دانشگاه شهید رجایی از مهر ماه دانشجوی بین المللی می پذیرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، حمیدرضا عظمتی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی افزود: در حوزه آموزش ۹ دانشکده و مرکز آموزش‌های الکترونیکی و بهسازی منابع انسانی در دانشگاه شهید رجایی وجود دارد و در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و مهارت آموز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات استانداردسازی مورد توجه، هرم اعضای هیات علمی دانشگاه است، گفت: با توجه به تمهیدات لحاظ شده هرم اعضای هیات علمی از ۶ درصد به ۳۹ درصد تغییر کرده است که این موضوع نشان از پتانسیل علمی دانشگاه دارد.

رییس دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۲۵ است، خاطر نشان کرد: اکنون ۵۳ درصد دانشجویان در بخش ارشد، ۳۲ درصد در بخش کارشناسی و مابقی یعنی ۱۵ درصد در دوره تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

عظمتی درباره وضعیت پذیرش دانشجومعلمان اظهار داشت: در این بخش جهشی در تربیت نیروی انسان  وجود دارد و این جهش نسبت به سال ۹۵، پنج برابر شده است. نتیجه این بخش تربیت و تحول بیش از ۱۹ هزار دانشجو در بخش فنی و حرفه ای بوده است.

وی یادآور شد: اخذ مجوز هشت رشته آموزش از راه دور، تهیه و تدوین رشته مدیریت آموزشگاهی، تدوین ۱۴ رشته در سه مقطع تحصیلی از دیگر توفیقات این دانشگاه است.

عظمتی عنوان کرد: در دانشگاه تاسیس مرکز آموزش و مدیریت منابع انسانی را داریم، همچنین گروه الکترونیکی در سال کرونایی به مرکز آموزش الکترونیکی ارتقا یافت.

وی گفت: این دانشگاه می‌تواند ۱۰۰ هزار نفر را هم زمان پوشش دهد. در حوزه پژوهش و فناوری یکی از کارکردهای ما حل مساله و مشکلات وزارتخانه است.

رییس دانشگاه شهید رجایی افزود: بحث مقالات از شاخص‌های دانشگاه است که رشد بالایی نسبت به گذشته داشته است. در بخش کارهای برون دانشگاهی نیز توفیقات خوبی داشته ایم.

وی اظهار داشت: ۱۶ دانشگاه تحقیقاتی در سال‌های اخیر در دانشگاه راه اندازی شده است. همچنین یکی از ثمرات ارزشمند دانشگاه، ایجاد سامانه ای است که دروس هنرستان‌ها را از درگاه رسمی دانشگاه برای همگان قابل دسترس کرده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی