اگر ریه های صد در صد می خواهید بخوانید/ نحوه تقویت شدن ریه‌ها

تقویت ریه‌ها خصوصاً با بالارفتن سن اهمیت زیادی دارد، زیرا ظرفیت ریه‌ها به‌تدریج کم می‌شود. تنفس سطحی به ریه‌ها اجازه نمی‌دهد با تمام ظرفیت خود باز شوند. به‌مرورزمان، تنفستان کمتر مؤثر شده و ممکن است اکسیژن کافی به بدنتان نرسد.

ریه مهمترین اعضای بدن در رساندن اکسیژن و هوای تازه به سلول‌های بدن میباشد. پس باید مواظب سلامت ریه باشیم، زیرا اگر هوا‌ی تازه به ریه نرسد دچاره مشکل تنفسی، آسم، برونشیت و مشکل قلبی می‌شویم. در نتیجه کربن دی اکسیده شده از بدن خارج نمی‌شود. بیشتر ما انسان‌ها به این عضو مهم بدن اهمیت نمی‌دهیم و از سلامت نگه داشتن آن غافل هستیم. در ادامه راهکار‌هایی را برای تقویت ریه می‌خوانیم:

۱ – شمردن تعداد دم و بازدم
طولانی کردن زمان نفس کشیدن و خارج کردن هوا از ریه موجب قوی شدن ریه و عمل کرد بهتر ریه می‌شود. ناگفته نماند این کار را باید آرام‌آرام داد، مثلاً بار اول برای وارد کردن اکسیژن به داخل ریه تا ۵ بشماریم و هنگام خارج کردن دی اکسید کربن دوباره تا ۵ بشماریم، این عمل را رفته رفته افزایش دهیم تا باعث تقویت ریه شود.
– تحرک داشتن (انجام حرکات ورزشی)

با انجام دادن حرکات ورزشی منظم در فضا‌های سالم و به دور از دود مانند پارک، کوه، باغ و رفتن به پیاده روی حداقل ۲۰ دقیقه در روز، بالا بردن فعالیت فیزیکی و سوخت و ساز بدن بالا می‌رود و تعداد نفس کشیدن و عملکرد قلب بهتر می‌شود. قابل توجه اگر مکانی که میخواهیم ورزش کنیم آلوده باشداز ورزش کردن در آن جدا خودداری کنیم.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی