ارائه خدمات رایگان راهنمایی، مشاوره و روانشناختی به دانش آموزان

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ مسعود شکوهی، با تشریح برنامه های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، افزود: امسال بیش از ۷۵۰مرکز و هسته مشاوره در سراسر کشور با بهره‌ گیری از نیروهای متخصص مشاور و روانشناس، به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی به صورت رایگان، برای دانش آموزان، خواهند پرداخت.

شکوهی درخصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حضور توأم با آرامش دانش‌آموزان در مدارس، انجام خواهیم داد. حضور دانش آموزان و خانواده ها، در این مراکز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای دریافت خدمات، بلامانع خواهد بود.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده، ضروری است؛ برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند.

خط ملی نماد اورژانس اجتماعی دانش آموزان 

شکوهی درباره راه‌اندازی «خط ملی نماد» نیز گفت: خط ملی نماد یا خط چهار رقمی  ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان است. این خط یکی از بخش‌ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد کمک می‌کند موارد مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در سراسر کشور در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه  شناسایی و ارائه خدمت صورت پذیرد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: «دسترسی آسان به مراکز مشاوره»، «یکپارچه سازی خدمات مشاوره» و «به روزآوری روش های جدید و مؤثر واکنش سریع در فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان» از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر این که با ارائه‌ خدمات راهنمایی و مشاوره، بستر لازم برای ایجاد شادی و نشاط در فرایند یاددهی-یادگیری فراهم می شود، بیان کرد: خط چهار رقمی ۱۵۷۰،  از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی