فوری/تعیین رقم نهایی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان سازی در خرداد ماه+جدول | جزییات تازه از همسان سازی حقوق بازنشستگان

1 دیدگاه

فوری/تعیین رقم نهایی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان سازی در خرداد ماه+جدول | جزییات تازه از همسان سازی حقوق بازنشستگان

جدول غیررسمی افزایش حقوق بازنشستگان کشوری منتشر شد.

 گمانه زنی هایی صورت گرفت که زمان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود و ما به التفاوت های فروردین و اردیبهشت نیز از این ماه پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان
حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امسال بر اساس محاسبات کسری بودجه نخواهیم داشت، گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است.

داود منظور، روز شنبه ۱۲ خرداد در نشست خبری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سال اجرایی شود به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود که منابع آن در قانون بودجه امسال دیده شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در مورد بخش دولتی پیش‌بینی قانون بودجه با همکاری مجلس تصویب کردیم تا این پرداخت ها بدون اختلال رخ دهد به طوری یک درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

منظور تاکید کرد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و از ابتدای سال اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی هم گفت: تامین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت کند تا این موضوع اجرایی شود که در حال برگزاری جلسات هستیم تا نحوه پرداخت مبلغ نهایی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری اظهار کرد: مساله تأمین مالی در اقتصاد پیش نیاز توسعه و رشد اقتصادی محسوب می‌شود. طی ۳ سال گذشته وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تلاش کردن تا فرایند تأمین مالی کوتاه مدت را تسهیل و تسریع بخشند که یکی از این گزینه‌ها اوراق گام بود. امسال نیز اوراق گام به عنوان مهم‌ترین گزینه برای تأمین مالی محسوب می‌شود و متناسب با استقبال متقاضیان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تأمین مالی پروژه‌ها از طریق فکتورینگ، تصریح کرد: «اوراق گام» یکی از گزینه‌های تأمین مالی زنجیره تولید بوده که موضوع فکتورینگ مربوط به مطالبات قرار دادی است و فرایند مربوط به اجرای آن، بین سه دستگاه ذکر شده توافق شده و دستورالعمل آن موجود است؛ البته ناگفته نماند، شیوه فکتورینگ در اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته خواهد شد.
وی در خصوص افزایش بودجه فرهنگی کشور گفت: دولت سیزدهم به موضوع توسعه فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته و در سال گذشته تبصره‌ای در قانون بودجه قرار گرفت که بنا شد درصدی از درآمد بانک و دستگاه‌های اجرایی صرف امور مربوط به توسعه فرهنگی شود اما به دلیل اینکه در حکم قانون به‌صورت الزام‌آور ذکر نشده بود، متأسفانه شاهد اتفاقی در این خصوص نبودیم اما به هر حال ۳۰ هزار میلیارد بودجه برای توسعه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: در بودجه امسال یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه کردیم تا از این محل ۵۰ هزار میلیارد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

منظور تاکید کرد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد. مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و از ابتدای سال اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی هم گفت: تأمین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا این موضوع اجرایی شود که در حال برگزاری جلسات هستیم تا نحوه پرداخت به این مبلغ نهایی شود.

منظور همچنین تصریح کرد: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همسان‌سازی انجام می‌شود، البته با توجه به اینکه ممکن است منابع قابل توجهی نیاز باشد، در قانون بودجه پیش‌بینی شد تا ۱۳۰ همت از بدهی‌های قبلی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

1 دیدگاه.

  • ناشناس
    2024-06-04 09:12

    بر پدرت لعنت که خبر تکراری نذاری

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی