انواع رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی که نوعی سیستم گرمایشی مدرن محسوب می‌شود با قرارگیری در بخش پایینی دیوارهای ساختمان، فضای کم‌تری را اشغال می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا طراحی خاص و بهتری را به‌وجود آورید.

درحال‌حاضر که طراحی داخلی ساختمان‌ها یکی از مسائل بااهمیت به‌شمار می‌رود و سعی بر این است تا از فضا به بهترین شکل استفاده شود، سیستم‌های گرمایشی نیز به‌دنبال تاثیرپذیری از این روند دچار تغییر شده‌اند.

رادیاتور قرنیزی، نسل جدیدی از سیستم های گرمایشی

رادیاتورهای قرنیزی به‌عنوان نسل جدیدی از سیستم‌های گرمایشی شناخته می‌شوند که در کنار ظاهر زیبا، دارای عملکرد و بازدهی بسیار خوبی هستند که این قابلیت را دارند تا دمای مطلوب را در محیط مورد نظر ایجاد کنند.

این نوع سیستم گرمایشی با توجه به نوع طراحی خود، امکان انتقال حرارت را در فضای ساختمان فراهم می‌کند و می‌توان اجزای لازم برای راه‌اندازی آن را در بخش‌های مختلفی همچون اتاق، زیر پنجره و نقاط کنج قرار داد.

بدنه رادیاتور قرنیزی با استفاده از مس و آلومینیوم ساخته می‌شود و این قابلیت را برای سیستم به‌وجود می‌آورد تا در انتقال گرما و حرارت به‌خوبی عمل کند. پوشش تعبیه‌شده نیز در برابر فشار و ضربه از اجزای داخلی محافظت می‌کند.

نحوه عملکرد رادیاتورهای قرنیزی

در بخش پایینی تمامی دیوارهای ساختمان که قرار است از سیستم گرمایشی استفاده شود، لوله‌هایی را قرار می‌دهند که با اتصال به یک منبع آب گرم در موتورخانه یا پکیج باعث انتقال گرما به محیط می‌شود.

به‌طور کلی عملکرد مدل قرنیزی مشابه با یک رادیاتور معمولی است با این تفاوت که استفاده از فناوری‌های نوین و توجه بیشتر به نوع طراحی ظاهری، این محصول را کارآمدتر و زیباتر می‌کند.

انواع مختلف رادیاتور قرنیزی را بشناسید

تمامی سیستم‌های گرمایشی از نوع قرنیزی دارای روکش، لوله‌ها و دیگر تجهیزات انتقالی هستند که برای تقسیم‌بندی این محصول، باید به نوع منبع تامین انرژی توجه کرد که بر همین اساس شامل موارد زیر است.

سیستم گرمایشی قرنیزی الکترونیکی

یکی از مدل‌های پرطرفدار رادیاتورهای قرنیزی که به بازار عرضه می‌شود با عنوان الکترونیکی معروف است که برای گرم‌کردن محیط نیازی به استفاده از مخزن یا سیستم مرکزی ندارد و به‌صورت مستقل کار می‌کند.

در واقع این نوع سیستم گرمایشی به‌صورت مستقیم به پنل برق ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا اداری وصل می‌شود و انرژی مورد نیاز برای انتقال حرارت در محیط را به این صورت دریافت می‌کند.

نحوه کارایی رادیاتور قرنیزی الکترونیکی به این صورت است که با روشن‌شدن ترموستات، هوای سرد به داخل لوله‌ها وارد می‌شود و با عبور از کنار پره‌های فلزی که دارای کابل مخصوص هستند، گرم شده و با استفاده از فن کوچکی به محیط بیرون برمی‌گردد.

در برخی از سیستم‌های گرمایشی قرنیزی الکترونیکی از ترموستات جداگانه‌ای استفاده می‌شود که در بخش جلویی پنل قرار می‌گیرد، درحالی‌که تعدادی دیگر از آن‌ها ترموستاتی دارند که قابلیت نصب روی دیوار را دارد.

سیستم گرمایشی قرنیزی هیدرونیک

در سیستم‌های هیدرونیک برای گرم‌شدن محیط، آب داغ از داخل لوله‌های مسی عبور می‌کند که با توجه به طولانی‌بودن مسیر جریان آب، دمای هوای داخل ساختمان به اندازه مطلوبی بالا می‌رود.

نحوه کار این سیستم به‌گونه‌ای است که با عبور آب از داخل لوله‌ها، پره‌هایی که به شبکه مسی متصل هستند به‌خوبی گرم می‌شوند و این قابلیت را دارند تا هوای اطراف را گرم کنند.

درضمن هوای سرد در بخش پایینی سیستم گرمایشی هیدرونیک به داخل سیستم کشیده می‌شود تا با قرارگیری در کنار پره‌های داخلی، به‌طور کامل گرم شده و به محیط بیرونی برگردد.

اهمیت استفاده از رادیاتور قرنیزی در ساختمان ها

به‌طور کلی استفاده از سیستم‌های گرمایشی از سری اقدام‌های مهم در هر ساختمانی به‌شمار می‌رود که درصورت به‌کارگیری رادیاتورهای قرنیزی شما می‌توانید از مزایای خاصی بهره‌مند شوید که شامل موارد زیر هستند:

  • توزیع یکنواخت گرما در فضای داخلی: قرارگیری لوله‌ها و تجهیزات این نوع سیستم در تمامی فضای داخلی ساختمان باعث می‌شود تا حرارت به‌طور کامل در محیط مورد نظر پخش شود و از این بابت مطمئن باشید که این دستگاه قسمت‌های مختلفی همچون اتاق‌خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و هر بخش دیگری را بدون تغییر خاصی در نوع دکوراسیون به‌خوبی گرم کند.
  • امکان صرفه‌جویی در انرژی: مسئله مهم دیگری که باید در زمان استفاده از مدل قرنیزی مورد توجه قرار دهید این است که بدنه این تجهیزات از نوع آلیاژهای مسی و آلومینیومی بوده که در مقایسه با فولاد، قابلیت انتقال گرمای بالاتری دارد و ازطرفی با توجه به امکان اتصال به آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.
  • نصب آسان: در ساختمان‌های جدید یا قدیمی می‌توان خیلی راحت و بدون دردسر اجزای مختلف رادیاتور قرنیزی را نصب کرد و تنها کافی‌است که بعداز گذشت یک سال برای اطمینان از عدم‌گرفتگی لوله‌ها، آن‌ها را تمیز کنید.
  • طراحی ظاهری مدرن و زیبا: بدون شک برای داشتن دکوراسیونی ایده‌آل باید به تمامی المان‌هایی که در فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، توجه زیادی داشته باشید که به‌کارگیری سیستم‌های گرمایشی قرنیزی نیز به‌دلیل برخوداری از ظاهر زیبا و عدم‌اشغال فضا زیاد، بهترین چیدمان را برای محیط فراهم می‌کنند.
  • کاهش هزینه‌ها: شما برای استفاده از مدل قرنیزی نیاز به صرف هزینه‌های کم‌تری برای لوله‌کشی ساختمانی دارید و به همین دلیل می‌توان گفت که این محصول در مقایسه با برخی دیگر از سیستم‌های گرمایشی، به‌صرفه‌تر است.

گروه صنعتی آترین، بهترین تولید کننده رادیاتور قرنیزی

زمانی که قصد دارید تا از این نوع سیستم گرمایشی برای فضای داخلی ساختمان خود استفاده کنید، چیزی که بیشتر از همه اهمیت پیدا می‌کند کیفیت اجزا و نحوه اجرای سیستم است که برای این منظور باید به‌دنبال یک تولیدکننده معتبر و مطمئن باشید.

گروه صنعتی آترین با در اختیار داشتن سابقه‌ای درخشان توانسته به‌عنوان بهترین تولیدکننده سیستم‌های گرمایشی قرنیزی در ایران فعالیت خود را دنبال کند تا محصولاتی پیشرفته و با بالاترین درجه کیفی را در اختیار شما قرار دهد.

درضمن شما می‌توانید علاوه‌بر سیستم گرمایشی قرنیزی برای تهیه رادیاتور دکوراتیو و رادیاتور شیشه ای نیز به این مجموعه مراجعه کنید تا با دریافت مشاوره‌های لازم، قادر به خرید محصولی مناسب باشید.

جمع‌بندی

رادیاتور قرنیزی به‌عنوان یکی از محصولات کاربردی و مدرن شناخته می‌شود که با امکان نصب در بخش پایینی دیوارها و در اختیار داشتن یک پوشش زیبا، کارایی مناسب و طراحی زیبایی را برای شما فراهم می‌کند.

انواع مختلف سیستم‌های گرمایشی قرنیزی شامل الکترونیکی و هیدرونیک است که هرکدام عملکرد مختص به خود را دارند که شما می‌توانید برای خرید و اجرای این محصولات به وب‌سایت گروه صنعتی آترین سر بزنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی