مبلغ نهایی همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد / زمان واریز همسان سازی اعلام شد

45 دیدگاه

مبلغ نهایی همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد / زمان واریز همسان سازی اعلام شد

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛پس از کش و قوس های فراوان بلاخره عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خبر از اجرای همسان سازی حقوق در ماه جاری داده است. با آنکه قول رفع ایراد از این مصوبه تا حدودی خیال بازنشستگان را راحت کرده است اما باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده عملی خواهد شد و همسان سازی حقوق بازنشستگان کام این قشر را شیرین می کند یا خیر؟ برای شفاف سازی در مورد این سوال که همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود؟

محسن زنگنه(عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه):یکی دو ایراد جزئی از مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان باقی مانده که ما امروز با هدف رفع این ایرادات جلسه‌ای با مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم.
محسن زنگنه عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در خصوص سرنوشت تصمیم‌گیری پیرامون موضوع همسان سازی و عدم اجرای آن تا ماه سوم سال، گفت: یکی دو ایراد جزئی از این مصوبه باقی مانده که ما امروز با هدف رفع این ایرادات جلسه‌ای با مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم.
منتخب تربت حیدریه گفت: با رفع ایرادات نهایی از مصوبه همسان‌سازی امیدواریم که این مصوبه در همین ماه خرداد نهایی و اجرایی شود.

محسن زنگنه عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درخصوص سرنوشت تصمیم‌گیری پیرامون موضوع همسان سازی و عدم اجرای آن تا ماه سوم سال، گفت: یکی دو ایراد جزئی از این مصوبه باقی مانده که ا امروز با هدف رفع این ایرادات جلسه‌ای با مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم.

وی ادامه داد: پیش بینی من این است که در جلسه امروز این دو ایراد رفع خواهد شد و پس از آن این مصوبه نهایی می شود که با اعلام تایید نهایی و ابلاغ برای اجرا به قوه مجریه، لازم الاجرا خواهد شد.

زنگنه ابراز داشت: فکر می‌کنم اجرای این مصوبه در همین ماه خرداد آغاز شود، البته زمان اعمال افزایش ها از ۱ فروردین ۱۴۰۳ خواهد بود.

هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با فروش نقدی و اقساطی شرکت آلومینیوم جنوب برای تامین اعتبار متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت کردند.

صد و هفتادمین جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با حضور اعضای حقیقی و حقوقی هیئت اُمنا برگزار شد. دراین جلسه موضوع بررسی ایجاد کمیته تطبیق و مبارزه با پولشویی درصندوقهای بازنشستگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موضوع بعدی بررسی تفیذ قرارداد واگذاری سهام آلومینیوم جنوب بود که بنا به درخواست هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری مورد بحث وبررسی قرار گرفت، در این نشست بعد از بررسی مفصل موضوع؛ اعضای هیئت امنا با تنفیذ قرارداد واگذاری سهام آلومینیوم جنوب و نیز فروش نقدی و اقساطی آن برای پرداخت هزینه‌های ناشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت نمودند.

این شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: بسیاری از بازنشستگان ما حقوق ۳۵ سال کار را می‌گیرند و وقتی این را به عدد تبدیل می‌کنیم چیزی بیش از ۱۱۶درصد می‌شود، خب وقتی بخواهیم فرمول ۹۰ درصد حقوق شاغل را پیاده کنیم، حقوق به جای اینکه افزایش پیدا کند کمتر می‌شود!

جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری روز گذشته، ۷ اردیبهشت ماه، در خانه کارگر با برگزار شد. حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری)، در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبتِ شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه او، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: رهبری در فرمایشاتشان در روز کارگر فرمودند که بهبود حال جامعه کارگری تأثیر بزرگی در بهبود حال کل جامعه دارد. مسئولان نباید این فرمایشات رهبری را فراموش کنند. باید به رییس‌جمهور آینده تأکید کنیم که نگاه رهبری معطوف به رضایتمندیِ کارگران و بازنشستگان است و باید به این مهم جامع عمل بپوشاند.
وی افزود: حدود ۴۰ روز دیگر انتخابات برگزار می‌شود و هنوز مشخص نیست چه کسانی قرار است بیایند اما امیدواریم تصمیماتِ شورای نگهبان منتج به حضور حداکثری شود. امیدواریم نگاهی باز به مسئله‌ی انتخابات و کاندیداها داشته باشند و اجازه حضور رقبا با سلیقه‌های مختلف را در انتخابات بدهند.

صادقی تأکید کرد: کسی باید بیاید که قول و عمل او یکی و معتقد به حمایت از کارگر و بازنشسته باشد، همچنین حفظ سازمان تأمین اجتماعی و پیاده کردن متناسب‌سازی باید از اهدافِ او باشد و این‌ها برای ما مهم است. ضمن اینکه سیاستهای اقتصادی حرف اول را می‌زند؛ در این خصوص هم باید رئیس‌جمهور آینده به دنبالِ برقراری و اصلاحِ روابط اقتصادی با جامعه بین‌الملل باشد تا از این مسیر بتوان به رشد اقتصادی رسید. تأثیرِ این رشد اقتصادی بر زندگیِ کارگران و بازنشستگان نیز مشهود خواهد بود.

مبلغ نهایی همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر از اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری داد و این مبلغ به صندوق‌های بازنشستگی مربوطه تخصیص داده شد و از ابتدای سال جاری حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب همسان سازی ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اما بدون تأمین اعتبار مانده بود و هیچ تعیین تکلیفی برای آن تعیین نشده بود. بیشتر خبرها در حد حرف بود و کارگران تصور می کردند که این وعده با عمل فرسنگ ها فاصله دارد. افزایش دستمزد کارگران برای سال ۹۹، بعد از ورود سازمان بازرسی کل کشور به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد که براساس ماده۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی حداقل دستمزد کارگران که مصوب می‌شود، به همان میزان حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند، یعنی بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۹۹ حدود ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند، اما این میزان حقوق بدون احتساب منابع همسان سازی است.
محمد شریعتمداری وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از گام بزرگ رئیس جمهور برایهمسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با تأدیه ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی ‌دولت‌ به سازمان تامین اجتماعی امکان پذیر شده است.
هیات دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی در تأدیه بدهی اش به سازمان تامین اجتماعی موافقت کرد به این ترتیب دست سازمان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز شد.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروز ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون به تامین اجتماعی داده شد تا از این طریق، متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: این تصمیم را امروز رئیس جمهور و دولت با پیگیری‌های وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی اتخاذ کردند. هزینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان، در هر سال ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم که بتوانیم در نهایت تا ۳۰-۴۰ روز آینده محاسبات و صدور احکام را انجام دهیم و این افزایش‌ها را بر مبنای متناسب سازی اعمال و پرداخت کنیم.

سالاری افزود: بر این اساس میزان افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر هم این افزایش تا ۸۰۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یابد. میزان این افزایش متناسب با سنوات خدمت بازنشستگان و میزان وصولی فعلی شان است. علاوه بر این احتمالا افزایش بن خوار و بار و حق مسکن را هم مصوب می‌کنیم. جزئیات این افزایش هم همزمان با جزئیات بیشتر متناسب سازی حقوق، اعلام و اجرایی می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال کسی که با ۳۰ سال سابقه، حداقل بگیر بوده است، در پایان سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشته که با اعمال ۲۶ درصد افزایش سنواتی، در آغاز سال جدید دریافتی اش به حدود دو میلیون تومان رسیده است و با اعمال متناسب سازی و افزایش بن خوار و بار و حق مسکن دریافتی اش حتماً بیش از دو میلیون و۶۰۰ هزار تومان خواهد شد.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

45 دیدگاه.

  • یک بازنشسته مریض و بی پول
    2024-06-02 00:50

    همش وعده سر خرمن بهار نمیرخیار میاد علفهای دراز دراز میاد تا کی دروغ

  • نادر
    2024-06-02 01:34

    نمیخواهید درمورد مشکلات دوهزار سال پیش چیزی بنویسید شاید تیراژتان بالا بره

  • اصغرعابدینی شورابی
    2024-06-02 07:15

    تاکی بایدبازنشستگان تامین اجتماعی بایدبابدبختیهادست و پنجه نرم کنندتاکی؟ یعنی پولی را که در دوران اوج حمالی خودمون پرداخت کردیم رامیخواهیدبمابدهیدبایددست گدایی بسوی شمادرازکنیم؟ این حقوقی راکه الان مامیگیریم یکی بادوبچه یکی باسه یاچهاربچه بشمابدهندایامیتوانیدمدیریت بکنید

  • خجالتم خوب چیزیه دیگه خبری ندارین که بندگان خدا بازنشستگان را هرروز سرکار میزارین بیشعورای احمق

  • ناشناس
    2024-06-02 13:32

    سلام.علیکم چرا.داور.این.کل.را.قبول.کزد..فکرکنم.به.داور.قراراست.بیشرف.پول.بگیرد.درضم.داوری.استقال. داور.کوربود.که.گل.۴راازداخل.دروازه.دراور..عجب.ادمی.پستی.هست..خوکارشناس.قبول..داره.هم.گل.پرسپولس.وهم.گل.استقال.تمام.دنیا.دوتا.بازی.ررانگاه.میکردن.حقانها.نبود

  • ناشناس
    2024-06-02 14:07

    سلام سسیی

  • پرتوی
    2024-06-02 14:23

    متاسفانه در خصوص همسان سازی ، دو پهلو حرف می زنند و دیگر اعتمادی نداریم ، ولی اگر حق حقوق مسئولین بود ، بدون فوت وقت حل میشد . متاسفم

  • عزیز
    2024-06-02 14:23

    عیب کارآنجاست که آقای مسئولی که اون بالانشسته باحقوقی که میگیره نمتونه من وامثال مرا درک بکنه چون غم نداری نکشیده.اونوقت دم ازعدالت علی میزنه.لعمت به این افرادریاکار ودو رو.

  • محمد پرتوی
    2024-06-02 14:34

    متاسفانه در خصوص همسان سازی ، مسئولین دو پهلو حرف می زنند و دیگر امید و اعتمادی به آنها نداریم !!!! ولی اگر حق و حقوق خودشان و دیگر مسئولین بود ، سریع السیر حل می گردند . متاسفم

  • محمد پرتوی
    2024-06-02 14:53

    در خصوص همسان سازی ، اگر مسئولین حرف راست زدند حتما حتما شک کنید !!!!! حق و حقوق خودمان را با اگر و اما و منت بر سرمان ، تازه می خواهند بدهند . بزک نمیر بهار میاد ؟؟؟؟

  • سیروس اصغری اردلانی
    2024-06-02 15:47

    همسانسازی دونقطه اش مانده نگران نباشیدتاچند سال دیگر آن دو نقطه حل میکند ودر قبر به بازنشسته ها خواهندداد

  • سیروس اصغری اردلانی
    2024-06-02 15:50

    دو نقطه همسانسازی مانده تاچند سال دیگر به وارث هایتان پرداخت خواهند کرد

  • اکبرزرگری
    2024-06-02 16:25

    سلام۳۵ سال کار کردم یک ریال یا یک برگ از دفترچه بیمه استفاده نکردم .الان سن بالارفتن مخارج درمانی واویلا.شدیم مسخره رسانه‌ای همسان سازی…آقای مسول خجالت داره!!!!!!!

  • اکبرزرگری
    2024-06-02 16:32

    خجالت میکشیم اتباع افغان با بهترین خودر.خان…ماکارونی دولت بودیم سالم کر کردیم شدیم.کارگرکشاورزی با کلی درد رنج کارگری کنیم.

  • ناشناس
    2024-06-02 16:49

    همش وعده وحید و دورغ بس دیگه به ما ارزش قائل نستیتد به خودت ارزش قائل شید که مردم را از همه چیز زده نکنید

  • صفر میدم همش دروغه

  • بازنشسته کارگری
    2024-06-02 18:28

    شماهاتامارا. دق مرگ نکنیددست برنمیدارید

  • ناشناس
    2024-06-02 18:32

    همسانسازی رابه دلار۲۰سال پیش وبامقایسه امروزمحاسبهکنید

  • ناشناس
    2024-06-02 20:29

    ازاین همه سخاوت بزرگواری بذل .بخشش حق قانونی بازنشسته ها شرمنده مبشیم بازنشسته ای که به جهت جنگ دران زمان با همه کمبودهابی
    مالی نداری تحمل کرد امروز محتاج مرفعینی شده که دربرح تاجشان لمیده درد فقر نداری رانمیدانند

  • ناشناس
    2024-06-02 20:31

    ازاین همه سخاوت بزرگواری بذل .بخشش حق قانونی بازنشسته ها شرمنده مبشیم بازنشسته ای که به جهت جنگ دران زمان با همه کمبودهابی
    مالی نداری تحمل کرد امروز محتاج مرفعینی شده که دربرح تاجشان لمیده درد فقر نداری رانمیدانند نه فقط تامین اجتماعی کارکنان دولت حتی ازم حق خود بی بهره اند

  • ناشناس
    2024-06-02 20:55

    چقدر حرف تکراری میزنید

  • مجیدترکزاد
    2024-06-02 20:58

    کدام همبام سازی هم چاه سازی هم لاف سازی نمیدونم فقط ما مسخره یه مشت ادم معلوم الحال شدیم

  • مستمربگیرم
    2024-06-02 21:30

    سقف حقوق مدیران وکف بازنشستگان باید کم وکمترشود ۷ برابر فاصله طبقاتی میباشد

  • ناشناس
    2024-06-02 23:03

    خدا لعنت کند آنهایی که ما بازنشستگان را با وعده های پوچ سرکار می گذارند وقتی به بازنشستگان تامین اجتماعی همسان سازی نمیدن چرا این دروغ تکرار می کنید دلمون به درد میارین چند ساله ابن حرف تکراری پوچ می شنویم کو کجاست امسال باید همسان سازی اجرا می‌شد تا کی دروغ خدا ازتون نگذره خسته شدیم ما هم آدم هستیم احتیاج داریم

  • خرمن
    2024-06-02 23:04

    ببین تا زمانی این عوضیها هستن ما کارگر نمی توانیم روز خوش داشته باشیم چرا ذاتشان دروغ است وحرامزاده ونجس هستن

  • سید علی حسینی
    2024-06-03 05:45

    خدا لعنت کند مسوولان بی لیاقتی که حق مستمری بگیران تأمین اجتماعی را پایمال کردن بند با ۳۵ سال کار هنوز ۱۰ تومان میگیرم اون وقت خودشان می‌گویند خط فقر ۳۵ ملیون تومان هست تا کی دورغ خورد ما میدهید

  • بازنشسته لشگری
    2024-06-03 06:06

    شرم بر این دولت ؛ که بازنشستگان رو به سخره گرفته 🥺🥺

  • بازنشسته لشگری
    2024-06-03 06:07

    فقط دروغ فقط حرف کمی عمل کنید ؛ شرم بر این دولت 🥺🥺🥺

  • ،الف ، میم
    2024-06-03 09:33

    سلام ضمن تقدیر از زحمات شما ،، به نظر شما با ده تومن حقوق که باید ماهی هفت میلیون کرایه خونه بدم و هزینه آب و برق و گاز و شارژ و تلفن ، و هزینه بیمارستان و دارو و دکتر و این گرونی چطور میشه یک ماه سر کرد ، بخدا تو صورت بچه هامون از شرمندگی فقط خجالت میکشبم و اشک میریزیم ، خدا رو خوش میاد یه بچه اشک مادر بی سر پرستشو به خاطر نداشتن و نتونستن نیاز بچشو برطرف کنه را ببینه و خودشم شروع به گریه کنه؟ تو رو به خون شهدا ، بهتر رسیدگی کنید ، ماهی بیست میلیون هم تو این وضعییت اجاره خونه و گرانی و…. جواب نمیده چه برسه به ده میلیون ،، ایران کشور فقیری نیست ، نذارید این قشر جامعه خودشونو بچه هاشون آسیب ببینن به خاطر نداری

  • ناشناس
    2024-06-03 09:36

    با ده تومن حقوق و هفت میلیون کرایه خونه و هزینه آب و برق و گاز و تلفن و هزینه بیمارستان و دارو و دکتر ، با باقی نمانده ی این ده تومن چطور خرج خورد و خوراک بچه هامون و مهمان رو بدیم ، و مخارج دیگه ، خودتون قضاوت کنین

  • ناشناس
    2024-06-03 13:09

    وقتی رییس سازمان برنامه وبوجه نوبخته دیگه دیگاه ونظر نمیخواد

  • رها..
    2024-06-03 14:21

    فقط خدا به داد ما بازنشسته ها برسه با این تورم و گرانی.

  • سهراب باقری
    2024-06-03 16:51

    سلام واقعا با این مبلغ دیگه زندگی بازنشستگان گل و بلبل میشه نه والله فقط ما بازنشستگان را به بازی گرفته اند و ذهن ما را در گیر کرده اند و گر نه تاثیری در زندگی ما بازنشستگان ندارد جهت اطلاع مسوولان

  • سهراب باقری
    2024-06-03 16:55

    سلام واقعا با این مبلغ دیگه زندگی بازنشستگان گل و بلبل میشه نه والله فقط ما بازنشستگان را به بازی گرفته اند و ذهن ما را در گیر کرده اند و گر نه تاثیری در زندگی ما بازنشستگان ندارد جهت اطلاع مسوولان .تکرار دلیل بر این است که هیچ گشایشی در زندگی مان ایجاد نشده جناب

  • سهراب باقری
    2024-06-03 17:02

    بادرود و سلام خوب فرمودید پیام قبلی تکراری بود حالا چرا اون یک گروه بازنشستگان فرهنگی قبل از سال ۹۶ را به من ندادید . مدارک را هم ارسالکردم با تشکر

  • بمونعلی
    2024-06-03 17:47

    این خبر مال ۱۴۰۳ ؟؟ چی به خورد مردم میدید !!!

  • ناشناس
    2024-06-03 18:16

    دروغه

  • اکبر
    2024-06-03 18:30

    چقده ما ملت بدبختی شدیم هر روز سه تا صفحه حرفهای صدتا ی غاز و تکراری شما رو باید بخونیم آخرشم هم هیچ ناف شما رو با دروغ بریدن

  • محمدحسن خواجه وندنیا بازنشسته کشوری با ۳۱ شیش ماه کار
    2024-06-03 19:29

    پس وام ۳۰ میلیونی ضروری چیه شد من همسرم بخواهم عمل کنم هر جا می ریم بیبهتکملی

    قبل نمیکنند چکار کنیم

  • ناشناس
    2024-06-04 01:32

    خدا اول باعث بانی گرانی رو نابود کنه بعد از این چرا این قدر دروغ و دغل از خدا شرم کنید امیدوارم این دنیا اودنیا جواب بدین شوهر منم یک باز نشسته هس هاهی 10تومن خودش هم مریض خاص داره هزینه‌های درمانی بالا ی خونه 40متری فقط خدا رو شکر که داریم واقعا واقعا من بعضی موقع ها گریه میکنم از بی پولی چون خیلی شرمنده بچم هستم یک سال قبض برق نتونستم بدم فقط خدا کمکمون کنه

  • باز نشسته
    2024-06-04 09:05

    خب هاتون هم مثل وعده های مسئولان از خدا بی خبره
    سر و ته نداره
    یه جور بنویسید که من بیسواد هم بفهمم چی شد
    مگه سازمان تامین اجتماعی یه سازمان خصوصی نیست؟؟پس چرا باید دولت در مورد حقوق ماها تصمیم بگیره

  • ابوالفضل جلالی علی آبادی
    2024-06-04 13:14

    تا موقعی که آخوند حکومت میکنه توقع افزایش حقوق بازنشستگان رو نداشته باش آخه اونا هر کدومشون ۷۸تا بچه دارن و خرج خارج رفتنشونم زیاده .پس تو بازنشسته اصلا به سانا و رسانه های دروغ پرداز آخوندی گوش نکن.حقت رو فریاد بزن.

  • بازنشسته کارگری
    2024-06-04 15:03

    این همسان سازی از شورای مصلحت نظام کی رفع ایراد میشه چون هر روز خبر تکراری می خوانیم

  • محمد رضامومنی
    2024-06-04 18:51

    من بعنوان یک بازنشسته اگر حقی دارم که به من نمیدهند را یک کلام اول به خدا وبعد به حضرت زهرا . که سلام خدا برا و وخاندان پاکش باد واگذار میکنم .

  • مهدی
    2024-06-04 18:59

    حد اقل با یک بازنشسته صحبت کن بعد مطلب بنویس اگر قرار بود متناسب سازی در خرداد اجرا شود تامین اجتماعی پرفراز حقوق خرداد را در سایت بارگزاری نمی‌کرد درست مثل حقوق اردیبهشت

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی