بعضی بازیکنان تیم ملی لجام گسیخته هستند

سپهر ستاری: تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی هنوز خوب نبوده. هر چند دو بازی اول مقابل صربستان و آمریکا را بردیم ولی ضعف تیم ملی مشهود است. جاوید ملی پوش ایران هم حتی گفته با این سبک و سیاق تیم ملی موفق نمی شود. حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال هم در این باره توضیحاتی می دهد.

آقای شمس دو بازی 6 امتیاز حاصل کار تیم ملی فوتسال تا اینجای جام جهانی بوده ولی بازی ها خیلی چنگی به دل نزده. شما موافق هستید؟

فقط 6 امتیازی که کسب کردیم قابل تامل است. شکل بازی تیم ملی نه مقابل صربستان و نه مقابل آمریکا، طوری نبود که قابل دفاع باشد. خود ناظم الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی هم این عملکرد را قابل دفاع نمی داند. از طرفی ما تا اینجای جا بداخلاق ترین تیم هم شده ایم. این را کجای دلمان بگذاریم؟ متاسفانه بعضی از بازیکنان لجام گسیخته عمل می کنند.

البته اخراج صمیمی در بازی آمریکا فنی بود.

بله، من منظروم دیگر بازیکنان هستند. چرا بازیکن ما باید وقتی بازیکن حریف پشت به دروازه است و اصلا خطری ایجاد نمی کند، او را به زمین پرت کند؟ این خیلی بد است که در پایان مسابقات انگ بداخلاقی به تیم ملی ما بچسبد و بی انضباط ترین تیم مسابقات شویم.

تصور می کنید چرا تیم سر فرم نیست؟ بازیکنان خوب نیستند و یا اینکه کادر فنی نتوانسته مسایل فنی را خوب به بازیکنان منتقل کند؟

یک استرسی در تیم حاکم است که نمی دانم از کجا ناشی شده. یا از طرف نیمکت است و یا در خود بچه هاست. همین استرس باعث شد تا دست و پای ما در بازی اول بلرزد. در آن عملکرد ما زیاد دلچسب و قابل دفاع نبود. فکر می کردیم به مراتب راحت تر و بهتر مقابل صربستان بازی کنیم ولی به سختی برنده شدیم. حالا می گفتند بازی اول همیشه سخت است. بچه ها استرس داشتند و خدا را شکر بردیم. بعد به سراغ آمریکا رفتیم که 11 گل از آرژانتین خورده بود. بعد از آن حادثه و اخراج بازیکن ما، گل خوردیم. در نهایت مسابقه ای را که می توانستیم با اختلاف خوب ببریم، با دو اختلاف بردیم. من استرسی را که روی تیم است، متوجه نمی شوم. این از بازی اول به بازی دوم هم انتقال کرد. سرمربی تیم هم با تجربه است و در دوره قبل با ایران سوم شد، بنابراین باید مشکل را حل کند. ما تا بازی آرژانتین وقت زیادی داریم. سه شنبه قرار است با آنها بازی کنیم. قطعا آقای ناظم الشریعه روی مسایل روحی و روانی بازیکنان کار می کند تا انشالله بازی آرژانتین را ببریم.

شما با آقای ناظم الشریعه در ارتباط هستید؟

بله با هم صحبت می کنیم. ایشان یکسری مسایل را می گوید و اگر چیزی به فکرم  برسد، منتقل می کنم. بعد از بازی آمریکا هم به ایشان گفتم نگران نباش. در دوره قبل جام جهانی هم تیم ملی شروع بدی داشت ولی رفته رفته بهتر شد. این را به فال نیک می گیریم. بازی آرژانتین انشالله تیم بهتر می شود. تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.

نظر آقا ناظم الشریعه درباره استرس تیم چه بود؟

ایشان معتقد بود که در بازی آمریکا اخراج صمیمی در اوایل مسابقه همه چیز را به هم ریخت وگرنه می توانستیم بازی را با نتیجه خوبی ببریم. در بازی صربستان هم اگر احمدی اخراج نمی شد، تیم ملی می توانست با اختلاف 4،5 گل حریف خود را شکست.

غیبت حسین طیبی را چقدر اثر گذار می بینید؟

به هر حال حسین بازیکن بزرگی است. خارج از کشور زیاد بازی کرده. نبودن او بی تاثیر نیست. اگر بود قطعا در این دو بازی دو سه گل برای تیم می زد.

252 252

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی