چگونه یک مدرسه در یک دهه به یک برند تبدیل می شود؟

مقدمه: در این مقاله یکی از بهترین دبستان های دخترانه منطقه 8 را معرفی خواهیم کرد: پیش دبستان و دبستان دخترانه سفیران پردیس. نگاهی به تاریخچه آن خواهیم داشت و روند ارتقاء این مدرسه ممتاز را از ابتدا تا زمانی که تبدیل به یک مدرسه برند شد و اینکه چگونه در لیست دبستان های دخترانه منطقه 8 به ابتدای لیست صعود کرده و تبدیل به یک مدرسه ممتاز در منطقه 8 تهران شد را بازگو می کنیم. با ما بمانید تا داستان زیبا و شنیدنی بهترین دبستان دخترانه منطقه 8 را با هم بشنویم.

سفیران پردیس در یک نگاه

پیش دبستان و دبستان سفیران پردیس یکی از مدارس ممتاز در منطقه 8 تهران، محله تهران پارس است. این مدرسه به نشانی: تهرانپارس، بزرگراه رسالت شرق، تقاطع رشید، پلاک 191 و تلفن: 76701503- 76701523 و 76701491 در دسترس می باشد.

سفیران پردیس در سال 1395 توسط سرکار خانم نرگس جانی تاسیس شد. در طول 8 سال فعالیت، این مدرسه تمامی مراحل ارتقاء خود را از یک مدرسه خوب به طرف یک مدرسه ممتاز بی وقفه طی کرده است. مسیری که برخی از مدارس در مدت 30 سال پیموده اند این مدرسه در مدت 8 سال طی کرده تا به جایگاهی رسیده که بی اغراق می تواند ادعا کند از بهترین دبستان های دخترانه منطقه 8 تهران و حتی بهترین دبستان دخترانه شرق تهران است.

خانم نرگس جانی، موسس سفیران پردیس، با علم و اشراف کامل به زمان و شرایط، این مدرسه را تاسیس کرده است. از ابتدای تاسیس تجهیزات آن به گونه ای بود که تمامی نیازهای یک مدرسه به تکنولوژی روز و استانداردهای آموزشی پیشرو را در اختیار داشت، به همین دلیل در زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، دبستان سفیران پردیس بدون کوچکترین صدمه ای توانست بلافاصله سیستم آنلاین خود را فعال کرده و تمامی دروس در آن دوران به طریق آنلاین در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

سفیران پردیس و 5 فاکتور برای ممتاز بودن:

چرا معتقدیم که سفیران پردیس از مدارس برند و ممتاز است؟ ابتدا باید با 5 فاکتور ممتاز بودن یک مدرسه آشنا شویم و سپس بررسی کنیم آیا سفیران پردیس این 5 فاکتور را داراست یا خیر.

هر مدرسه ممتازی باید 5 فاکتور را دارا باشد. این 5 فاکتور عبارتند از:

  1. فاکتورهای ممتاز علمی و آموزشی
  2. رشد کل نگر و همه جانبه دانش آموز در حوزه های شخصی و اجتماعی
  3. دارا بودن فضای فیزیکی و تجهیزات مدرن نرم افزاری و سخت افزاری
  4. فرهنگ پیشرو حاکم برمدرسه
  5. مدرسه به مثابه یک سازمان در اجرا و سنجش فرایندها

این 5 فاکتور چگونه در پیش دبستان و دبستان سفیران پردیس حضور دارند؟ در ذیل بطور مختصر به این فاکتورها می پردازیم.

جایگاه علم ورزی در مدرسه سفیران پردیس

خانم نرگس جانی موسس مدرسه با بینش کامل دست به انتخاب یکی از مدرن ترین روش تدریس های عصر حاضر زدند: “روش تدریس آموزش معکوس“. در این روش تدریس نیاز به 2 عامل بسیار مهم است: معلمان آموزش دیده و متخصص در این روش تدریس و تجهیزات تولید محتوا، آزمایشگاه و ابزارهای مدرن. تمامی این فاکتورها در مدرسه آماده و در دسترس دانش آموزان قرار دارد. رویکرد آموزشی “مهارت-محور” است، یعنی دانش آموزان برای به دست آوردن “نتیجه” باید “فرآیند” عملی قابل مشاهده را طی کنند. این فرایند: قابل مشاهده،قابل آموزش، قابل اندازه گیری، قابل آزمون و خطا و قابل ابطال است. یعنی تمام مفهوم “علم” در این فرآیند گنجانده شده است. به دلیل همین رویکرد علمی، قابل مشاهده و محسوس است که مدرسه کارگاه های مجهز رباتیک، سایت کامپیوتر، کارگاه ساخت لگو، ازمایشگاه های فیزیک، شیمی، علوم و زیست شناسی را با به روز ترین تجهیزات در اختیار دارد.

بخش آزمون سازی برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و آماده کردن آنها در به دست آوردن بهترین نتیجه برای ورود به مقاطع بالاتر و همچنین رقابت های کشوری بطور هفتگی و ماهیانه بطور منظم فعال است. درصد بالای قبولی تیزهوشان از نتایج این آزمون های منظم است.

در زمان ثبت نام مدرسه یک آیین نامه انضباطی و تحصیلی مکتوب در اختیار والدین و دانش آموزان گذاشته می شود که تمامی انتظارات مدرسه از والدین و تعهدات مدرسه نسبت به دانش آموزان در آن درج شده است. با ارائه این آیین نامه طرفین از ابتدا می دانند که چه توقع و انتظاری باید از هم داشته باشند.

رشد کل نگر و همه جانبه دانش آموز

بخش فعالیت های فوق برنامه را باید قلب آموزش های اجتماعی و مهارت های نرم به شمار آورد. مدرسه سفیران پردیس جامع ترین دوره های فوق برنامه را دارد که می توانید تصاویر آن را در بخش اطلس سفیران پردیس مشاهده فرمایید. برخی از این کلاس های فوق برنامه عبارتند از: دوره هوش و خلاقیت، آموزش رباتیک، آموزش مهارت های زندگی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش کامپیوتر، کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان، آموزش لگو، آموزش تئاتر، آموزش قران، کلاس های فوق برنامه جبرانی و تقویتی درسی، آموزش نقاشی و طراحی، آموزش موسیقی، آموزش خوشنویسی، آموزش تخصصی ورزشی، کلاس های محاسبات ذهنی ریاضی، آموزش فن بیان و مذاکره، مهارت های دست ورزی.

و البته برگزاری جشن های متعدد برای ایجاد یک فضای شاد و مفرح مانند: جشن های ملی (نوروز، یلدا)، اعیاد مذهبی، جشن آب، جشن خودکار، جشن شکوفه ها، جشن عدد 100- جشن روز دانش آموز، جشن الفبا و غیره.

فضای فیزیکی تخصصی و تجهیزات مدرن

مدرسه سفیران پردیس با 1000 متر مربع مساحت از ابتدا برای مدرسه بودن ساخته شده است به همین دلیل تمامی فضاهای مورد نیاز مانند: کلاسه های بزرگ و پرنور، فضای بی خطر و ایمن، اتاق بازی، زمین بازی، کتابخانه، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی مناسب شده، سالن غذاخوری، آزمایشگاه های مجهز، سایت کامپیوتر،کارگاه رباتیک، سرویس ایاب و ذهاب، اتاق بهداشت، و دهها فضای مناسب دیگر را در اختیار دارد.

فرهنگ مدرسه

مدرسه سفیران پردیس قویترین “فرهنگ مدرسه” را در بین تمامی دانش آموزان، والدین و پرسنل خود برقرار کرده است. “فرهنگ مدرسه” را باید همان روح حاکم بر مدرسه دانست. فرهنگ مدرسه موجب می شود که دانش آموز احساس کند مدرسه حامی اوست، جاییکه از نظر احساسی و شخصیتی به او احترام گذاشته می شود، مهم است، دلسوزانه از او مراقبت می شود و به او خوشآمد گفته می شود. با فرهنگ مدرسه است که مدیر، معلم، والدین، بخش خدمات و بخش رفاهی مدرسه دست در دست هم می دهند با یک هدف: ارتقاء دانش آموز. فرهنگ مدرسه تعیین می کند چه فعالیتی انجام شود و چرا؟ زیرا به سود دانش آموز است.

فرهنگ مدرسه باید دانش آموز- محور باشد.

مدرسه به مثابه یک سازمان

مدرسه سفیران پردیس به مثابه یک سازمان که دارای هدف و وسیله و فرآیند است عمل می کند. هدف دانش آموز و تمامی امکانات و تجهیزات وسیله ای برای پیشرفت دانش آموز هستند. مدیریت در نقش رهبری تمامی این ارکان را هماهنگ می کند و فعالیت هایی که نتیجه ی مثبتی داشته اند به فرایندهای ثابت تبدیل می شوند.

همانطور که می بینید موفقیت بر اساس شانس و اقبال به دست نمی آید. سالها تجربه، تلاش و سالها تحصیل علم در کنار عشق به دانش آموزان باعث شده است که دبستان سفیران پردیس در جایگاه بهترین دبستان های دخترانه منطقه 8 قرار بگیرد و تبدیل به یک دبستان ممتاز و برند شود.

انتهای رپورتاژ آگهی/

آموزشکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی