خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شده واگذار می‌شود

علی خاکی صدیق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درمورد چگونگی وضعیت آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با توجه به تزریق واکسن کرونا افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که درگیر امتحان جامع، انجام پروژه یا نگارش پروپوزال رساله دکتری خود هستند، برای حضور در دانشگاه مشکل خاصی ندارند و در حال حاضر نیز در دانشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی همچنین اگر ۲ دز واکسن خود را تزریق کرده باشند، در استفاده از خوابگاه های دانشجویی نیز مشکلی ندارند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه ها باز هستند و فعالیت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی درحال انجام است و از حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خوابگاه ها استفاده می شود.

نیازمند همکاری وزارت ارتباطات برای تامین اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید هستیم

خاکی صدیق همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به تداوم آموزش مجازی دانشگاه ها، سال تحصیلی جدید اینترنت رایگان به دانشجویان اختصاص می یابد، گفت: نیازمند همکاری وزارت ارتباطات برای تامین اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید هستیم

وی در مورد نحوه استفاده دانشجویان و اساتید از اینترنت رایگان دانشجویی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در سال ۱۳۹۹ و نیمه نخست امسال همکاری مناسبی در تامین اینترنت رایگان حوزه آموزش اساتید و دانشجویان داشته است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه همکاری وزارت ارتباطات در تامین اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید در آموزش دانشگاه ها بسیار موثر بود، اظهار امیدواری کرد با توجه به افزایش قیمت اینترنت این تسهیلات باردیگر از سوی وزارت ارتباطات به دانشگاه ها ارایه شود.

خاکی صدیق همچنین در خصوص تدابیر وزارت علوم برای اینترنت مناطق محروم که از دسترسی به اینترنت محروم هستند، گفت: از ابتدای آموزش الکترونیکی با این مشکل مواجه بوده ایم که البته تعداد این دانشگاه ها در کشور بسیار کم است و اینطور نیست که این مناطق از هیچ گونه وسیله دسترسی ارتباطی برخوردار نباشند.

وی تصریح کرد: ما برای این بخش از دانشگاه ها و دانشجویان مناطق محروم و دور افتاده به دلیل اینکه تعداد آنها زیاد نیست در سال ۱۳۹۹ طرح درس نامه ها یا آموزش مکاتبه ای را در دستور کار قرار دادیم تا از آموزش عقب نمانند.

به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهمن ۹۹ در آستانه سالگرد ورود پاندمی کرونا به کشور و با کاربردی شدن الگوهای مبتنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی نظیر آموزش مجازی در زیست اجتماعی ایرانیان، در چندین مرحله اقدام به حمایت‌ گسترده از اساتید، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه و دانش‌آموزان و معلمان کرد و از ۲۵ بهمن بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت رایگان ۶ ماهه در اختیار دانشجویان مراکز دانشگاهی و حوزوی در تمامی مقاطع قرار داد تا اینترنت لازم برای استفاده از امکانات آموزش مجازی فراهم شود.

اینترنت رایگان اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور هم از ابتدای سال تحصیلی گذشته با همکاری وزارت ارتباطات فعال شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی