۷ فعالیت ماجراجویانه در جزیره کیش

اگر بخواهیم از میان تمام مقاصد ایرانگردی تنها چند مقصد پرهیجان با امکان انجام تفریححات و فعالیت‌های متنوع را نام ببریم بی‌شک یکی از آنها جزیره کیش است. تنوع تفریحات این جزیره به قدری زیاد است که برای تجربه همه آنها یک سفر چند روزه کوتاه کفایت نمی‌کند. با این حال از میان تمام تفریحات و فعالیت‌هایی که در طول سفر به این مقصد جذاب می‌توان انجام داد، فعالیت‌هایی وجود دارند که انجام دادنشان می‌تواند یک سفر پرماجرا و هیجان‌انگیز را رقم بزند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۷ مورد از این فعالیت‌های ماجراجویانه در کیش را به شما معرفی کنیم.

صرف یک شام رؤیایی در کشتی‌های کروز

یکی از کارهای ماجراجویانه‌ای که در جزیره کیش می‌توان انجام داد شرکت در برنامه گشت‌های دریایی به ویژه در طول شب است. تورها یا گشت‌های دریایی به گردشگران این امکان را می‌دهند تا سوار بر کشتی‌های تفریحی کروز جزیره شوند و اوقات خوشی را در حین عبور از آب‌های خلیج فارس سپری کنند. تدارک وعده شام بر روی عرشه کشتی‌های کروز برای شرکت‌کنندگان در گشت‌های دریایی کیش می‌تواند تجربه جدید و ماجراجویانه‌ای باشد. بعلاوه اجرای برنامه‌های سرگرم‌کننده نظیر استندآپ کمدی و جنگ‌های شبانه یا موسیقی زنده در این کشتی‌ها موجب می‌شود تا پیش از آنکه با پرواز کیش تهران به سفرتان خاتمه دهید خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از آخرین شب حضورتان در جزیره کیش برای خودتان رقم بزنید.

سافاری در جزیره کیش

سافاری کیش از آن فعالیت‌هایی است که حسابی ماجراجویانه است و مجموعه متنوعی از تفریحات را در برمی‌گیرد. از ماشین‌سواری بر روی تپه‌های شنی و عبور از مسیرهای صعب العبور گرفته تا زوروب سواری، شترسواری و پیاده‌روی در جاده‌های صحرایی جزیره همه جزو تفریحات سافاری در جزیره محسوب می‌شوند. توصیه می‌کنیم درصورتی‌که تابه‌حال تجربه برنامه‌ریزی برای این فعالیت ماجراجویانه را نداشته‌اید و اولین باری است که به سراغ آن می‌روید توصیه می‌کنیم به مجموعه سافاری جزیره کیش بروید و در برنامه‌های تور سافاری آنها شرکت کنید. در این صورت می‌توانید از تفریحات دیگر نظیر فوتبال حبابی، بازدید از هرم مومیایی و نردبان معلق نیز لذت ببرید.

پرواز بر فراز آب‌های خلیج فارس

تصور کنید که در حال پرواز از ارتفاع نه چندان دور از جزیره هستید و تمام زیبایی‌های جزیره کیش مثل یک قاب بزرگ از جلو چشمتان عبور می‌کند. این دقیقاً همان لذتی است که با پرواز بر فراز جزیره کیش آن را تجربه خواهید کرد. البته قرار نیست بعد از آن که به جزیره رسیدید اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید بلکه می‌توانید به سراغ پروازهای تفریحی جزیره کیش بروید. در این پروازها گردشگران سوار یک جایروکوپتر می‌شوند و مسافتی را در ارتفاعات جزیره طی می‌کنند. جایروکوپتر در واقع همان هوا چرخ است و بسیار شبیه به هلی‌کوپتر است با این تفاوت که ابعاد کوچک‌تری دارد و فقط ظرفیت جابه‌جایی تنها دو نفر را دارند. پرواز با جایروکوپتر تجربه پروازی آرام و بدون احساس ناخوشایند است. علاوه‌برآن امنیت پرواز با آن در سطح بالایی قرار دارد.

Two-Men-Sitting-In-A-Hellicopter-Flying-Above-Kish-Island-Sea

شاتل سواری و بنانا سواری

سواحل جزیره کیش از مهم‌ترین نقاط این جزیره به شمار می‌روند و بسیاری از تفریحات و فعالیت‌های ماجراجویانه در این جزیره هم به تفریحات آبی در سواحل گره خورده است. یکی از آنها هم شاتل سواری و بنانا سواری است. شاتل در واقع یک تیوپ بزرگ و پر باد است که افراد بر روی آن می‌نشینند و بعد تیوپ با تعدادی طناب به یک قایق پرسرعت متصل می‌شود. زمانی که قایق شروع به حرکت می‌کند شاتل به طور نامنظم بر روی آب تکان می‌خورد و هیجان خاصی ایجاد می‌کند. شاتل‌ها معمولاً ظرفیت‌های محدودی دارند؛ اما بنانا هم که همان تیوپ‌های بادی با شکلی متفاوت است تعداد بیشتری از مسافران را جا می‌دهند. گفتنی است از نظر ایمنی هر دو شاتل و بنانا از تجهیزات مناسبی برخوردارند و حتی اگر شنا هم بلد نباشید جای نگرانی نیست. ساحل سیمرغ، ساحل مرجان و اسکله تفریحی کیش بهترین مکان برای تجربه شاتل سواری در کیش است.

رانندگی در طول جاده جهان کیش

شاید برایتان جالب باشد که یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران همیشگی جزیره اجاره خودروهای خارجی و رانندگی در طول جزیره است. اگر شما هم با خرید بلیط هواپیما کیش به جزیره کیش رفتید در نظر داشته باشید که می‌توانید برای تجربه رانندگی با ماشین مورد علاقه خود بعد از اجاره خودرو در کیش به خیابان جهان بروید. این خیابان درست مانند یک حلقه وسیع دورتادور جزیره امتداد پیدا کرده است و در حین رانندگی در مسیر آن می‌توانید از تماشای منظره غروب یا طلوع خورشید در کنار منظره تماشایی حرکت امواج در سواحل جزیره تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به کیش به دست آورید.

گشت و گذار در عمق ۱۰ متری آب با اسکوتر زیردریایی

یکی از منحصربه‌فردترین ماجراجویی‌هایی که رد جزیره کیش می‌توان به سراغ آن رفت گشت‌وگذار با اسکوتر زیردریایی جزیره کیش در عمق ده متری دریا است. اسکوتر دریایی در واقع یک زیردریایی یک نفره است که این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نیاز به شنا کردن به غواصی در عمق آب بروید و از نزدیک به تماشای موجودات دوست داشتی زیر آب بروید و حتی در کنار آنها عکس سلفی بیندازید. برای این کار کافی است به اسکله تفریحی کیش بروید تا به همراه یک مربی مجرب خودتان را به تجربه یک غواصی مدرن و پیشرفته دعوت کنید.

A-Man-Under-The-Sea-Having-Fun-In-Water-Skooter-Kish-Island

بانجی جامپینگ کیش

حتی شنیدن اسم بانجی جامپینگ هم می‌تواند میزان آدرنالین خون را افزایش دهد چه برسد به تجربه آن. برای آنهایی که تابه‌حال تجربه انجام این تفریح را نداشته‌اند بانجی جامپینگ کیش می‌تواند یک فعالیت ماجراجویانه باشد. برای انجام این تفریح و ورزش هیجان‌انگیز می‌توانید به کلوب جاذبه در خیابان المپیک جزیره کیش بروید. بعد در آنجا به انتخاب خودتان یک سکوی پرش با ارتفاع ۴۰ یا ۶۰ متر در اختیارتان قرار خواهد گرفت. بعد از آنکه با وسایل ایمنی تجهیز شدید یک طناب به شما بسته می‌شود و اینجا است که با پرش از سکو می‌توانید در هوا سقوط کنید و به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه اوج هیجان را تجربه کنید. حتی می‌توانید از این تجربه فیلم و عکس تهیه کنید تا هر بار که آنها را نگاه می‌کنید خاطره نفس گیر سقوط از ارتفاع در ذهنتان نقش ببندد.

کلام آخر

سفر به جزیره کیش به خودی خود سفری پر از هیجان و ماجراجویی است. با این وجود از میان تفریحات و فعالیت‌هایی که در طول سفر به جزیره می‌توان انجام داد دسته‌ای از فعالیت‌ها هستند که هیجان بیشتری را به سفرتان می‌دهند و به معنای واقعی تجربه‌ای ماجراجویانه برایتان رقم می‌زنند. در این مطلب ۷ مورد از فعالیت‌های ماجراجویانه در جزیره کیش را به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای تجربه سفری به‌یادماندنی به این جزیره بر حسب سلیقه شخصی و شرایط خود دست به انتخاب بزنید.

کسب و کارگردشگری
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی