فوری؛وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز دوشنبه 7 خرداد / نیروهای شرکتی حتما بخوانند/ ابهامات مصوبه اصلاحی مجلس چه بود؟

فوری؛وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز دوشنبه 7 خرداد / نیروهای شرکتی حتما بخوانند/ ابهامات مصوبه اصلاحی مجلس چه بود؟

طرح ساماندهی کارکنان دولت با کمک سه قوه اجرا خواهد شد، اما همچنان منتظر تایید مجمع تشخیص مصلحت است.

طرح ساماندهی کارکنان دولت در انتظار تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

طرح ساماندهی کارکنان دولت؛ پس از تصویب نهایی و اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت شرکت‌های پیمانکاری حذف خواهند شد که در اندیشه معاصر، به شرح کامل آن پرداخته ایم. استخدام دولتی همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌‌های نیروهای شرکتی و قراردادی مطرح بوده است؛ اگرچه بسیاری از افراد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور شاغل هستند، اما تعداد قابل‌توجهی از آنها به‌شکل قراردادی یا پیمانی با سازمان‌های مختلف همکاری می‌کنند و بالطبع امنیت شغلی این افراد به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی برای آنها مطرح است.

ابهامات مصوبه اصلاحی مجلس چه بود؟

ابهام تامین نیروی انسانی از جهت شمول آن نسبت به قرارداد‌های حجمی و خرید خدمت

ابهام نحوه بکارگیری افراد در مواردی که پست‌های دستگاه مربوطه تکمیل شده باشد

تبدیل وضعیت این کارکنان شرکتی با رعایت مقررات گزینش، پس از پایان مدت قراردادشان با شرکت تامین نیروی انسانی طرف قرارداد خواهد بود.

رتبه بندی و ارتقای کارکنان به کارگیری شده براساس مقررات و قانون کار طرح طبقه بندی مشاغل کارگری موضوع قانون کار و کارکنان قرارداد کار معین تابع قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

در این دو سال طی رفت و برگشت های بیش از ۵ بار که این طرح بین مجلس و شورای نگهبان داشت، اصلاحیه ها و نظرات شورای نگهبان انجام و مجددا برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد.

طرح در هیأت مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلایل بار مالی برای دولت و مخالفت با طرح چابکسازی دولت رد شد و مجددا در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح و با رأی قاطع به صحن علنی مجلس راه یافت.

نمایندگان در صحن علنی مجلس با اکثریت آراء بر طرح مزبور اصرار کردند و خواستار طرح در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند.

اسماعیلی مطرح کرد: تمام ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس رفع شده است و این مصوبه کمیسیون اجتماعی از نظر شورای نگهبان هیچ‌گونه ایرادی ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کارکنان یک مطالبه مردمی است، ابراز امیدواری کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح ساماندهی را مصوب کند تا برای اجرا به دولت واگذار شود.

با اجرای این طرح شرکت‌های پیمانکاری حذف خواهند شد و طرف قرارداد کارکنان دستگاههای متبوع خواهد بود.

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی