مربی مهدکودک و ویژگی های آن‌ها

دنیای کودکان، دنیای شاد و عجیبی است. تا جایی که بسیاری از والدین، تمایل دارند ساعت‌های طولانی از وقت خود را با کودکشان بگذرانند. اما این فقط بخشی از داستان است، بخش دیگر از واقعیت آن است که نگهداری از کودکان، وقت و انرژی زیادی می‌طلبد و گاه کاری سخت و طاقت فرساست. به خصوص برای والدینی که شاغل هستند. در این شرایط، نقش افرادی چون مربی مهدکودک پررنگ و مهم می‌شود. مربیان مهد نقش مهمی در تربیت کودکان دارند. آنها وظایف و مسئولیت‌های زیادی پیرامون مراقبت از کودکان دارند و باید واجد ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های خاصی باشند.

مربی مهد کودک یکی از مهم‌ترین مربیانی هستند که یک کودک در دوران تحصیل با آنها سروکار خواهد داشت.

وظایف و مسئولیت‌های مربی مهدکودک

مربیان مهدکودک، وظایف زیادی مانند سایر معلمان دارند، اما باید در نظر داشته باشند که بیشتر کودکان، برای اولین بار مربی و مهدکودک را تجربه می‌کنند. آنها مهارت‌های اساسی خواندن و نوشتن را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و به آنها نشان می‌دهند که چگونه در کلاس رفتار کنند و با دیگران بازی کنند، چه در یک محیط گروهی یا انجام کارهای هنری به تنهایی. از این رو، روش‌های آموزشی معلم می‌تواند با توجه به نیازهای هر کودک تغییر کند.
به طور کلی مربی مهدکودک، فردی است که در یک مکان تعریف شده از کودکان مراقبت می‌کند و در برخی از زمینه‌ها به آنان آموزش می‌دهد. آموزش در دوران کودکی پایه و اساس آموزش کودک را ایجاد می‌کند و آن را به مهم‌ترین مرحله از فرآیند آموزش تبدیل می‌کند. بنابراین باید گفت مربی مهدکودک را فردی مهم و تاثیرگذار در رشد و شکل‌گیری شخصیت کودک دانست.

برخی از مهم ترین وظایف مربیان مهدکودک

  • آموزش اعداد و زبان انگلیسی در حد ابتدایی
  • آموزش مهارت‌های فردی، اجتماعی و عاطفی
  • آموزش شعر و بازی
  • تعامل مستمر با والدین کودکان
  • ارزیابی عملکرد و پیشرفت کودکان
  • رعایت استانداردهای آموزشی و مقررات ایمنی
  • مدیریت کودکان
  • آرام کردن کودکان در کلاس و مراقبت از آنان

 از مهم ترین مهارت‌های لازم برای مربیان مهدکودک

دانش فنی:

در دنیای مدرن تکنولوژی ما، داشتن سطحی از دانش در استفاده از وسایل و کاربردهای تکنولوژیکی برای صنعت آموزش ضروری است. استفاده از فناوری نه تنها برای یادگیرندگان مفید خواهد بود، بلکه کار مربی را نیز آسان‌تر می‌کند. یادگیرندگان مدرن از کودکی شروع به عادت به ابزارهای تکنولوژیکی می‌کنند. بنابراین، اگر یک مربی از چنین سیستم‌هایی درک داشته باشد، ارتباط با فراگیران آسان‌تر است. با توجه به برنامه‌هایی که به‌طور خاص با در نظر گرفتن مهدکودک‌ها به‌صورت آنلاین در دسترس هستند، مربیان باید مهارت‌های فنی را برای استفاده از این برنامه‌ها جهت آموزش کودکان و همچنین آشنایی آنها با فناوری‌های مدرن داشته باشند. این برنامه‌ها از بازی‌های آموزشی گرفته تا ابزارهای ارزیابی آنلاین برای کودکان مهدکودک را شامل می‌شود.

مدیریت کلاس:

کنترل کلاس درس به ویژه در مورد کودکانی که تمایل دارند به حال خود برگردند بسیار مهم است. کلاس درس باید محیطی بسیار دلپذیر باشد که در آن فراگیران بتوانند اجتماعی شوند و مهمتر از همه از معلمان و همسالان بیاموزند. بنابراین لازم است یک مربی مهدکودک مهارت‌های مربوطه را برای کنترل کلاس درس داشته باشد. گفته می‌شود، معلم باید بتواند تعادل لازم بین کودکان مشتاق و کودکانی که اشتیاقی به یادگیری ندارند، را ایجاد کند.
کودکان باید بدانند که معلم همیشه در هر زمان که نیاز داشته باشند در دسترس آنها است و از این رو نمی‌توانند از هر گونه رفتار نادرست در کلاس خلاص شوند. برخی از فراگیران ممکن است نتوانند به طور کامل خود را بیان کنند. این بدان معناست که معلم باید بتواند هر گونه چالش را بر اساس زبان بدن و سایر عوامل تشخیص دهد.

 تجربه‌ای متفاوت با مربیان تسهیلگر در مهدکودک پرچین

انتهای رپورتاژ آگهی/

سبک زندگیکسب و کار
رپورتاژ

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی