بهترین هدایای تبلیغاتی ارزان 1403

هدایای تبلیغاتی 1403

هدایای تبلیغاتی ارزان همواره یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی بوده‌اند. این هدایا نه تنها باعث خوشحالی مشتریان و کارکنان می‌شوند، بلکه نام برند شما را در ذهن آنها تثبیت می‌کنند.

سوال اینجاست که چگونه می‌توان هدایای تبلیغاتی ارزان مرتبط با نام تجاری با بیشترین بازدهی را انتخاب کرد؟ در این مطلب، راهکارهایی ساده و موثر برای تبلیغ کسب ‌و ‌کار با کمترین هزینه را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت هدایای تبلیغاتی ارزان در سال 1403

هدایای تبلیغاتی ارزان باعث افزایش شناخت برند، جذب مشتریان جدید و ایجاد وفاداری در مشتریان فعلی می‌شوند. آنها نسبت به تبلیغات آنلاین، پست گذاشتن مداوم در شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌های تبلیغاتی، پخش تراکت و غیره، موثرتر هستند و نام تجاری شما را با ضریب موفقیت بیشتری در ذهن‌شان ثبت می‌کنند.

طی تحقیقات انجام گرفته روی گروهی از افراد از رده‌های سنی مختلف (نوجوان تا کهنسال)، مشخص شد که بیش از 90 درصد آنها از طریق یک محصول تبلیغاتی «پیام» یا «شعار» یک برند را بهتر به خاطر سپرده و به یاد می‌آورند. همچنین طبق CTA (یا فراخوان) درج شده روی هدیه مورد نظر، اقدامات لازم را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، می‌توان QR Code وب سایت را روی محصول درج کرده و از آنها درخواست کرد تا آن کد را اسکن کنند. با چنین راهکاری حس کنجکاوی فرد تحریک شده و برای کسب اطلاعات بیشتر QR Code مورد نظر را اسکن خواهد کرد.

هدایای تبلیغاتی ارزان CPM (یا هزینه به ازای نمایش تبلیغ) را کاهش می‌دهند و برای برند سازی مقرون به صرفه هستند. هزینه CPM هدایای تبلیغاتی از متوسط هزینه نمایش تبلیغ در هر رسانه‌ای (تلویزیون، وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بنرها و غیره) بسیار کمتر است.

هدایای تبلیغاتی ارزان

چگونه هدایای تبلیغاتی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب هدایایی که با نیازها و علایق مخاطبان همخوانی داشته باشد، حائز اهمیت است. به خاطر داشته باشید که کیفیت را فدای کمیت نکنید! هدایای تبلیغاتی ارزان باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند تا تاثیر مثبتی بر مخاطب یا مشتری بالقوه‌ی شما بگذارند. نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا هدایای ارزان تبلیغاتی متناسب با برندتان را طی یک جمع بندی انتخاب کنید.

  • ارتباط هدیه با کسب و کار: بهتر است نوع هدیه تبلیغاتی با فعالیت تجاری‌تان هماهنگ باشد. به عنوان مثال شرکت‌هایی که در حوزه بازاریابی و تبلیغات، خودرو سازی، املاک، تولید، گردشگری، بهداشت و درمان یا فناوری اطلاعات کار می‌کنند، خودکار و ساعت تبلیغاتی به مشتریان‌شان هدیه می‌دهند.
  • شناخت مخاطبان و مشتریان: انتخاب هدایای تبلیغاتی ارزان وابسته به تغییر یا تاثیری است که روی زندگی و عملکرد مشتریان‌تان می‌گذارید. شناخت هرچه بهتر نیازها و چالش‌های زندگی آنان به شما کمک می‌کند هدیه مناسب انتخاب کنید. به عنوان مثال، افراد جوان 18 تا 34 ساله از اقلام تبلیغاتی برای کار و درس خواندن استفاده می‌کنند. همچنین زنان 18 تا 24 ساله ترجیح می‌دهند از محصولات دارای لوگو که هویت خاصی دارند استفاده کنند.
  • عدم انتخاب هدایای تبلیغاتی موقت: به یاد داشته باشید که هر چقدر هدیه مورد نظر بتواند عمر طولانی‌تری داشته باشد به این معناست که نام تجاری شما مدت زمانِ بیشتری مقابل چشمان مشتریان‌تان زنده و پویا خواهد ماند. نوشیدنی‌ها، شکلات، بادکنک، بروشور و غیره جزء هدایای تبلیغاتی هستند که به سرعت مصرف می‌شوند و نام برند را در ذهن مخاطب ماندگار نمی‌کنند. به جای آنها به سراغ هدایایی بروید که عمر مصرف طولانی‌تر داشته و کاربردِ روزانه دارند.
  • در نظر گرفتن بودجه: بعد از انتخاب چند آیتم باید مطمئن شوید خرید انبوهی از هدایای تبلیغاتی با بودجه‌تان مطابقت دارد. شما نباید کل بودجه تبلیغاتی خود را برای هدایا هزینه کرده و می‌بایست آن را به صورت سازماندهی شده استفاده کنید.

بهترین هدایای تبلیغاتی

پیشنهاد ویژه اول: ساعت تبلیغاتی

شما می‌توانید با هدایای تبلیغاتی ارزان، نام برند خود را در ذهن مشتریان‌تان ماندگار کنید. یکی از این هدایای مقرون به صرفه «ساعت تبلیغاتی» است. ساعت تبلیغاتی مزیت‌های خاص خود را دارد؛ به عنوان نمونه:

  • مردم حداقل یک مرتبه در روز به ساعت نگاه می‌کنند. در صورتی که نام تجاری شما روی آنها حک شده باشد، به طور مستمر کسب و کار شما را در ناخودآگاه آنها حک خواهد کرد.
  • ساعت هدیه‌ای ارزشمند است که احساس قدردانی و احترام را به گیرنده منتقل می‌کند.
  • به دلیل تنوع در طراحی و ساخت ساعت‌ها می‌توانید آنها را متناسب با برندینگ خود از نظر دیزاین و رنگ بندی تطبیق دهید.
  • ساعت‌های تبلیغاتی ارزان را می‌توانید در جشن‌ها، سالگردها، رویدادهای خاص شرکتی و غیره هدیه دهید.

پیشنهاد ویژه دوم: خودکار تبلیغاتی

راهکار دوم برای ماندگار کردن نام تجاری در ذهن مشتری از طریق هدایای تبلیغاتی ارزان، «خودکار تبلیغاتی» است. این مورد نیز مانند ساعت مزایای قابل توجه خود را دارد؛ به عنوان نمونه:

  • خودکار تبلیغاتی ارزان‌ترین هدیه است و سفارش آن به تعداد زیاد برای هر شرکت یا کسب و کاری مقرون به صرفه است.
  • بسیاری از مردم چه در خانه، چه محیط‌های آموزشی و چه در محل کار از خودکار به صورت روزانه استفاده می‌کنند. اگر نام تجاری شما روی خودکار حک شده باشد، به طور مستمر نام کسب و کارتان را به آنها یادآوری خواهد کرد.
  • خودکار‌ها دارای تنوع طراحی و رنگ بندی هستند. شما می‌توانید متناسب با برندینگ کسب و کار خود از بین آنها چند مورد را انتخاب کنید.
  • خودکار تبلیغاتی ارزان میان مشتری و نام تجاری شما حسِ وفاداری و قدر دانی را ایجاد می‌کند.

هدایای تبلیغاتی

نکات کاربردی برای توزیع هدایای تبلیغاتی ارزان

  • زمان و مکان مناسب را برای توزیع هدایای تبلیغاتی ارزان انتخاب کنید. به عنوان مثال رویدادهای خاصی همچون نمایشگاه‌ها بهترین مکان برای توزیع ساعت و خودکار تبلیغاتی هستند. همچنین می‌توانید هنگام خرید مشتری به او ساعت یا خودکار تبلیغاتی‌تان را به عنوان اِشانتیون (échantillon) هدیه دهید.
  • بسته بندی جذاب هدایای تبلیغاتی در برندینگ شما بی تاثیر نیست و باعث جلب نظر مشتریان می‌شود. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید آیتم‌های تبلیغاتی ارزان قیمت مورد نظرتان را در یک کیت به مشتریان بالقوه هدیه دهید. به عنوان مثال، یک کیت شامل دفتر، خودکار، ساعت و ماگ می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. حتما لوگو و شعار برند خود را به صورت واضح روی بسته بندی و محصولات درج کنید.
  • هدایایی که انتخاب می‌کنید باید حتی الامکان قابلیت حمل و جابجایی آسان داشته باشند. پیش از خرید فکر کنید که چه اقلامی را می‌توان به راحتی در جیب یا کیف قرار داد؟ سپس از میان آنها انتخاب نمایید.
  • از هدایای تبلیغاتی ارزان می‌توانید برای قدردانی از کارکنانِ مجموعه یا کسب و کارتان استفاده کنید. ارائه هدیه به آنها در موقعیت‌های مختلف همچون اولین روز استخدام، ترفیع شغلی، سالگرد تاسیس برند، راه اندازی محصول جدید، کارمند منتخب ماه، رسیدن به حداکثر فروش در سال و غیره مناسب است.
  • از هدایای تبلیغاتی ارزان می‌توانید برای قدردانی از مشتریان وفادارِ مجموعه یا کسب و کارتان استفاده کنید. در موقعیت‌هایی مانند حد نصاب تعداد دفعات خرید، کسب امتیاز بالاتر در باشگاه مشتریان یا معرفی خدمات و محصولات به افراد جدید، می‌توان هدایای تبلیغاتی به آنها ارائه کرد.
  • حتما پیش از انتخاب هدایای تبلیغاتی ارزان، تحلیل رقبا را انجام دهید. ممکن است برخی رقبا از راهکارهای نوین و خاصی استفاده کرده باشند که آنها را به فروشِ بیشتر و اطلاع رسانی حداکثری از هویت برند رسانده باشد.

جمع بندی

هدایای تبلیغاتی ارزان می‌توانند ابزار قدرتمندی برای افزایش شناخت برند و جذب مشتریان جدید باشند. با انتخاب هوشمندانه‌ی این هدایا و استفاده از نکات کاربردی توزیع آنها می‌توانید با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان خود بگذارید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کار
رپورتاژ

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی