خبر خوش پشت خبر خوش / پرداخت علی الحساب 60 درصدی برای بازنشستگان

خبر خوش پشت خبر خوش / پرداخت علی الحساب 60 درصدی برای بازنشستگان

هزینه های بیمه اکمل فروردین و اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود.

به اطلاع بازنشستگان کشوری می‌رساند با توجه به تغییر بیمه تکمیلی بازنشستگان هماهنگی‌هایی به عمل آمده است تا بیمه آتیه سازان حافظ نسبت به پرداخت هزینه های پزشکی بازنشستگان کشوری تحت پوشش اکمل تا زمان سامان یابی ارائه خدمات و پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی توسط بیمه ملت، اقدام نماید.

دکتر نمازی مدیر عامل آتیه سازان حافظ در راستای رفاه حال ورضایتمندی بازنشستگان کشوری که تحت پوشش بیمه اکمل هستند طی نامه ای به شعب و نمایندگیهای اتیه سازان دستور داده است اسناد مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه ، علی الحساب ۶۰ درصد تعرفه بیمه اکمل پرداخت گردد.

گفتنی است با توجه به ارائه خدمات دارو ،ویزیت و دندانپزشکی به بازنشستگان کشوری توسط آتیه سازان حافظ در قالب بیمه اکمل ، این خدمت مورد استقبال خوب و گسترده بیمه شدگان قرار کوفته و پیش بینی می‌شود در سال جاری بازنشستگان سایر دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیز به این بیمه بپیوندند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

جعفر امیرآبادی زاده با اعلام این خبر افزود: تسهیلات ۳۵میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴هزار نفر از حدود ۶۲هزار متقاضی واجد شرایط که در تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، عصرروز گذشته به حساب حقوقی ایشان واریز شد.

به گفته وی با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت شد.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که براساس آن تلاش می کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم آنها کنیم.

وی همچنین یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط ایشان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجرا است، گفت: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی می‌شود، معوقات هم پرداخت خواهد شد.

داود منظور در نشست خبری اظهار کرد: در برنامه هفتم موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سه سال اجرای شود؛ به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود.

وی افزود: در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی پیش‌بینی شده امسال منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده به این موضوع اختصاص یابد.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت و به‌روزرسانی مطالبات مراکز درمانی و دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان و نیز بخش دیگری از پرداخت مطالبات بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید مرتضی حسینی در مورد جزییات این پرداخت‌ها گفت: در هفته جاری مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، مراکز دیالیز، مراکز پزشک خانواده و پزشکان طرف قرارداد پرداخت شد.

وی افزود: در این مرحله از پرداخت‌ها، ۱۳۶۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها به همراه ۴۲۰ میلیارد تومان از مطالبات سه‌ ماه پزشکان طرف قرارداد پرداخت شد و ان‌شاءالله مابقی مطالبات پزشکان را نیز پرداخت و به‌روزرسانی خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی، پشتیبانی و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از پرداخت مطالبات مراکز دیالیز و مراکز پزشک خانواده به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و در مورد مطالبات داروخانه‌ها در طرح دارویار افزود: تمامی مطالبات دارویی سرپایی تا پایان اردیبهشت ماه و مطالبات دارویی بستری تا پایان اسفند ماه نیز که رقمی بالغ بر ۸۵۰۰ میلیارد تومان و از تعهدات دولت است؛ به‌صورت مستقیم از طریق سازمان هدفمندی به حساب مراکز درمانی طرف قرارداد واریز خواهد شد.

حسینی افزود: تلاش ما در سازمان تأمین‌اجتماعی این است که بدهی معوق به مراکز طرف‌قرارداد نداشته باشیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اسناد بررسی و پرداخت شود. لذا در تلاشیم با به‌روز کردن بدهی‌های سازمان به مراکز دانشگاهی، این مطالبات را نیز در اسرع وقت پرداخت و تسویه کنیم.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حسینی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری، در راستای افزایش سرعت در پرداخت و خدمات‌رسانی بهتر، پرداخت‌های بیمه تکمیلی به شرکت‌های بیمه‌گر به‌صورت متمرکز خواهد بود، افزود: در قرارداد فعلی کانون بازنشستگان با شرکت بیمه تکمیلی طرف قرارداد، سازمان تأمین‌‎اجتماعی ۵۰ درصد از تعهدات را با رقمی بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان در جهت رضایتمندی و رفاه حال بازنشستگان بر عهده گرفته است که امیدواریم بخشی از دغدغه‌های این قشرپاسخ داده شود.

اخباراقتصاد
افزایش حقوقپربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی