ابعاد میز ناهار خوری 8 نفره؛ مستطیل، بیضی، گرد یا مربع؟

هیچ چیز به اندازه انتخاب میز ناهارخوری با ابعاد مناسب برای ایجاد فضایی راحت و کاربردی، ضروری نیست. در صورتی که می‌خواهید میز ناهارخوری 8 نفره‌ای داشته باشید، قبل از هر چیز باید شکل میز مدنظرتان را با‌توجه‌به سلیقه‌تان، فضای موجود و سایر المان‌های دکوراسیون داخلی انتخاب کنید و سپس برای ابعاد آن تصمیم بگیرید. در این مقاله راهنماییتان می‌کنیم ابعاد میز ناهارخوری 8 نفره مستطیل، بیضی، گرد و مربع چقدر باید باشد. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مطلب کاربردی پیش رویتان را قبل از سفارش میز ناهارخوری منزلتان از دست ندهید.

ابعاد میز ناهار خوری 8 نفره مستطیل

میزهای مستطیلی با‌توجه‌به اندازه‌شان، مخصوصا در ابعاد بزرگ، کارآمدترین نوع میز ناهار خوری هستند؛ زیرا با وجود این میزها، از فضا حداکثر استفاده را می‌برید و کمترین هدررفت فضا وجود خواهد داشت. معمولا باید میز ناهارخوری مستطیل را در وسط اتاق قرار دهید و صندلی‌ها را دور آن بچینید. به این صورت که باید در هر طرف ضلع بزرگ مستطیل 3 صندلی و در هر ضلع کوچک یک صندلی بگذارید.

معمولا یک میز ناهارخوری مستطیلی 8 نفره استاندارد عرضی برابر با 90 سانتی‌متر و طول 180 سانتی‌متر دارد؛ اما این ابعاد براساس فضای در دسترس و ترجیحات شخصی شما قابل‌تغییر است. برای مثال اگر می‌خواهید فضای بیشتری بین صندلی‌ها برای نشستن و بلند شدن وجود داشته باشد، تهیه میزی با عرض 112 تا 122 سانتی‌متر و طول 213 تا 244 سانتی‌متر توصیه می‌شود.

ابعاد میز ناهار خوری 8 نفره بیضی

میزهای بیضی شکل هم به اندازه میزهای مستطیلی کاربردی و پرطرفدار هستند؛ با این تفاوت که معمولا از فضای انتها میز نمی‌توان استفاده کرد؛ زیرا پایه‌ها اجازه نمی‌دهند بیشتر از یک صندلی در هر دو سمت میز قرار دهید. مشابه با میزهای ناهارخوری 8 نفره مستطیلی، شش عدد صندلی در دو طرف میز و دو صندلی دیگر در بالا و پایین میز قرار می‌گیرند.

نکته مهم درباره میزهای بیضی شکل این است که هنگام خرید صندلی ناهارخوری باید به عرض صندلی و پایه‌های آن توجه داشته باشید و صندلی‌ها را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بدون برخورد با یکدیگر، دور میز چیده شوند. ابعاد میز ناهارخوری 8 نفره بیضی هم مشابه با میزهای مستطیلی و با عرض 90 سانتی‌متر و طول 180 سانتی‌متر است.

ابعاد میز ناهار خوری 8 نفره گرد

میزهای ناهارخوری 8 نفره گرد صرفا برای خانه‌های بسیار بزرگ مناسب هستند؛ زیرا معمولا به میز بزرگی نیاز دارید که 8 نفر دور آن جا شوند. به‌عنوان یک قاعده کلی درباره میزهای گرد، به ازای هر 30 سانتی‌متر افزایش قطر میز می‌توانید دو صندلی به دور آن اضافه کنید. با این حال مزیت میزهای گرد این است که فضای گرم و صمیمانه‌ای به‌وجود می‌آورند؛ زیرا وقتی پشت چنین میزهایی می‌نشینید، بدون اینکه گردنتان را بچرخانید می‌توانید با همه صحبت کنید و گرم گفتگو شوید. میزهای گرد 8 نفره استاندارد با قطر 142 سانتی‌متر ساخته می‌شوند.

ابعاد میز ناهار خوری 8 نفره مربع

میزهای مربعی هم همان فضای گرم و صمیمانه میزهای گرد را به وجود می‌آورند، اما ساخت میز ناهارخوری 8 نفره مربعی شکل چندان رایج نیست و اگر می‌خواهید میزی با بیش از 4 صندلی دور آن داشته باشید، توصیه می‌شود به جای میز مربعی، میزهای مستطیل شکل را انتخاب کنید. ضمن اینکه این میزها برای صرفه‌جویی در فضا انتخاب چندان هوشمندانه‌ای نیستند؛ مگر اینکه یک ضلع را کاملا به دیوار بچسبانید که در این صورت امکان قرار دادن 8 صندلی دور میز را نخواهید داشت.

با در نظر گرفتن کلیه این موارد اگر همچنان قصد تهیه میز ناهارخوری مربعی 8 نفره را دارید، باید میزی در ابعاد 180 در 180 سانتی‌متر سفارش دهید تا مهمانان به‌راحتی بتوانند صندلی‌ها را بیرون بکشند و روی آن بنشینند؛ بدون اینکه به هم برخورد کنند.

ارتفاع میز ناهار خوری 8 نفره چقدر باید باشد؟

ارتفاع میز ناهارخوری به تعداد صندلی‌های دور آن ربطی ندارد و انواع میزها معمولا با ارتفاع 71 تا 76 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. این اندازه به‌گونه‌ای انتخاب شده است که فضای کافی برای راحت نشستن و انداختن زانوها روی یکدیگر، وجود داشته باشد. از طرف دیگر این میزان ارتفاع آنقدر بالا نیست که افراد احساس ناراحتی و کمبود فضا کنند. ضمن اینکه چنین ابعادی کاملا متناسب با ارتفاع استاندارد صندلی‌ها برابر با 46 تا 58 سانتی‌متر است.

با این حال ممکن است برخی میزها کوتاه‌تر یا بلندتر باشند تا با بقیه مبلمان موجود در دکوراسیون داخلی هماهنگ شوند. برای اینکه دید تقریبی از چنین ارتفاعی داشته باشید، میانگین ارتفاع پیشخوان 86 تا 91 سانتی‌متر بوده و به‌طور‌متوسط حدود 15 سانتی‌متر از میز ناهارخوری بلندتر است. این نسبت برای تفاوت بین حالت نشسته دور میز و ایستاده پشت پیشخوان برای تهیه و سرو غذا ایده‌آل است. با‌توجه‌به این تفاوت در ارتفاع پیشخوان و میز، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید از صندلی‌های بار برای میز ناهارخوری استفاده کنید.

شکل میز ناهارخوری 8 نفره را متناسب با فضای خانه انتخاب کنید

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره ابعاد میز ناهار خوری 8 نفره بدانید، در اختیار شما قرار دادیم. این نکته را در نظر داشته باشید که شکل میز ناهارخوری 8 نفره را باید متناسب با فضای موجود در خانه و هماهنگ با شکل سایر میزها در دکوراسیون انتخا کنید.

شما می‌توانید انواع میز ناهار خوری 8 نفره را در ابعاد استاندارد از فروشگاه بلج خریداری کنید یا میزی با اندازه‌های دلخواه و مدنظرتان را به این گروه تولیدی معتبر و قابل‌اطمینان سفارش دهید. گروه تولیدی بلج با بیش از 30 سال سابقه درخشان در زمینه تولید محصولات چوبی آپارتمانی، میزهای متنوعی را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف با کیفیت تضمین‌شده تولید و عرضه می‌کند. برای مشاهده محصولات و ثبت سفارش به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی bolej.ir سر بزنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی