ابلاغ دستورالعمل تهیه محتوای آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ همه گیری ویروس کرونا در کشور  و تعطیلی مدارس، نظام  آموزشی و پرورشی کشور را با یک چالش جدی مواجه کرده که این چالش موجب تغییر مسیر فرآیند یاددهی یادگیری  و استفاده از امکانات خاص شده است.

این موضوع مسئولان را بر آن داشت، با شعار ” آموزش تعطیل نیست” بستری فراهم کنند تا بدون حضور دانش آموزان در مدرسه و با استفاده از فضای مجازی  و رسانه ملی در جهت استمرار، تقویت و تثبیت یادگیری دانش آموزان گام بردارند و مهم ترین اقدام اساسی  در این زمینه طراحی و راه اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) است. 

استفاده از فضای مجازی در ارائه خدمات آموزشی  توانبخشی و مشاوره ای در شرایط تعطیلی مدارس با در نظر گرفتن تفاوت های فردی دانش آموزان با نیاز های ویژه ضرورت پیش بینی تمهیدات خاصی برای گروه های مختلف معلولیت را مضاعف می کند.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور ایجاد وحدت رویه در تولید محتوای آمورشی و تشکیل بانک جامع اطلاعاتی  در نظر دارد این دستورالعمل را که براساس ویژگی ها و استاندارد های آموزشی متناسب با شرایط این دانش آموزان تدوین شده است، ابلاغ کند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی