افزایش رقم کمک هزینه معیشتی برای این خانوار ها

افزایش رقم کمک هزینه معیشتی برای این خانوار ها
«سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» روز -سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲- در جریان هشتاد و ششمین برنامه پاسخگویی برخط دولتمردان در کوچه خدمت نهاد ریاست جمهوری حاضر شد و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود شد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به دغدغه جانبازی که به نمایندگی از جانبازان ۲۵ درصد استان فارس تماس گرفته بود، گفت: برای عزیزان و جانبازان زیر ۲۵ درصد کمک‌های مناسبی در نظر گرفته شده است؛ این افراد از پرداخت مالیات و حق بیمه معاف هستند، از سهمیه اشتغال، سهمیه پذیرش در دانشگاه و سایر سهمیه‌ها نیز برخوردار هستند.​

وی افزود: هزینه کمک معیشت این عزیزان در دولت سیزدهم از حدود ۲ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان یعنی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است؛ همچنین جانبازان زیر ۲۵ درصد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نزدیک به ۱۶ هزار نفر افزایش یافته است این موضوع نشان‌دهنده جایگاه ویژه‌ای است که رئیس‌جمهور شهید برای جانبازان قائل بودند چرا که با تاکید و دستور ایشان این امر ممکن شد.

به گزارش مکتوب نامه،در ادامه جانبازی با بیان مشکلات جانبازان قطع عضو شهر دامغان، تصریح کرد: به ویژه با توجه به اینکه در این شهر حدود ۱۰۰ جانباز قطع عضو وجود دارد، این جانبازان به ناچار برای دریافت خدمات باید به مراکز استان‌های خراسان رضوی و یا تهران مراجعه کنند که قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به مشکلات این جانباز، تاکید کرد: اکنون در کل کشور ۵ مرکز ارتز و پروتز داریم که قطب این خدمات محسوب می‌شوند و مابقی مراکز نیز در سطح کشور پراکنده هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همچنین در شهرهایی که بخش خصوصی یا هلال احمر مراکز فعال دارد، بنیاد شهید با آنان قرار داد می‌بندد تا خدمات مورد نیاز را به جانبازان عزیز ارایه کنند. از سوی دیگر، در حال راه‌اندازی تیم‌های سیاری هستیم که با مراجعه به شهرهایی که مرکز فعال وجود ندارد، خدمات مورد نیاز در این بخش را به جانبازان عزیز ارایه کنند و ان‌شاالله با راه‌اندازی این مراکز مشکلات جانبازان در شهرهای کوچکتر که فاقد مراکز ارتز و پروتز هستند حل خواهد شد.

در ادامه شهروندی در خصوص دریافت کمک هزینه ازدواج تماس گرفت و اعلام کرد علی‌رغم افتتاح حساب بانکی این کمک به ما پرداخت نشده است که قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ اعلام کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دیون در این خصوص از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است که متاسفانه توسط دولت قبل پرداخت نشده است.

وی افزود: دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۱ تمام هدیه‌های ازدواج را پرداخت کرده است. ما شرمنده عزیزان هستیم اما در حال تامین اعتبار هستیم که انشالله پیش از پایان دولت سیزدهم مابقی دیون نیز پرداخت شود.
در انتها این نشست، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به ارایه گزارش عملکرد ۲ ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون دیدار در قالب طرح سپاس انجام شده است، گفت: بارها گفته‌ام اگر از من سوال شود که مهمترین دستور کار این دولت چی بوده است، اعلام می‌کنم که اولویت اول دولت آیت‌الله رئیسی رسیدگی به فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده‌های این عزیزان بوده است.

وی افزود: اعتبارات این بخش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۹۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. با اینکه درآمد دولت هیچگاه ۱۰۰ درصدی محقق نشده است، دولت تخصصیص اعتبارات بنیاد را به صورت ۱۰۰ درصدی تامین کرد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که از دولت سیزدهم هیچ بدهی برجای نمانده است و انشالله پرداخت بدهی‌ دولت‌های قبل را نیز در دستور پرداخت داریم.

قاضی زاده هاشمی افزود: متاسفانه پرونده‌های بازی در حوزه مسکن در سراسر کشور از تبریز و اراک گرفته تا پرند و کرج داریم که متاسفانه قانون درست انجام نشده است و از ابتدا به صورت کارشناسی کار انجام نشده است. در حالی که در این بخش وظیفه ما فقط معرفی خانواده شهدا و جانبازان بوده و بخش اجرایی آن بر عهده ما نبوده است.

به گزارش مکتوب نامه،وی با اشاره به برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهیه کتاب گزارش عملکرد این نهاد در دولت سیزدهم، تاکید کرد: بنا داریم که این کتاب فعالیت‌های انجام شده و وضعیت موجود را به عنوان مستندی ارایه کنیم تا اقدامات دولت سیزدهم در این دوره قابل داوری و قضاوت باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین توضیحاتی در باره اقدامات حمایتی بنیاد در طول دوره فعالیت دولت مردمی ارایه کرد و افزود: وضعیت بیمه جانبازان و ایثارگران قابل مقایسه با قبل نیست. سرانه پرداخت حق بیمه از ۱۷۵هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به روز پرداخت شده است.

قاضی‌زاده هاشمی یکی از کارهای بزرگ دولت مردمی را تبدیل وضعیت ایثارگران برشمرد و افزود: ۱۸۵ هزار ایثارگر تبدیل وضعیت شدند. ۲۴ هزار فرزند شهید و جانباز و ایثارگر فاقد شغل داشتیم اما ۳۲ هزار نفر مجوز استخدام گرفتیم که آزمون آن برگزاری و انشالله کار این عزیزان انجام خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی در تشریح برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول دو ماه باقی‌مانده از دولت سیزدهم، گفت: اصلاحات نهادی که در بخش‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز کرده بودیم را ادامه خواهیم داد. برنامه خروج از بنگاه‌داری و تبدیل شدن به سهامدار را در دستورکار خود داشتیم، برنامه داشتیم که سازمان اقتصادی کوثر به مجموعه‌ای از سهام بدل شود و صندوق اندوخته شاهد که متعلق به فرزندان و همسران شهداست نیز به خودشان واگذار شود. از سویی دیگر بانک دی مشکلاتی داشت که بسته نجاتی برای ارایه به بانک مرکزی تهیه و ارایه کردیم، این بسته ابلاغ و مجوز آن از شورای پول و اعتبار اخذ شد، باید به سرعت افزایش سرمایه داده شود و تا بتوانیم آنرا از ناترازی خارج کنیم.

وی افزود: تمام حوزه‌ها در این مدت برنامه‌های راهبردی داشته‌اند که وضعیت آنان به عنوان یک نهاد اجرایی مطلوب قرار گیرد. البته این برنامه‌ها پیش از این ابلاغ شده است و به همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کردیم که زمانبندی یک سال و سه ماه را باید در ۲ ماه عملیاتی کنید. این شدنی است اما نیازمند این است که همکاران ما مجدانه و با دو تا سه برابر کار نسبت به شرایط عادی کار را پیش برند و انشالله این مجموعه را در وضعیتی مطلوب تحویل مدیران آینده آن خواهیم داد.
مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، بر مبنای رسالت تعریف شده خود به منظور ایجاد پل ارتباطی میان مردم و اعضای کابینه دولت سیزدهم و در راستای تأکیدات مصرح رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مردم با مسئولان، سلسه‌نشست‌های پاسخگویی تلفنی و برخط مقامات دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی را ترتیب داده است.

مکتوب نامه : حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری فلسفه برگزاری این نشست‌ها را ایجاد ارتباطی بی‌واسطه میان مردم و اعضای هیأت دولت اعلام و تصریح کرد که با توجه به حساسیت‌هایی که آیت‌الله رئیسی در پاسخگویی به مردم داشتند پس از شهادت ایشان نیز این نشست‌ها کما فی السابق و با قوت ادامه دارد چرا که از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم خط قرمز این دولت پاسخگویی و پای کار آمدن بوده است.

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی