لیست معتبرترین سایت های رزرو بلیط هواپیما

با پیشرفت تکنولوژی، انجام کارها به‌صورت آنلاین جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است و به‌همین‌خاطر بیشتر فعالیت‌های کاری و روزمره افراد به بستر وب انتقال یافته و به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر خدماتی مثل تاکسی آنلاین یا سفارش غذا به‌صورت اینترنتی و همچنین رزرو آنلاین بلیط هواپیما و سایر وسایل نقلیه بسیار رایج شده است.

امروزه سایت‌های مختلفی در حال فعالیت در زمینه فروش آنلاین بلیط هواپیما هستند و این موضوع انتخاب یک سایت معتبر از بین گزینه‌های مختلف را سخت می‌کند. برای انتخاب راحت‌تر در ادامه ویژگی‌های سایت‌های فروش آنلاین معتبر را بررسی کرده و چند مورد از معتبرترین سایت‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما را معرفی خواهیم کرد.

سایت معتبر رزرو بلیط هواپیما چه ویژگی های دارد؟

از آنجایی‌که سایت‌های مختلفی در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می‌کنند، تشخیص سایت مناسب و قابل اعتماد می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با درنظر داشتن یک سری موارد می‌توانید بهترین سایت را برای رزرواسیون آنلاین انتخاب کنید. از ویژگی‌های بهترین سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سایت معتبر باشد

سایتی که برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما انتخاب می‎‌کنید، باید معتبر و قابل اعتماد باشد؛ چون اگر سایت مدنظر شما فاقد اعتبار باشد، بلیط خریداری شده توسط شما هیچ کاربردی نخواهد داشت. پس در قدم اول اعتبار سایت را مورد بررسی قرار دهید.

قیمت مناسبی ارائه دهد

اگر می‌خواهید بلیط با قیمت مناسب تهیه نمایید، باید در بین سایت‌های معتبری که می‌شناسید جستجو کنید و در نهایت سایتی که قیمت مناسبی ارائه می‌دهد را برای رزرواسیون انتخاب نمایید. تهیه بلیط با قیمت مناسب رضایت شما را از سفر افزایش می‌دهد.

پشتیبانی شبانه روزی داشته باشد

یکی از فاکتورهای مهم برای تشخیص بهترین سایت رزرو آنلاین، پشتیبانی شبانه‌روزی آن سایت است؛ یعنی در صورت بروز مشکل و سوال برای مسافران در سریعترین زمان ممکن، با لحن بسیار خوب پاسخ مناسب ارائه داده و راهنمایی‌های لازم انجام شود. کاربلد بودن و راهکارهای مناسب دادن نیز از ویژگی‌های پشتیبانی خوب است.

جامع و بروز باشد

یکی دیگر از ویژگی‌های سایت خوب رزرو بلیط این است که بسیار جامع و بروز باشد؛ یعنی باید به‌صورت مرتب قیمت لحظه‌ای بلیط را بروزرسانی کند، همچنین لازم است تا اطلاعات سفر نیز مرتبا بروزرسانی شود. ساده و کاربر پسند بودن ظاهر سایت نیز بسیار مهم است و باید برای همه افراد قابل فهم باشد.

تقویم پروازی ارائه دهد

ارائه تقویم پروازی به مسافران این امکان را می‌دهد تا برنامه سفر خود را به خوبی تنظیم کنند و با اطلاع از قیمت بلیط در روزهای مختلف هفته، مقایسه‌ای انجام داده و مناسب‌ترین بلیط را برای خود انتخاب کنند. از آنجایی‌که هزینه و نرخ ایرلاین‌ها در روزهای مختلف و متناسب با شرایط، متفاوت است، ارائه تقویم پروازی برای مسافران بسیار کارآمد خواهد بود.

مجهز به پرداخت از طریق کارت های بانکی باشد

یکی از الزام‌های سایت‎‌های معتبر رزور بلیط، مجهز بودن به امکان پرداخت از طریق کارت‌های بانکی است. همچنین بعد از تکمیل پرداخت باید ایمیلی نیز به منظور موفقیت‌آمیز بودن پرداخت برای مسافران ارسال شود.

پروازها در همه شهرها را پوشش دهد

بهترین سایت رزرو آنلاین معمولا باید امکان پوشش پروازی در همه شهرها را داشته باشد تا بتواند رضایت کاربران خود را جلب کند. به‌عنوان مثال اگر مسافری در پی یافتن بلیط به یکی از شهرهای کشور باشد، اما آن شهر را در لیست پروازهای ارائه شده سایت نیابد، مجبور است که خرید بلیط خود را از سایت دیگری انجام دهد.

امکان کنسلی بی دردسر داشته باشد

یکی از مواردی که باعث محبوبیت بیشتر یک سایت می‌شود، امکان کنسل کردن بلیط بعد از خرید است؛ یعنی زمانی‌که مسافر امکان سفر در موعد مقرر را ندارد، بتواند به راحتی بلیط خود را کنسل کند و پس از کسر هزینه‌ای به عنوان جریمه مابقی پول به حساب او بازگردانده شود.

نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد

سایتی که نماد اعتماد الکترونیکی دارد، بسیار قابل اعتمادتر از سایتی است که فاقد آن است. وجود نماد اعتماد الکترونیکی این اطمینان خاطر را در کاربر ایجاد می‌کند که امنیت مشخصات فردی و بانکی او به خوبی حفظ می‌شود. پس هنگام خرید از یک سایت حتما نماد الکترونیکی آن سایت را چک کنید.

6 تا از معتبرترین سایت های رزرو بلیط هواپیما

همانطور که اشاره کوتاهی داشتیم، سایت‌های مختلفی در حوزه فروش بلیط آنلاین در حال فعالیت هستند و گاهی اوقات انتخاب یک سایت از میان موارد موجود کار دشواری است؛ از همین‌رو در این بخش به معرفی تعدادی از معتبرترین سایت‌های رزرو بلیط هواپیما خواهیم پرداخت تا آشنایی نسبی با این سایت‌ها داشته باشید. از جمله موارد زیر را می‌توان نام برد.

سایت مستر بلیط

از جمله معتبرترین سایت‎‌های رزرو بلیط آنلاین می‎توان به سایت مستر بلیط اشاره کرد. این سایت درواقع متعلق به شرکت عتیق گشت اصفهان است که از سال 1387 در زمینه ارائه خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی در حال فعالیت بوده و با گسترش استفاده روزانه از اینترنت سایت مستر بلیط را راه‌اندازی کرده است تا راحتی بیشتری برای مخاطبان و مشتریان خود فراهم کند.

سایت مستر بلیط معمولا بلیط‌هایی با قیمت بسیار مناسب و ارزان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. رابط کاربری و ظاهر سایت پیچیدگی زیادی ندارد و اقشار مختلف جامعه می‌توانند به راحتی با آن کار کنند و بلیط مدنظر خود برای هواپیما، قطار و اتوبوس را رزرو نمایند.

از مزایای سایت مستربلیط متصل بودن آن به پروژه ملی مسیر را می‌توان نام برد. همچنین پشتیبانی بسیار حرفهای‌ای در طول شبانه‌روز، امکان کنسلی بلیط به‌صورت آنلاین، قیمت مناسب و چارتری و… از دیگر مزایای این سایت هستند. در مستر بلیط هواپیما چارتر را به سادگی می‌توان رزرو کرد.

سایت علی بابا

به احتمال زیاد نام سایت علی بابا که در زمینه فروش آنلاین بلیط فعال است، به گوشتان خورده و آشنایی نسبی با آن دارید. سایت علی بابا را می‌توان بزرگ‌ترین سایت فعال داخلی در حوزه فروش بلیط آنلاین دانست که از سال 93 شروع به کار کرده و عملکرد بسیار خوبی تا به امروز داشته است. خدمات سایت علی بابا محدود به خرید بلیط هواپیما نیست و بلیط قطار و اتوبوس نیز به مسافران ارائه می‌شود.

پوشش پروازی علی بابا بسیار کامل است و کل شهرهای ایران را دربرمی‌گیرد؛ یعنی شما می‌توانید بلیط هواپیما به همه شهرهای ایران را از علی بابا تهیه کنید. از مزایای علی بابا می‌توان به امکان خرید بلیط از سایت و اپلیکیشن، قیمت مناسب، پوشش کامل همه پروازها، امکان استرداد بلیط پشتیبانی بسیار عالی و… اشاره کرد.

سایت فلایتیو

فلایتیو از جمله سایت‌های معتبر و بسیار خوب داخلی است که از سال 94 در زمینه فروش آنلاین بلیط فعالیت می‌کند. سایت فلایتیو نیز پوشش بسیار کاملی برای پروازها به شهرهای مختلف ایران دارد و حتی سفرهای خارجی را نیز به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند. امکان خرید بلیط قطار از شرکت‌های ریلی معتبری مثل فدک، سفیر، رجا و مواردی از این قبیل وجود دارد، همچنین امکان رزرو هتل در اکثر شهرهای خارجی در این سایت فراهم است. پشتیبانی و پاسخگویی فلایتیو نیز بسیار حرفه‌ای و عالی است و در کمترین زمان ممکن سوالات و مشکلات کاربران پاسخ داده می‌شود.

سایت الی گشت

شاید یکی از باسابقه‎‌ترین آژانس‌های هواپیمایی که در ایران فعالیت می‌کند، الی گشت باشد. این آژانس از سال 1379 مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مسافران بوده و با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روزمره افراد از اینترنت برای انجام امورات زندگی، فعالیت‌های زیادی در بستر وب انجام داده است.

به عنوان مثال شما در سایت فلایتیو علاوه‌بر رزرو بلیط هواپیما امکان رزرو تور، رزرو هتل، رزرو بلیط قطار، دریافت بیمه مسافرتی، خدمات مشاوره را نیز خواهید داشت. از مزایای سایت الی گشت قیمت مناسب، قابلیت کنسلی و استرداد بلیط، سیستم جستجوی پیشرفته، پشتیبانی عالی، سایت دو زبانه و… را نام برد.

سایت اسنپ تریپ

گذشته اسنپ تریپ به استارتاپ پین تا پین بازمی‌گردد. این سایت در گذر زمان خدمات مختلفی به مسافران ارائه داده و امکان خرید بلیط آنلاین را نیز فراهم کرده است. رزرو هتل با هزینه بسیار مناسب هم از سایت اسنپ تریپ امکان‌پذیر بوده و همواره پیشنهادات مخصوصی برای رزرو هتل با تخفیف به کاربران ارائه می‌دهد.

در سایت اسنپ تریپ امکان خرید آنلاین بلیط در هر ساعت از شبانه‌روز وجود دارد و با قیمت بسیار مناسبی همه خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهد. همچینن با عضویت در باشگاه همراهان اسنپ تریپ می‌توانید از مزایای این باشگاه بهره‌مند شوید.

سایت قاصدک 24

سایت قاصدک 24 یکی دیگر از سایت‎‌ها و سامانه‌های معتبر خرید آنلاین بلیط هواپیماست. این سایت برای خرید بلیط و آگاهی از قیمت مسیرهای پرتردد به‌صورت لحظه‌ای کارایی بسیار زیادی دارد. مثلا شما می‌توانید از طریق سایت قاصدک 24 قیمت بلیط هواپیما تهران را چک کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

از مزایای سایت قاصدک 24 می‌توان به امکان رزرو تور، امکان دریافت بیمه مسافرتی، کنسلی و استرداد بلیط، سیستم پشتیبانی قوی و عالی، شارژ حساب کاربری، خرید بلیط آنلاین بدون ثبت نام در سایت، خرید بلیط در ساعات مختلف شبانه‌روز، ارائه بلیط با قیمت مناسب و چارتری و… اشاره کرد.

نکات مهم رزرو بلیط هواپیما در ایران

هنگام رزرو بلیط آنلاین علاوه‌بر اینکه باید سایت معتبر و قابل اعتمادی را برای خرید بلیط انتخاب کنید، لازم است تا یک سری نکات را نیز رعایت کنید تا رزرواسیون خوب و کاملی داشته باشید. در ادامه برخی از نکات مهم رزرو بلیط هواپیما را مطرح خواهیم کرد.

  • مقصد و زمان سفر را مشخص کنید.
  • کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز پویا داشته باشید.
  • هنگام رزرواسیون آدرس پستی و ایمیل معتبر ارائه دهید.
  • اطلاعات مربوط به خودتان و مسافران همراه را به درستی و با دقت وارد کنید.
  • روزهای مناسبی را برای سفر انتخاب کنید که امکان خرید بلیط قیمت مناسب باشد.
  • فرودگاه‎های کوچک را نیز در نظر داشته باشید.
  • شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های مختلف را بررسی کنید.
  • انواع پروازهای چارتری و سیستمی به مقصد موردنظرتان را چک نمایید.
  • زمان مناسب خرید بلیط داخلی و خارجی را درنظر داشته باشید.
  • بیمه مسافرتی نیز تهیه کنید.
  • قوانین و مقررات فرودگاه مقصد را بررسی کنید.
  • به شرایط و قوانین استرداد و کنسلی بلیط توجه داشته باشید.
  • قیمت بلیط در سایت‌های مختلف را مقایسه کنید.

توجه به این موارد به شما کمک می‌کند تا در خرید بلیط دچار مشکل نشوید و حتی بتوانید بلیط قیمت مناسب و اقتصادی نیز تهیه کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران به مستربلیط مراجعه کنید.

گردشگری

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی