جزئیات تغییر ساعت کاری از فردا چهارشنبه 16 خرداد

جزئیات تغییر ساعت کاری از فردا چهارشنبه 16 خرداد
اکوایران: سازمان اداری و استخدامی کشور در اطلاعیه‌‌ای از تغییر ساعت کاری کارکنان دولت خبر داد و اعلام کرد ساعت ادارات از فردا به ۶ صبح تا ۱۳ تغییر می‌کند و دستگاه‌ها باید مابقی ساعات کار موظفی کارکنان خود را از طریق دورکاری جبران کنند.

از سال گذشته هیات دولت تصویب کرد که ساعت کاری کارکنان برای فصل تابستان تغییر کند و مشمولان قانون خدمات کشوری از ساعت 6 صبح سرکار حاضر شوند.

امروز سازمان اداری و استخدامی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مطابق بخشنامه سال گذشته این سازمان در تاریخ 5 تیر 1402 که به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، ابلاغ شده بود، ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی) از ساعت ۶ صبح و ساعت پایان حداکثر تا ساعت ۱۳ است.

همچنین قرار است مطابق این بخشنامه مابقی ساعات کار موظفی از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران شود.

کاهش و تغییر ساعت کاری برای پیشگیری از قطع برق در روزهای گرم سال مصوب شده تا ناترازی در تولید و مصرف برق را کاهش دهد.

طبق این بخشنامه، تمام دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ ظهر خاموش شود و بر همین اساس دستگاه‌های مشمول، تا ۱۵ شهریورماه مکلف هستند ضمن برنامه‌ریزی مناسب برای تداوم خدمت‌رسانی و حفظ رضایت‌مندی ارباب رجوع، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمام کارکنان خود را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار دهند.

براساس این بخشنامه، ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهرهای محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به‌منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه، به مدت یک‌ساعت شناور تعیین شده است. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق نظیر را در همین چهارچوب تدبیر کنند.

امسال باتوجه به جلو کشیده نشدن ساعت‌ها در روز اول فروردین، دومین سالی است که ساعت آغاز به کار ادارات 6 صبح تعیین شده است.

براساس اعلام خبرگزاری مهر، ساعت کار جدید شعب بانک‌ها از فردا چهارشنبه، 16 خرداد تا 15 شهریور از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

​طبق مصوبه هیأت دولت، ادارات باید دمای محیط را در دمای ۲۴ درجه تنظیم کنند و مصرف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند.

اخبارجامعه
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی