این گروه از کارگران حقوق ثابت ندارند/ درآمدهای نجومی برخی کارگران واقیعت دارد؟

این گروه از کارگران حقوق ثابت ندارند/ درآمدهای نجومی برخی کارگران واقیعت دارد؟
آمار نشان می دهد که کارگران پمپ بنزین در پایتخت، حقوق ثابت ندارند و باید از راه های دیگری درآمد داشته باشند.

شاید اگر در زمان کودکی کارگران پمپ بنزین را مشاهده می کردیم که یک عالمه پول در دست دارند، آرزو می کردیم که ماهم وقتی بزرگ شدیم کارگر پمپ بنزین شویم تا بتوانیم پول ها را به دست آوریم. کسی هم به ما نمی گفت که تمام اون پول ها برای کارگر پمپ بنزین نیست و در جیب رئیس جایگاه می رود. اما خب زمانی که بزرگ تر شدیم، متوجه این موضوع شدیم که کارگران پمپ بنزین هم مانند سایر کارمندان، حقوق دریافت می کنند. اما در تهران ماجرا به گونه ای دیگر رقم می خورد و گویا کارگران پمپ های بنزین در تهران حقوق دریافت نمی کنند و درآمدشان از راه های دیگری است.

با گشت کوتاهی در فضای مجازی و بررسی آگهی های موجود در سایت ها، متوجه شدیم که کارگران پمپ بنزین در تهران حقوق ثابت ندارند و باید پول خود را از دست مردم دریافت کنند. در یکی از این آگهی ها نوشته شده بود که نیازمند کارگر برای پمپ بنزین هستند و باید به صورت چرخی کار کنند. بیمه تامین اجتماعی هم ارائه می شود. در ادامه نوشته شده بود که این افراد می توانند در هر شیفت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشند.

بسیاری از آگهی ها درباره پرداخت توافقی صحبت کرده بودند و حرفی از اعداد و ارقام نبود. پس می توان نتیجه گرفت که شنیده ها صحت دارد و در تهران، کارگران پمپ بنزین حقوق ندارند. با جست و جوی بیشتر درباره نحوه درآمد کارگران پمپ بنزین متوجه شدیم که یکی از شیوه هی درآمد آن ها از فروش مکمل است. مکمل های سوختی که در تمام جایگاه ها وجود دارد و این افراد می توانند با فروختن آن ها درصد خود را از رئیس جایگاه دریافت کنند. اگر دقت کرده باشید، در بسیاری از پمپ بنزین ها به شما اجبار می کنند که حتما از مکمل سوخت استفاده کنید و یا اینکه بدون اطلاع از راننده خودرو، مکمل را در باک می ریزند. درواقع یکی از شگردهای دریافت پول، ریختن غیرقانونی مکمل و بدون اطلاع راننده در باک خودرو است. این افراد می توانند با فروختن چند مکمل در طول روز، بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.

مدل دیگر دریافت حقوق کارگران پمپ بنزین در تهران، دریافت انعام است. بسیاری از رانندگان، به واسطه خستگی، عارضه جسمانی و یا بسیاری از عوامل دیگر، نمی توانند از خودرو پیاده شوند و از کارگر پمپ بنزین می خواهند تا برایشان بنزین بزند. این رانندگان در ازای خدمتی که کارگر پمپ بنزین برایشان انجام داده است، مبلغی را به عنوان انعام پرداخت می کنند. اصولا درحال حاضر کسی زیر ۵ هزار تومان انعام نمی دهد. با این حساب اگر تنها برای ۵۰ خودرو بنزین بزنند، روزانه ۲۵۰ هزار تومان درآمد دارند. پس می توان گفت که درآمد کارگران پمپ بنزین در ماه چندان هم بد نیست.

کارگران پمپ پنزین در پایتخت، بسته به نوع فعالیت خود در طول روز درآمد دارند و اگر بتوانند بیشتر فعالیت کنند، بیشتر درآمد خواهند داشت. البته درباره انعام می توان گفت که خودروهای گران قیمت، انعام بیشتری هم پرداخت می کنند. با این حساب می توان گفت که اگر حقوق ثابت دریافت نکنند برایشان صرفه بیشتری خواهد داشت.

حقوق خودروهای سیار سوخت
قطعا همه ما، خودروهای سوخت سیار را مشاهده کرده ایم که در خیابان ایستاده اند و به صورت اینترنتی فعالیت می کنند. شیوه کارشان به این صورت است که هروقت خودرویی بنزین تمام کند، با ثبت درخواست در سامانه، این خودروی سوخت رسان به سراغش رفته و باک خودرو را پر می کند. لازم به ذکر است که قیمت بنزین توسط این شرکت ها، بسیار بالاتر از پمپ های بنزین است. این شرکت ها، افرادی را استخدام می کنند که دارای گواهینامه پایه یک باشند. شیوه حقوق این کارمندان پمپ بنزین دریافت ماهانه و ثابت است. حقوق این افراد ماهانه ۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که البته پورسانت هم به صورت جداگانه دریافت می کنند.

در پایان کمی با وظایف یک متصدی پمپ بنزین آشنا خواهید شد. متصدی‌ پمپ بنزین، شخصی است که مسئول اجرای عملیات روزانه یک پمپ بنزین یا یک جایگاه سوخت است. این شخص معمولا مسئول پردازش تراکنش‌های مالی، تأمین سوخت، نگهداری و تعمیرات ایستگاه سوخت و ارائه خدمات به مشتریان می‌باشد. در اکثر کشورها، متصدیان پمپ بنزین باید اطلاعاتی در مورد محیط‌زیست، ایمنی، و مقررات مربوط به فروش سوخت را داشته باشند. در نتیجه متصدی پمپ بنزین نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات به مشتریان و حفظ عملکرد صحیح ایستگاه سوخت دارد.

اخباراقتصاد
پربازدیدحقوق کارگران

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی