سیدعلی صالحی در «نشان ارادات» از حسش به امام حسین گفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعلی صالحی، روز گذشته (جمعه ۲۶ شهریور) مهمان برنامه «نشان ارادت» شبکه دوسیما بود و از معجزه‌ای که در زندگی‌اش رخ داده و از حسی که به قاب عاشورا دارد صحبت کرد.

سیدعلی صالحی با اشاره به این‌که در خانواده‌ای کاملا مذهبی به‌دنیا آمده و بزرگ شده است، گفت: «پدر مرحومم، مادرم، پدربزرگ و مادربزرگ‌هایم همه سید بوده و هستند و از زمانی که چشم باز کردیم با این‌گونه مجالس آشنا شدیم. به یاد دارم با بچه‌های محل برای زدن تکیه پول جمع می‌کردیم و انجام این کار برای‌مان لذت‌بخش بود. اولین بار در سن ۸ یا ۹ سالگی همراه عمو و پدرم در یک تعزیه در نقش عبدالله بن حسن بازی کردم.»

این بازیگر تلویزیون با بیان این‌که تاکنون دو بار به مکه مشرف شده است، گفت: «اگر در حال حاضر از من بپرسند دوست دارم به کجا سفر کنم، می‌گویم کربلا اگرچه سفر به خانه خدا برایم عزیز است.»

صالحی درباره فعالیت عاشقان امام حسین (ع) در ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: «بسیاری از دشمنان، قصد تخریب حرم امام حسین (ع) را داشتند اما این اتفاق شدنی نیست، چراکه نیرویی مانع این کار می‌شود. هر کس به سهم خود می‌تواند در ماجرای بازسازی عتبات سهیم شود و این سهیم بودن باعث افتخار است. در طول تاریخ ثابت شده است که این ماجرا کاملا دلی و با رضایت قلبی رخ می‌دهد در حقیقت هر کس با یک کاری حال دلش خوب می‌شود.»

این بازیگر درباره ارادت به امام حسین (ع) گفت: «فردی را می‌شناسم که ارادت خاصی به اهل بیت نداشته است اما اتفاقی افتاده و گفته است یا امام حسین (ع) در حقیقت وقتی صدای‌شان می‌کنیم، حال‌مان خوب می‌شود.»

صالحی در جواب به این سوال که اگر قرار باشد از امام حسین (ع) چیزی بخواهد آن چیست، گفت: «سلامتی و شادی مردم بهترین هدیه است که می‌توانند به ما بدهند. این روزها، روزگار سختی را می‌گذرانیم و امیدوارم خود خدا و اهل بیت نظری به ما کنند.»

او درباره تکان دهنده‌ترین قاب واقعه عاشورا گفت: «قاب عصر عاشورا که می‌توان برای آن یک طومار نوشت چراکه بسیار مفهوم عجیبی دارد.»

این بازیگر، در پایان با بیان این‌که یکی از حسرت‌های زندگی‌اش این است که چرا نتوانسته در جبهه حضور پیدا کند،گفت: «در حال حاضر هر کاری از دستم بر می‌آید، برای افراد انجام می‌دهم و خوشحالم خداوند این عزت را به من داده است چراکه فکر می‌کنم کاری است که امام حسین (ع) به آن نظر دارد.»

برنامه «نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و همکاری ستادبازسازی برای گروه معارف شبکه دو سیما در ایام محرم و صفر پخش می‌شود.

۵۷۵۷

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی