کلاس زبان انگلیسی چند ترم دارد؟

اگر بنا به دلایل مختلف نظیر یادگیری صحیح و اصولی زبان و مکالمه انگلیسی، موفقیت در کنکور، جذب در آزمون های استخدامی و مراکز ترجمه، تدریس در آموزشگاه های زبان و … خواستار یادگیری صفر تا صد زبان انگلیسی هستید؛ حتماً با این سؤال مواجه شده اید که کلاس زبان انگلیسی چند ترم دارد؟ در واقع این سؤال یکی از ابهاماتی است که ذهن بسیاری از زبان آموزان را به خود معطوف ساخته و به دنبال پاسخ آن هستند. در این خصوص یک سری قاعده و قانون کلی وجود دارد که به شرح زیر عبارت است از:

  • یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته طی 30 ترم انجام می شود.
  • هر سطح زبان در چهار ترم 12 جلسه به زبان آموزان آموزش داده می شود. البته در این رابطه یک سری استثنائات وجود دارد، که پس از ثبت نام در بهترین آموزشگاه زبان تهران در قالب نکات حین ثبت نام در اختیار فراگیران قرار می گیرد.
  • هر جلسه آموزش زبان نیز 90 دقیقه (یک ساعت و سی دقیقه) است.

البته باید توجه داشته باشید که این سری از قاعده و قانون ها به طور کلی وضع شده اند و ترم های یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزان با توجه به عوامل متعددی نظیر شرایط سنی، استعداد یادگیری زبان انگلسی، وضعیت کار، تحصیل و … ممکن است افزایش یافته یا کاهش یابد.

آموزش زبان انگلیسی در چند سطح انجام می شود؟

همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته مستلزم گذراندن سی ترم است. بدین ترتب طبق استانداردهای آموزش زبان، یادگیری این زبان بین المللی را به شش سطح اصلی تقسیم کرده اند و فراگیران پس از طی هر سطح و کسب نمره مجاز در امتحانات پایان سطح می توانند وارد سطح بالاتر شوند.

در این خصوص سطوح شش گانه آموزش زبان انگلیسی به شرح زیر عبارت است از:

یادگیری یک زبان جدید می تواند یک تجربه هیجان انگیز و ارزشمند باشد. چه به دنبال ارتقای چشم‌انداز شغلی خود یا ارتباط با افراد از فرهنگ‌های مختلف باشید. یکی از سوالات رایج زبان آموزان این است که هر سطح زبان چند ترم است. چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) یک چارچوب ساختار یافته برای یادگیری زبان ارائه می دهد و فرآیند را به شش سطح مختلف تقسیم می کند.

1- سطح پایه یا A1:

این سطح از آموزش زبان که از آن با نام بیسیک یا پایه یاد می شود، شامل 12 درس اصلی بوده و طی چهار ترم 15 جلسه ای به فراگیران آموزش داده می شود. با توجه به کیفیت آموزش ها و میزان استعداد و توانایی زبان آموزان، انتظار می رود که فراگیران پس از پایان سطح پایه اصطلاحات روزانه، عبارت های پایه و نحوه معرفی خودشان را به راحتی بدانند و بتوانند به زبان بیاورند. به عبارت دیگر پس از اتمام سطح پایه زبان آموز باید توانایی مکالمه ساده انگلیسی با لحن واضح و آرام را داشته باشد.

همانطور که در سایت در تهران کجاست هم آمده است:

به طور معمول فراگیری نکات و قواعد اولیه زبان انگلیسی برای آشنایی ابتدایی با خواندن، نوشته و مکالمه بین ۴ تا ۶ ماه طول می کشد. البته این بازه زمانی با توجه به شرایط سنی افراد متفاوت است. بنابراین قبل از ثبت نام در دوره های آموزش زبان انگلیسی با کارشناسان و مشاوران مربوطه مشورت کنید.

2- سطح پیش متوسط یا A2:

این سطح نیز مقدمه ای برای ورود به سطح متوسط است و مانند سطح پایه از 12 درس اصلی تشکیل شده است. که در قالب چهار ترم 15 جلسه ای به زبان آموزان آموزش داده می شود. در این سطح از آموزش زبان انگلیسی کلمات و جملات رایج تدریس شده و زبان آموزان می توانند درباره موقعیت ‌های گوناگون حرف بزنند، از اتفاقات روزمره‌ که برایشان پیش آمده صحبت کنند و نیازهای ضروری‌ شان را مطرح نمایند.

3- سطح متوسط یا B1:

سطح متوسط نیز شامل 12 درس اصلی بوده و در قالب 4 ترم 15 جلسه ای آموزش داده می شود. در این سطح دایره لغات و اصطلاحات زبان آموزان گسترده تر می شود و می توانند جملات بیشتری را با کلمات کاربردی بیان کنند. پس از پایان این سطح زبان آموزان به راحتی می‌توانند درباره موقعیت ‌های معمولی، کاری، تحصیلی و اوقات فراغت حرف بزنند. در موقعیت ‌های ساده صحبت کرده و متن‌های ساده را درک کنند. درباره موضوعات شخصی خودشان حرف بزنند و از اهداف و آرزوهایشان بگویند.

4- سطح بالاتر از متوسط یا B2:

این سطح نیز شامل 12 درس بوده که در قالب 4 ترم پانزده جلسه ای ارائه می گردد. در این سطح که مقدمه ای برای ورود به سطح پیش پیشرفته و پیشرفته است، زبان آموزان با زمان های مختلف و ساختارهای پیچیده زبانی آشنا می شوند و لغات کاربردی را در مکالمات روزمره شان به کار می برند. پس از پایان سطح بالاتر از متوسط زبان آموزان می ‌توانند مکالمه خوبی داشته باشند، درباره موضوعات مختلف با جزئیات حرف بزنند، نظرات شان را درباره مزایا و معایب موضوعات گوناگون مطرح کنند.

5- سطح پیش پیشرفته یا C1:

این سطح از آموزش زبان حساسیت بالایی دارد و مقدمه ای برای اتمام زبان انگلیسی در سطح پیشرفته محسوب می شود. بر همین اساس مطابق قوانین و استانداردهای آموزش زبان 12 درس برای آن مشخص شده، که تدریس و آموزش آن طی 6 ترم 15 جلسه ای به زبان آموزان انجام می گردد. در سطح پیش پیشرفته نیز مروری بر مطالب سطوح قبل خواهید داشت و ضمن رفع ایرادات و مشکلات، با نکات اصلی ساختاری و دستوری زبان انگلیسی آشنا می شوید. از این رو انتظار می رود که پس از اتمام سطح پیش پیشرفته زبان آموزان بتوانند در آزمون ‌های بین ‌المللی نتایج خوبی را کسب کنند. آنها می ‌توانند موضوعات پیچیده و طولانی را درک کنند، در مکالمات خود کمترین مشکل را تجربه کنند، درباره موضوعات تخصصی، آکادمیک یا اجتماعی حرف بزنند و متن های پیچیده ‌ای را به انگلیسی بنویسند.

6- سطح پیشرفته یا C2:

سطح پیشرفته به عنوان سطح پایان یادگیری زبان انگلیسی از 12 درس کلی تشکیل شده و مانند سطح قبل طی 6 ترم 15 جلسه ای آموزش داده می شود. در این سطح زبان آموزان چهار مهارت تخصص و مهارت کافی را کسب خواهند کرد و پس از اتمام سطح پیشرفته انتظار می رود که زبان آموزان بتوانند مهارت خودشان را تکمیل کنند، در لحظه مفاهیم مختلف را درک کنند، هر مطلبی که می‌ شنوند را متوجه شوند، هر موضوعی که می ‌خوانند را کاملاً درک کنند. به عبارتی می توان گفت این افراد تا حد زیادی شبیه انگلیسی زبانان بومی می ‌شوند.

جمع بندی

براساس تحقیقات و بررسی های به عمل آمده و همچنین مطالب ارائه شده، در پاسخ به این سؤال که «کلاس زبان انگلیسی چند ترم دارد؟» می توان این طور نتیجه گیری کرد که یادگیری صفر تا صد زبان در قالب سطح مبتدی تا پیشرفته مستلزم گذراندن 30 ترم است. این ترم ها به شش سطح پایه، پیش متوسط، متوسط، بالاتر از متوسط، پیش پیرفته و پیشرفته تقسیم شده اند و زبان آموزان پس از گذراندن ترم های تعریف شده در هر سطح و کسب حد نصاب نمره، می توانند وارد سطح بعدی شوند.

آموزشکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی