ابلاغ «اصلاحیه شیوه نامه مراکز یادگیری محلی» به اداره کل آموزش و پرورش

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان نهضت سوادآموزی با توجه به درخواست مکرر استان‌ها و سیاست‌های سازمان «شیوه‌نامه مراکز یادگیری محلی» را مورد بازنگری قرار داد و اهم موارد اصلاحی و تکمیلی  را به اداراه کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

در بندهایی از این شیوه نامه آمده است: فعالیت آموزشی مراکز یادگیری محلی، حداقل ۶ساعت در روز و در تمام ایام هفته (به استثنا روزهای تعطیل) بوده و بدیهی است فضای در نظر گرفته شده برای مرکز حداقل ۶ساعت در روز باید در اختیار باشد.

همچنین در این شیوه نامه تاکید شده است: تشکیل مراکز در مناطقی که بر اساس تراکم جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد، امکان حداقل استمرار سه سال فعالیت و ارائه خدمات سواد آموزی بر اساس حد نصاب را داشته باشد؛ میسر است. حدنصاب همه ساله از سوی سازمان سواد آموزی ابلاغ می شود.

براین اساس راه اندازی «مراکز یادگیری محلی» پس از امکان سنجش طبق فرآیند اعلام شده در شیوه نامه قبل انجام و درخواست تأسیس مرکز در سامانه سوادآموزی ثبت شود.

در این شیوه نامه همچنین آمده است: پس از صدور مجوز و تأیید تأسیس مرکز در سامانه توسط اسازمان نهضت سواد آموزی، استان و شهرستان مجری تا پایان شهریورماه طبق زمان بندی زیر فرصت دارد مقدمات تشکیل مرکز یادگیری محلی را فراهم کند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی