روانشناس خانواده و راهکارهایی برای زندگی موفق

خانواده‌ها فوق العاده مقاوم هستند. و هنگامی که اختلافات و درگیری‌ها به وجود می‌آید، بسیاری از خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و به عنوان یک تیم برای غلبه بر چالش‌های خود کار می‌کنند.

اما گاهی اوقات روابط خانوادگی فراتر از ظرفیت اعضا برای پاسخگویی تیره می‌شود و این کاملاً طبیعی است. هنگامی که برای برقراری ارتباط با خانواده خود به حمایت بیشتری نیاز دارید، کار با یک روانشناس خانواده و یک خانواده درمانگر قابل اعتماد، دلسوز و دارای مجوز می‌تواند زندگی را برای همه آسان‌تر، سالم‌تر و شادتر کند.

روانشناس خانواده کیست؟

خانواده درمانی نوعی روان درمانی است که به خانواده‌ها کمک می‌کند تا روابط خود را تقویت کنند، مهارت‌های ارتباطی سالم‌تری را توسعه دهند و تعارضات را برای زندگی سالم‌تر و کاربردی‌تر در خانه حل کنند. این می‌تواند به عنوان یک درمان مستقل یا به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از یک برنامه فشرده سرپایی (IOP) برای ایجاد یک پایه قوی برای بهبود و بهبودی موفق خانواده استفاده شود.

روانشناس خانواده بیش از هر چیز بر استحکام و پیوند بین اعضای خانواده تأکید م‌ کند و به اعضای خانواده کمک می‌کند تا برای روابط سالم و سلامت روانی بهتر تلاش کنند. خانواده درمانی به عنوان بخشی ضروری از درمان است، که ابزارهای ضروری را برای کمک به خانواده‌ها برای درک یکدیگر، توسعه مهارت‌های ارتباطی سالم‌تر و تلاش برای تغییر مثبت فراهم می‌کند.

چه به دنبال افزایش موفقیت خود در درمان سرپایی فشرده باشید و چه برای اولین بار خانواده درمانی را شروع کنید، در اینجا نحوه تبدیل خانواده به یک خانواده آورده شده است.

چگونه موفقیت را تعریف کنیم؟

هرکسی تصور متفاوتی از اینکه دستیابی به موفقیت برای او چگونه به نظر می‌رسد یا باید باشد، دارد. بنابراین تعریف و سنجش موفقیت باید واقعاً در سطح شخصی و موردی انجام شود.

مثلا برای شما موفقیت یعنی موفقیت مالی؟ موفقیت عاطفی؟ موفقیت فیزیکی؟ موفقیت با خانواده؟

اگر به دنبال این هستید که چگونه در زندگی خانوادگی خود موفق شوید، باید مدتی زمان بگذارید تا ابتدا موفقیت در زندگی خود را تعریف کنید. این ممکن است با آنچه والدین، همکاران، خانواده یا دوستان شما به عنوان موفقیت تعریف می‎کنند متفاوت باشد. جایی که قلب شماست، انگیزه و رضایت شما نیز از آنجا ناشی می‎شود.

در پایان روز، ما به دنبال موفقیت هستیم؛ زیرا می‌خواهیم به طریقی احساس کنیم: شاد و موفق.

دریابید که چه چیزی به شما احساس شادی و موفقیت می‌دهد تا بفهمید در کجای زندگی خود به موفقیت نیاز دارید.

راهکارهایی برای زندگی موفق

در ادامه برای شما راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که از نظر روانشناس خانواده باعث داشتن یک خانواده موفق می‎شود.

یک ذهنیت مثبت و ثابت ایجاد کنید!

هر عملی با یک فکر شروع می‎شود.

وقتی افکار شما مثبت باشد، طبیعتاً انگیزه بیشتری برای انجام اقداماتی در مورد اهدافی که شما را به سمت پیشرفت و موفقیت سوق می‎دهد، خواهید داشت. قدرت تفکر مثبت می‎تواند زندگی شما را متحول کند.

حتی مطالعات پزشکی نشان می‎دهد که خوش بین بودن و تلاش فعالانه برای کاهش افکار منفی می‎تواند تأثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. افراد مثبت اندیش 13 درصد کمتر از افراد منفی اندیش دچار حمله قلبی می‎شوند.

مثبت اندیشی سطح استرس شما را کاهش می‎دهد، از شما در برابر دلسردی محافظت می‎کند و مهارت‎های مقابله بهتری را در مواقع سخت به شما می‎دهد.

برای کمک به تقویت دیدگاه خوش‌بینانه خود، سعی کنید بیشتر لبخند بزنید، شوخ طبعی را به زندگی خود اضافه کنید، خودگویی مثبت را تمرین کنید و جنبه‎های خوب یک موقعیت بد را فهرست کنید. اطراف خود را با افراد مثبت، تصاویر، موسیقی، کتاب، پادکست و محیط‎های خانه و محل کار احاطه کنید.

اهداف هوشمند ایجاد کنید

داشتن یک زندگی موفق شامل داشتن اهداف شخصی است. با این حال، اغلب ما اهدافی را تعیین می‎کنیم و کمی پیشرفت می‎کنیم، اما به آن‌ها نمی‎رسیم. این ممکن است به دلیل نحوه تعیین اهداف باشد.

سلامت جسمانی خود را در اولویت قرار دهید

گرفتار شدن در چرخ پایان ناپذیر وظایفی که هر روز باید انجام دهیم و بررسی موارد از لیست کارهایمان آسان است.

اما، اگر می‌خواهید به موفقیت برسید، مهم است که سلامت جسمانی خود را در اولویت قرار دهید. تناسب اندام و سالم بودن باعث می‎شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید تا بتوانید مثبت‎تر فکر کنید. همچنین به معنای واقعی کلمه باعث می‎شود از نظر جسمی انرژی داشته باشید و قادر به انجام کارهای بیشتری باشید.

برخی از موفق‌ترین افراد، داشتن آگاهی از سلامتی را یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی نسبت می‌دهند. افراد بسیار موفق سلامت جسمی و روانی خود را در اولویت قرار می‎دهند.

مطمئن شوید که غذاهای سالم می‎خورید و غذاها و نوشیدنی‌های ناسالم را به حداقل برسانید. یک برنامه ورزشی که شامل فعالیت بدنی در هر روز باشد، ایجاد کنید.

به خود و توانایی های خود ایمان داشته باشید

اگر باور به خود به طور طبیعی به وجود نمی‎آید، فهرستی از تمام ویژگی‎های مثبتی که دارید تهیه کنید.

یکی از بهترین راه‎هایی که می‎توانید موفق شوید این است که یاد بگیرید چگونه به خودتان ایمان داشته باشید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. اعتماد به نفس بیشتر به شما انگیزه می‎دهد و به شما شجاعت می‌دهد تا برای اهداف خود اقدام کنید. روانشناس خانواده به شما می‌گوید که ویژگی‎های مثبت یکدیگر را به هم یادآوری کنید.

زمانی که احساس دلسردی می‎کنید، روی کارهایی که به دست آورده‎اید و زمان، استعدادها، توانایی‎ها و نقاط قوتی که در اختیار دارید تمرکز کنید که به شما کمک می‎کند کارهای بیشتری انجام دهید.

وقتی به توانایی‎های خود برای رسیدن به اهداف خود ایمان داشته باشید، این قدرت را دارید که تا زمانی که موفق شوید استقامت کنید.

خوش بگذره!

ما به راحتی می‌توانیم تحت تأثیر جنون زندگی و استرس بر روی کارهایی که باید انجام شوند، غرق شویم. برای داشتن یک زندگی موفق، باید شاد باشید. و یکی از بهترین روش‎های شادی، تفریح است.

عمداً در هر روز پرتویی از سرگرمی پیدا کنید. طنز را در یک موقعیت استرس زا ببینید و در مورد آن بخندید تا تنش را از بین ببرید. مطالعات نشان می‎دهد که حتی به سادگی لبخند زدن بر روی صورت، فشار خون و ضربان قلب شما را در مواقع استرس زا کاهش می‎دهد.

نتیجه گیری

با به کارگیری این این راهکارها که از سمت روانشناس خانواده مطرح شده است، قطعا می‌توانید به یک زندگی موفق دست پیدا کنید. شما ابزارهای لازم برای موفقیت در هر هدفی را که برای دستیابی به آن در نظر گرفته اید، در اختیار دارید. برای شروع سریع سفر خود در مورد چگونگی موفقیت و رسیدن به اهدافتان، از برنامه توسعه شخصی خانم دکتر مهسا کاشفی زاده استفاده کنید. این الگوی رایگان به شما کمک می‌کند فرصت‌هایی را که برای موفقیت دارید مشخص کنید، عادت به آینده‌اندیشی و ارزیابی اهداف خود را در خود ایجاد کنید، و یک نقشه راه روزانه برای دستیابی به اهداف خود ارائه دهید.

مشاوره تلفنی روانشناسی نیز در اختیار شما است تا در هر زمان و مکانی که می‌خواهید با خانم دکتر به مشاوره بپردازید.

انتههای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارویژه متاهلین‌(بهداشت و خانواده)
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی