اهدا زمین رایگان به این خانوارها | برای ثبت نام زمین رایگان چه کنیم؟ + جزئیات و شرایط

اهدا زمین رایگان به این خانوارها | برای ثبت نام زمین رایگان چه کنیم؟ + جزئیات و شرایط

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: ۲۸۰۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت در ۶ شهر استان تهران صاحب زمین شدند.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر در قالب طرح جوانی جمعیت در تمامی شهرهای استان تهران تمهیدات لازم برای الحاق اراضی در دست انجام است گفت: تا به امروز به بیش از ۲۸۰۰ خانوار در شهرهای رباط کریم، اسلامشهر، دماوند، فیروزکوه، پیشوا، پاکدشت اختصاص یافته است.

وی افزود: اداره کل راه وشهرسازی استان تهران برای تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف استان تهران جدیت تمام دارد و تا به امروز هم ۳هزار و۴۰۰ هکتار اراضی برای پروژه های نهضت ملی مسکن الحاق شده و برای قانون جوانی جمعیت هم این الحاق اراضی ادامه دارد.

جنتی گفت: عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ویلایی سازی در شهر ایوانکی در حال انجام است و این سیاست را ما با در شهرهای که اراضی در آنها وجود داشته باشد دنبال می‌کنیم.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ۱۷۲ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در بروجرد واگذار شده است.

مسلم مرادی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت جمعیت به‌گونه‌ای است که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مشوق‌های فرزندآوری در بروجرد اقداماتی صورت گرفته از جمله واگذاری ۱۷۲ قطعه زمین به خانوارهای دارای سه فرزند به بالا در بروجرد واگذار شده و ۱۰ هکتار زمین دیگر آماده است که با رفع مشکلات آن‌ها، به متقاضیان واگذار خواهد شد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: همچنین بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداخت شده و برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز بیش از ۷ هزار واحد مسکونی آماده شده و ۲۴۰ واحد میز در آستانه واگذاری است.

مرادی بیان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت تبلیغات بسیار حائز اهمیت است و همه دستگاه‌ها در این زمینه باید پای کار باشند.

وی ادامه داد: همچنین مرکز نفس در بروجرد راه‌اندازی شده و با مراکز غیرقانونی به شدت برخورد می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون۷۰ هزار خانوار دارای فرزند چهارم در کشور زمین رایگان دریافت کرده و ۲۰۰ هزار خانوار دیگر نیز در نوبت دریافت زمین هستند.

فاطمه محمدبیگی روز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت “رویداد ایران قوی، ایران جوان” که در سالن همایش شهیده رقیه رضایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷۰ هزار خانوار دارای فرزند سوم تاکنون خودرو دریافت کرده و ۶۰۰ هزار خانوار دیگر نیز در نوبت دریافت خودرو هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این امکانات تخصیص یافته شاهد آن هستیم که بحث خانواده محوری در قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آغاز شاهد رویداد ملی جمعیت هستیم که برای سومین سال متوالی در سطح کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از سال ۶۵ که ایران وارد کنوانسیون بین المللی تنظیم خانواده شد به شکل نامحسوس و مخفیانه وارد بحث قسمت دوم جهش جمعیتی پنتاگون آمریکا شد.

محمدبیگی با اشاره به اسناد افشا شده این موضوع، تاکید کرد: موضوع جمعیت وجوه مختلف امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، پزشکی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۶۵ به شدت روی کاهش تعداد فرزندان مادران ایرانی کار شده بود، افزود: در حالی که برنامه این قانون ۳۰ ساله بود اما طی هفت سال، یعنی در سال ۷۹ موثر واقع شد تا جایی که کشور از نرخ زادآوری ۶.۷ فرزندی به چهار فرزندی رسید.

دولت در اقدامی جذاب به اهدای زمین رایگان به برخی از خانوارها کرده است. دریافت زمین رایگان دارای شرایط خاص می باشد. برای اطلاع از شرایط دریافت زمین رایگان تا انتهای خبر با ما همراه باشید.

ثبت نام مسکن ملی در بازه های زمانی معین و از طریق سامانه www.tem.mrud.ir قابل انجام است.

متقاضیان شرکت در این طرح باید شرایط ثبت نام را داشته باشند و مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در این سامانه در زمان مقرر ثبت کنند. به این منظور متقاضیان با ورود به سامانه طرح اقدام ملی مسکن می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: از ۱۴هزار متقاضی جامعه ایثارگری فارس برای دریافت زمین در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون تنها به سه هزار و ۷۰۰ نفر واگذار شده و این طولانی شدن زمان شایسته خدمت به جامعه ایثارگری استان نیست.

سردار ابراهیم بیانی در نشست با مدیران رسانه‌های فارس، بیان کرد: طی ۲ سال گدشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری فارس متقاضی دریافت مسکن شدند که باید به این آمار افرادی که با داشتن شرایط لازم اما تا کنون مراجعه نکرده‌اند را هم افزود.

وی ادامه داد: با بررسی فرم ج این متقاضیان،۱۴ هزار نفر که دارای فرم ج سبز بودند به اداره کل راه و شهرسازی لارستان و استان فارس معرفی شدند و مقرر شد تا پایان ۱۴۰۲ ، با واگذاری زمین این آمار را به صفر برسد.

شرایط ثبت نام زمین رایگان در سال 1403
بیانی گفت: چنانکه رئیس سازمان بنیاد شهید کشور نیز بارها تاکید کرد، این بنیاد نقش مطالبه گری از دیگر دستگاه‌ها برای خدمت بی‌منت به جامعه ایثارگری دارد و به تنهایی نمی‌تواند مشکلات آنها را حل کند.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری فارس جمعیتی ۴۳۰ هزار نفری دارد، گفت: این استان سهم بسزایی در خدمت به انقلاب اسلامی دارد، طوریکه سومین استان کشور از نظر جمعیت ایثارگری به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران یادآور شد: فارس ۱۵ هزار شهید را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، دفاع از امنیت، سلامت، حج و دیگرعرصه‌ها تقدیم انقلاب کرده است.

بیانی اضافه کرد: فارس ۴۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۲۳۰ آزاده سرافراز دارد.

وی با اشاره به زندگی بسیار دشوار برخی از جانبازان فارس در ۳۰ سال پس از دفاع مقدس، گفت: خدمت به خیل عظیم جامعه ایثارگری فارس وظیفه دستگاههای مختلف است.

استاندار بوشهر روز چهارشنبه در آیین واگذاری زمین به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: در کنار خانواده شهدا و ایثارگران به سایر اقشار مختلف مردم در قالب طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن و دیگر طرح‌ها تاکنون هزاران قطعه زمین رایگان واگذار شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

احمد محمدی زاده افزود: طرح نهضت ملی مسکن از برنامه‌های مهم دولت که زمینه رفع مشکل اقشار مختلف و به خصوص محروم جامعه را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: برای تسریع طرح نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به مناطق شهری و روستایی استان الحاق یافته است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: الحاق چهار هزار هکتار اراضی جدید به شهرهای استان بوشهر می تواند تا حدودی مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن را رفع کند هر چند این مشکل در مرکز استان با وجود الحاق زمین، همچنان پابرجا است.

وی با بیان اینکه در روستاهای استان بوشهر یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین جدید الحاق شده، عنوان کرد: از مهمترین مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کمبود زمین در شهرها و روستاها بود که اکنون پنج هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به مناطق شهری و روستایی الحاق و بخش زیادی از مشکلات برطرف شده است.

محمدی‌زاده تأکید کرد: تمام سازوکارهای اداری و مهندسی و طراحی و قطعه‌بندی زمین‌های مسکونی در شهرهای مختلف انجام شده و هیچ مشکلی در واگذاری زمین به جامعه هدف وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، از واگذاری زمین رایگان به خانوارها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اخبارجامعه
پربازدید

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی