مدیرکل آموزش و پرورش فارس: دیدگاه غالب در نظرسنجی‌ها، آموزش حضوری است

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس پنجشنبه در مطلب ارسالی از قول دکتر فرهاد اسماعیلی، افزود:امسال نیز در آیین نامه ها به شورای مدرسه اختیارات خوبی داده شده تا مدیران مدارس در کنار انجمن های اولیا و مربیان با یک مدیریت اقتضایی و بر اساس شرایط مناطق خود نسبت به روند فعالیت های آموزشی در مدرسه تصمیم گیری نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس که در هجدهمین نشست برخط با رؤسا و اعضای شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش سراسر استان سخن، می‌گفت ادامه داد: در سال جاری باید نقش اولیا را در مدارس و تصمیم گیری ها تقویت کنیم تا با استفاده از این ظرفیت بزرگ روند خوبی را در فعالیت های آموزشی و پرورشی داشته باشیم.

اسماعیلی بیان کرد:بخشنامه و آیین نامه دستورالعمل های آغاز سال تحصیلی به ادارات آموزش و پرورش سراسر استان ارسال شده است که این انتظار وجود دارد که رؤسای آموزش و پرورش به دقت آن را مطالعه و اجرایی نمایند.
وی عنوان داشت: در شرایط فعلی ارائه یک نسخه متمرکز آموزشی برای سراسر استان کاربردی ندارد و باید با یک افکار سنجی دقیق و اقناع سازی لازم تصمیمات آموزشی به فراخور شرایط مناطق انجام گیرد.
اسماعیلی یادآور شد: باتوجه به نقش گسترده و تعیین کننده انجمن اولیا در وضعیت فعلی و با پیگیری های مستمر توانستیم وزارت خانه را به برگزاری زودهنگام انجمن اولیا برای ورود خانواده ها در تصمیمات تعیین کننده مدرسه اقناع کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: حفظ سلامتی ، پوشش تحصیلی سراسری دانش آموزان، حفظ آرامش خانواده ها در کنار تنوع بخشی به امر آموزش از محور های اصلی آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود.

رسول قانونی گفت: در سال جاری هیچ درسی نباید فدای درس دیگر شود و روح حاکم بر تمامی کارها باید ارایه تدریس  و آموزش با کیفیت باشد.

وی افزود:  با ارزیابی های انجام شده از روند پروژه مهر ادارات و مناطق از آمادگی خوبی برای آغاز سال تحصیلی برخوردارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: ثبت نام و سنجش کلاس اولی ها در سراسر استان با کیفیت و به خوبی انجام شد و سنجش پیش دبستانی ها نیز باید بیشتر مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

محمد فیاض پور ادامه داد: کمبود نیروی آموزشی  را باید ادارات آموزش و پرورش با درایت لازم و با همکاری اداره کل مدیریت کنند تا هیچ کلاسی خالی از حضور معلم نباشد.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز گفت: انتخابات انجمن اولیا در سال جاری از ۲۴ شهریور آغاز شده است و تا ۳۰ شهریور ادامه خواهد یافت.

عبدالحسین رحیمی گفت: در سال جاری انتخابات انجمن اولیا در بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ مدرسه فارس برگزار می شود و بیش از ۳۸ هزار نفر از اولیا به عنوان نمایندگان انجمن معرفی و فعالیت خواهند کرد.
رحیمی گفت: در ایام کرونا نقش ویژه اولیا و معلمان و تعامل بین این دو بیشتر از قبل آشکار شد و در مدارسی که بین اولیا و معلمان تعامل بیشتری وجود داشته موفقیت بیشتری نیز در پی داشته است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی