژانس تهران در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون گزارشی از استفاده شخصی برخی از مسوولان از آمبولانس‌های اورژانس تهران شده یا خیر نیز گفته بود: در اورژانس دولتی به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ زیرا از تماس مددجو تا انتهای خدمات‌رسانی نیروهای اورژانس تمامی فعالیت‌ها رصد می‌شود، اما در بخش خصوصی چنین موردی را داشتیم که سریعا با شرکت مربوطه برخورد و مجوزشان باطل شده است.

اخبارورزش
پربازدید

1 دیدگاه.

  • ۴۴۴۴
    2024-06-05 01:27

    اسطوره سرخها اینه دیگه چه انتظاری از درویش و بقیه بازیکناشون دارید مخصوصا پیروانی و فرشهای معروف

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی