واریز سود سهام جدید به حساب بازنشستگان در این تاریخ

واریز سود سهام جدید به حساب بازنشستگان در این تاریخ
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه در صورت واگذاری سهام بانک رفاه، بازنشستگان و کارگران هم سهام‌دار می‌شوند، گفت: در سال ۱۴۰۱ بانک رفاه بیشترین واگذاری را در بین سایر بانک‌ها داشته به طوری که ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک رفاه واگذار شد.

اسماعیل لله‌گانی درباره آخرین تصمیمات برای واگذاری بانک رفاه اظهار داشت: در حال سازمان تامین اجتماعی محدود ۳۴ درصد مدیریت بانک رفاه را در اختیار دارد و به دلیل اینکه سهام واگذار نکند، ۶۶ درصد از مدیریت این بانک به وزارت اقتصاد تعلق دارد اما در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ۱۰۰ درصد سهام‌دار است. پیگیر‌ی‌هایی در این باره انجام شده اما این پیگیری‌ها از سوی بانک نیست و در سطح بالاتری در حال اجرا است.

وی درباره حفظ منافع کارگران و بازنشستگان در واگذاری سهام بانک رفاه گفت: هنوز سهام بانک رفاه واگذار نشده اما اگر واگذاری انجام شود سیاست‌گذاری‌ها به این نحو خواهد بود که بخشی از سهام به کارگران واگذار شود و برنامه‌ریزی‌ها به این نحو است که خود صندوق‌های بازنشستگی و خود بازنشستگان سهام‌دار خواهند بود.

مدیرعامل بانک رفاه درباره روند مولدسازی اموال مازاد بانک رفاه ادامه داد:‌ براساس آگهی‌هایی که منتشر شود هر فرد واجد شرایط می‌تواند در فرایند مولدسازی‌های اموال مازاد بانک رفاه حضور داشته باشد. تمام سهام شرکت‌ها و ساختمان را آگهی می‌کنیم و بعضا به صورت نقد و اقساط به فروش رفته‌است. اموالی که قیمت بالایی دارند به دلیل عدم قدرت خرید مردم هنوز به فروش نرفته‌اند.

لله‌گانی با بیان اینکه مرتبا املاک و سهام بانک رفاه برای فروش آگهی می‌شود، تقریبا تمام املاک مازاد بانک بیش از دو بار آگهی شده‌اند، افزود: در سال ۱۴۰۱ بانک رفاه بیشترین واگذاری را در بین سایر بانک‌ها داشته به طوری که ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک رفاه واگذار شد. عدد میزان فروش و واگذاری اموال مازا بانک رفاه در سال گذشته به دلیل اینکه صورت‌‌های مالی هنوز جمع‌بندی نشده‌اند، دقیق نیست و پس از نهایی شدن صورت‌های مالی، میزان دقیق واگذاری‌ها در سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود.

وی گفت: در سال جاری هم تمام املاک مازاد دوباره آگهی خواهند شد و البته باید این آگهی‌ها با قیمت‌های به روز شده منتشر شوند. تمام سهام‌های بانک به غیر از سهام‌های ابزاری مانند شرکت IT و صرافی و کارگزاری‌ها واگذار می‌شوند.

مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره ارایه تسهیلات به بازنشستگان تاکید کرد: توانستیم سقف تسهیلات بازنشستگان را از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهیم و خوشبختانه از محل ارایه تسهیلات به بازنشستگان هیچ معوقه‌ای‌ نداریم و بازنشستگان و کارگران از خوش‌ حساب‌ترین‌ها هستند.

کسور فروردین ماه حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران در ۲۵ استان کشور پرداخت شده است.

به گفته فعالان صنفی بازنشستگان، کسور فروردین ماه استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و گیلان هنوز پرداخت نشده و صندوق اعلام کرده تلاش برای تامین منابع لازم برای پرداخت کسور حقوق این استان‌ها ادامه دارد.

در تهران نیز کسور فروردین ماه بازنشستگان آموزش و پرورش این استان پرداخت شده و مابقی دستگاه‌ها پس از تامین اعتبار لازم پرداخت خواهد شد.

بنابه اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، سیاست پرداخت حقوق و متعلقات آن مثل کسور حقوق، با اولویت استان‌های کم برخوردار عملیاتی و اجرا می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری مربوط در اردیبهشت ماه سالجاری پرداخت نشده است و همین موضوع باعث نارضایتی و اعتراض این قشر شده است.

هنوز داستان عدم واریز خسارات درمانی بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تحت قرارداد شرکت آتیه‌سازان حافظ حل نشده و در شرایطی که تازه پس از گذشت ۲ ماه از سال قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان این بار با بیمه ملت منعقد شده و هنوز درباره پرداختی‌های بازنشستگان در سال جدید اطلاع‌رسانی نشده، این قشر نازنین با ماجرای تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند.

بنابراین گزارش، داستان از این قرار است: در حالی که قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه ۱۴۰۳ با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، حالا نه تنها این وعده عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده و بازنشستگان در کمال تعجب با کاهش دریافتی مواجه شده‌اند.

حال باید دید پاسخ مسوولان صندوق بازنشستگی در این باره چیست. از یاد نبریم که این قشر عمری را زحمت کشیده‌اند که در این سن و سال حداقل کمی طعم آرامش را بچشند.

 

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی