قیمت کارخانه‌ای دو خودرو بالا رفت/ پیشروی سنگر به سنگر سایپا و ایران خودرو

قیمت کارخانه‌ای دو خودرو بالا رفت/ پیشروی سنگر به سنگر سایپا و ایران خودرو
اقتصادنیوز: سایپا هم به دنبال ایران خودرو به فکر افزایش قیمت محصولات خود افتاد.
قیمت کارخانه‌ای دو مدل کوییک گران شد تا سایپایی ها هم مانند رقیب خود ایران خودرو استارت افزایش قیمت محصولات خود را بزند.

آن طور که نارنجی های جاده مخصوص اطلاع رسانی کردند متقاضیان کوییک اتوماتیک از این به بعد برای در اختیار گرفتن این خودرو باید مبلغی حدود ۳۵۲ میلیون تومان را به حساب سایپایی ها واریز کنند.

بنابراین قیمت کارخانه ای کوییک اتوماتیک حول و حوش ۲۶ میلیون تومان گران شد. افزایش قیمت این محصول اتوماتیک سایپا به زبان درصد نزدیک به ۸ درصد رشد را به خود دیده است.

دیگر محصول خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص یعنی کوییک پلاس اتوماتیک نیز طمع افزایش قیمت را چشید.

مدیران سایپا اعلام کردند متقاضیان کوییک پلاس اتوماتیک باید از این به بعد برای در اختیار گرفتن این خودرو مبلغی نزدیک به ۳۵۳ میلیون تومان پرداخت کنند.

پیش از این خریداران کوییک پلاس اتوماتیک می توانستند با پرداخت حول و حوش ۳۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان این خودرو با گیربکس اتوماتیک را در اختیار بگیرند.

بنابراین کوییک پلاس اتوماتیک رشدی حدود ۱۲ میلیون تومانی را در کارنامه ثبت کرده است.

افزایش حول و حوش ۱۲ میلیون تومانی کوییک پلاس اتوماتیک برای خرداد ۱۴۰۳ به زبان درصد از رشد بیش از ۳ درصدی قیمت این خودرو در کارخانه حکایت دارد.

به نظر می رسد افزایش قیمت های لحاظ شده برای دو مدل کوییک یاد شده به دلیل افزایش هزینه های متفرقه مربوط به این خودروها بوده است، اما سکوت سیاست گذار و رشد قیمت خودروها در کارخانه متقاضیان را سر در گم می کند.

مدیران صمت در مورد افزایش قیمت هشت محصول ایران خودرو نیز در سال جاری توضیحی ندادند تا دو طرف عرضه و تقاضای بازار بیش از پیش بلاتکلیف شوند.

باید منتظر ماند و دید مدیران سایپا قیمت سایر خودروهای حاضر در سبد محصولاتی خود را نیز افزایش می دهند یا اینکه این رشد قیمت تنها برای کوییک اتوماتیک و کوییک پلاس اتوماتیک اعمال شده است.

اخباراقتصادخودرو
پربازدیدقیمت خودرو

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی