فوری/توزیع سبدکالا جدید ماهانه دولت برای مادران / مشمولان جدید مشخص شدند

فوری/توزیع سبدکالا جدید ماهانه دولت برای مادران / مشمولان جدید مشخص شدند

ییس اداره بهزیستی گنبدکاووس در مراسم اهدای متمرکز توزیع ۲۷۰ بسته غذایی رایگان ویژه بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال گفت: توزیع بسته‌های غذایی (سبد کالا) بین بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال در قالب اجرای طرح ملی «همیار مادر و کودک» انجام می‌شود.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس در مراسم اهدای متمرکز توزیع ۲۷۰ بسته غذایی رایگان ویژه بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال گفت: توزیع بسته‌های غذایی (سبد کالا) بین بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال در قالب اجرای طرح ملی «همیار مادر و کودک» انجام می‌شود.

این مراسم از سوی بهزیستی در روستای کمتر برخوردار «گدم آباد» از توابع بخش مرکزی این شهرستان مرزی برگزار شد.

پیری‌ بابیان درباره این طرح توضیح داد: در این طرح برخی آموزش‌های مهارتی و رفتاری مرتبط با دوران بارداری و پرورش کودک و نیز توانمندسازی خانواده‌ها (بانوان) به آنها داده می‌شود.

او ادامه داد: این طرح ملی، برای ۳ سال برنامه‌ریزی شده است که امسال، نخستین سال اجرای آن است.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس همچنین گفت: ارزش هر بسته غذایی اهدایی به بانوان باردار و مادران دارای کودک زیر سه سال که بیشتر اقلام آن حبوبات و پروتئینی هستند، افزون بر پنج میلیون ریال است که از محل منابع ملی تامین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز درباره ارائه کالابرگ به مادران گفت: تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد، منابع به صورت کامل تامین شده است. برای ادامه طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است.

یارانه طرح یسنا به مادران دارای فرزند زیر دو سال تعلق می‌گیرد. اما مبلغ این یارانه چقدر است و شرایط دریافت آن چیست؟

اهمیت انکارنشدنی تغذیه کودکان شیرخوار باعث شد دولت در راستای اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در قالب یارانه طرح یسنا، به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار یارانه‌ای مضاعف پرداخت کند.

در ابتدا، این طرح به طور آزمایشی و در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و خانوارهای دارای فرزند زیر دو سالی که در دهک اول درآمدی حضور داشتند، از یارانه طرح یسنا به مبلغ 400 هزار تومان برخوردار شدند.

با این حال یارانه طرح یسنا از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت کشوری اجرا شد تا همه مادران دارای فرزند زیر دو سال و حاضر در سه دهک اول درآمدی در کل کشور، از این یارانه برخوردار شوند. مبلغ یارانه طرح یسنا نیز از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافت.

مشمولان یارانه طرح یسنا که در پایان هر ماه واریز می‌شود، می‌توانند بسته‌های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر را تا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان و از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند.

همچنین مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به اپلیکیشن «شما» و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، از وضعیت خود مطلع شوند.

مصوبه هیأت وزیران در خصوص «استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳» ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد ۱- در اجرای جزء‌های (۱) و (۲) بند (الف) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و به منظور استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام نماید.

تبصره – اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است.

۲- سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مطابق با بند (پ) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و تا زمان ابلاغ بخش دوم قانون مذکور به شرح مقرر در بند یادشده نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان اعتبارات مقرر برای کالابرگ در جداول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اقدام نماید.

تبصره – در اجرای این بند و به منظور تسویه مطالبات فروشگاه‌های طرف قرارداد در طرح فجرانه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مبلغ دویست هزار میلیارد ریال به عنوان علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه عمومی در اختیار شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی