چرا تنها برخی از فروشگاه های اینترنتی موفق می شوند؟

موفقیت فروشگاه های اینترنتی

با توسعه اینترنت، هرروز به تعداد فروشگاه‌های آنلاین هم اضافه می‌شود؛ اما نکته مهم اینجاست که همه این بیزینس‌ها در مسیر خود موفقیتی کسب نمی‌کنند و حتی تعداد بالایی از آن‌ها دچار شکست‌هایی بزرگ می‌شوند. اما چه عواملی می‌‌توانند موجب موفقیت و فروش بالای یک فروشگاه اینترنتی شوند؟ این همان سوالی است که در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ آن بپردازیم. اگر به طراحی وبسایت فروشگاهی و رشد بیزنس خود علاقه‌مندید، این مقاله را از دست ندهید.

مهم‌ترین نکات موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی

حقیقت این است که فاکتورهای گوناگونی برای رشد یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد. با این حال ما سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه ذکر کنیم.

بهینه‌سازی سایت (سئو)

تمامی فروشگاه‌های اینترنتی موفق و پرفروش، سئو شده هستند. سئو یک روش بازاریابی آنلاین است که به جذب مشتری کسب‌وکارهای اینترنتی کمک زیادی می‌کند. البته هر فردی قابلیت انجام این کار را ندارد و تنها متخصصان با تجربه قادر به اجرای خدمات سئو هستند.

سئو، سایت فروشگاهی شما را به لینک‌های اول صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌برد تا کاربران بیشتری با آن آشنا شوند و به خرید بپردازند. توصیه ما این است که هیچگاه از این روش غافل نشوید؛ زیرا در حال حاضر سئو مهم‌ترین راهکار فروش بالای سایت‌های اینترنتی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر: رشد اقتصاد و سئو

تجربه کاربری نامناسب

UX که با نام تجربه کاربری نیز شناخته می‌شود، تاثیر زیادی در فروش بالای فروشگاه‌های آنلاین دارد. اغلب مدیران به این بخش سایت توجه ندارند و آن را کم ارزش می‌دانند؛ در حالی که این موضوع می‌تواند موجب نارضایتی مخاطبانشان شود. بیایید به عنوان مثال یک وب سایت فروشگاهی را در نظر بگیریم. اگر مشتری تجربه خرید را طولانی، پیچیده و پیچیده بداند، تجربه کاربری او بد خواهد بود. بهتر است برای تجربه کاربری فروشگاه خود نیز وقت و هزینه کافی صرف کنید تا محصولاتتان فروش خوبی داشته باشند.

تزریق سرمایه کافی

شاید تصور کنید یک کسب‌وکار آنلاین هزینه‌ای در بر ندارد، در حالی که اینطور نیست! بنابراین پیش از هرکاری باید برآوردی از تمامی هزینه‌های مالی خود داشته باشید (برای مثال هزینه طراحی سایت، تامین محصول و غیره را محاسبه کنید) سپس با توجه به اصول کلی ارائه شده، بیزینس خود را آغاز نمایید.

این نکته را هم به خاطر بسپارید که بعضی مواقع اتفاقاتی ناگهانی موجب عقب‌افتادن برنامه‌ها می‌شوند و همیشه قرار نیست همه مسائل طبق برنامه شما پیش روند؛ پس بهتر است یک پلن B هم برای خود قرار دهید.

شناخت درست مخاطبان و استراتژی مناسب

شناخت درست مخاطبان، موضوعی است که اکثر مدیران به آن توجهی ندارند. هر فردی پیش از راه‌اندازی کسب‌وکار خود باید محصولات موردنظرش را معین و سپس با توجه به نوع کالاها، مخاطبان را مشخص نماید. مخاطب‌شناسی درست شما را چند گام جلو‌تر از رقیبانتان قرار می‌دهد، پس هیچگاه از انجام این مرحله سرباز نزنید. بعد از مشخص کردن دقیق مشتریان نیز باید به تدوین یک استراتژی درست بپردازید تا هدف‌گذاری درست به فروش بالا دست یابید.

صبوری

به صورت کلی مسیر کسب درآمد فروشگاه‌های اینترنتی کمی سخت‌تر از فروشگاه‌های حضوری است؛ به خصوص که مشتریان به این نوع فروشگاه‌ها سخت اعتماد می‌کنند. به همین خاطر مدیران فروشگاه‌های اینترنتی باید صبور باشند و با اجرای شیوه‌های بازاریابی گوناگون این مسیر را برای خود هموار نمایند. فراموش نکنید تمامی اقدامات شما باید با برنامه و به شکل مستمر انجام شوند تا نتیجه‌ راضی کننده باشد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در کنار سئو سایت

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین محسوب می‌شوند، از این رو به صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی توصیه می‌شوند برای فروش بیشتر صفحه‌ای مخصوص در این شبکه‌ها ایجاد نمایند. درواقع شما باید در کنار سایت و خدمات سئو، به تولید محتوای مستمر در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره هم بپردازید. به این صورت کاربران با اعتماد بیشتری، محصولات شما را خریداری می‌کنند.

انتخاب نام مناسب

برخلاف تفکر عموم، نام فروشگاه‌ اینترنتی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا نام یک آنلاین‌شاپ نشان‌دهنده برند کسب‌وکار شما است. حتی بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند برای انتخاب اسمی مناسب از کارشناسان مجرب این حوزه کمک بگیرید، به این صورت عملکرد موفق‌تری هم خواهید داشت. اسم فروشگاه شما باید در عین سادگی، زیبا و جذاب باشد و به راحتی در ذهن مخاطب حک شود.

قیمت‌گذاری درست

قیمت‌گذاری مبحث مهم دیگری است که برای موفقیت فروشگاه اینترنتی خود باید به آن توجه داشته باشید. قیمت محصولات شما باید به گونه‌ای تعیین شود که در عین مناسب بودن، سود معقولی داشته باشد. از طرفی ارائه قیمت‌های فضایی در کاهش مشتری‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد. با این اوصاف بدون در نظر گرفتن استراتژی مناسب در این زمینه موفقیتی کسب نخواهید کرد.

پشتیبانی عالی

اغلب افراد از فروشگاه‌هایی که پشتیبانی بهتری دارند، بیشتر خرید می‌کنند. پشتیبانی خوب حس ارزشمندی را به کاربران منتقل می‌کند و موجب اعتمادسازی آن‌ها می‌شود. با پاسخ‌دهی کامل به ابهامات مشتریان خود و رفع نیازهای گوناگون آن‌ها به فروشی عظیم دست یابید.

معرفی مهم‌ترین عوامل شکست فروشگاه‌های اینترنتی

در کنار عواملی که می‌توانند موفقیت یک فروشگاه اینترنتی را تسریع کنند، مسائلی هم وجود دارند که موجب شکست این نوع کسب‌وکارها می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عدم برنامه‌ریزی درست و بودجه کافی

نداشتن استراتژی درست و بودجه کافی اولین عامل شکست کسب‌وکار شماست. اگر پیش از برنامه‌ریزی درست و بررسی شرایط مالی، فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید، متضرر خواهید شد. به خاطر داشته باشید بیزینس جنبه‌های گوناگونی دارد و عدم توجه به تمامی این جنبه‌ها در ابتدای مسیر، شما را به سمت شکست می‌برد.

تبلیغات نادرست

تبلیغات درست یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به فروش بیشتر و برندینگ فروشگاه‌های اینترنتی کمک کند. حال اگر افراد این بخش از بیزینس را به درستی انجام ندهند، نه تنها به فروش بالا دست نمی‌یابند بلکه دچار مشکلات بزرگ خواهند شد. تبلیغات علمی است که هرفردی قادر به انجام آن نیست؛ به همین دلیل پیش از انجام آن باید از افراد متخصص مشاوره دریافت کنید.

سرعت پایین فروشگاه

سرعت پایین سایت، بیش از آنچه که تصور می‌کنید بر کاربران تاثیر منفی می‌گذارد. بسیاری از افراد به دلیل سرعت پایین سایت‌ها از خرید خود منصرف می‌شوند. پس هیچگاه این موضوع را دست کم نگیرید و هرچه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنید.

تلاش کردیم که در این مقاله مهم‌ترین عوامل موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی را در اختیارتان عزیزان قرار دهیم. بدون شک شما هم با توجه به این اصول می‌توانید یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین کشور تاسیس کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کار
رپورتاژ

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی