امام جمعه میبد : واحد مشاوره آموزش و پرورش نیاز به تقویت دارد

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: بازگشایی مدرسه به هر صورت حضوری و یا مجازی نیازمند آمادگی معلمان ، مدیران و کارکنان این مجموعه دارد و همه باید همراه با برنامه ریزی مناسب آماده حضور در صحنه علم و دانش باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی میبد در ادامه بر اجرای برش شهرستانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت مدیران با تشکیل کارگروه و شورا ، احیای وقف در روستاها و مورد توجه قرار دادن سبک معماری واحدهای آموزشی در سطح شهرستان تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه تقویت و ارتقای آگاهی و دانش مدیران را در عرصه تعلیم وتربیت بسیار مهم کرد .

همچنین در ادامه رییس آموزش و پرورش میبد با ارایه گزارشی از اقدام های انجام شده ،مسایل مربوط به  برنامه ریزی تربیت مدیران جوان با توجه به بازنشسته شدن ۵۴ مدیر در سال ۱۴۰۰ ، لزوم حمایت از هنرستان ها برای تکمیل تجهیزات کارگاه ها، وجود بیشترین مدرسه نیاز به ترمیم در محله هایی مانند ده آباد و فیروزآباد را یادآور شد.

محمدرضا کارگر شورکی به زمین‌های اهدایی برای ساخت ۲ مدرسه تیزهوشان از سوی خیران شهرستان خانواده مرحوم مصطفوی و آقایی اشاره کرد.

وی در ارتباط با واکسیناسیون فرهنگیان اظهار کرد: از ۲ هزار و ۵۶ نفر، یکهزار و ۵۶۷ نفر واکسن تزریق کردند و ۴۸۹ نفر به دلایلی از جمله بیماری مراجعه نکردند و در مجموع ۷۵ درصد فرهنگیان در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد هم گزارشی از نحوه برگزاری مسابقه فرهنگی ،هنری ،قرآن و عترت ارایه کرد و گفت: در حوزه فرهنگی و هنری در ۶۰ رشته و در چهار مرحله مدرسه ، منطقه ، استان و کشوری هشت هزار و ۵۲۵ نفر از دانش آموزان شهرستان در مسابقه شرکت کردند.

ناصر فلاح افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۵۰ نفر به مرحله شهرستان راه یافتند  که از این تعداد ۳۷۲ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و ۱۳۳ نفر رتبه های اول تا سوم کسب کردند و در نهایت  ۸۵ تَن در مرحله کشوری شرکت کردند  و ۱۱ نفر  موفق به کسب رتبه در سطح کشوری شدند.

وی ادامه داد: در حوزه قرآن، عترت و نماز هشت هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که هزار نفر به مرحله شهرستان و ۱۲۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند، و ۵۹ نفر از شرکت کنندگان در استان مقام اول تا سوم را به دست آوردند و ۱۱ نفر در رقابت های کشوری شرکت کردند که سه نفر رتبه برتر ملی کسب کردند.

در این نشست معماری مدارس نیز مورد بررسی قرار گرفت که مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان یزد در حاشیه نشست یادشده در گفت و گو با ایرنا گفت: مقرر شد در میبد کارگروهی تخصصی از همکاران نوسازی مدارس ، استادان میبد در این حوزه و دست و اندرکاران ساخت و ساز تشکیل و الگویی خاص برای معماری مدارس میبد و در آینده استان یزد تهیه شود.

جواد ذاکر در ادامه با ارایه آماری از ساخت و ساز مدارس افزود: در میبد  ۱۹ پروژه به صورت مشارکتی که ۵۰ درصد خیری و نیمی هم از سوی  دولت با حضور خیران و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت و ساز است .

وی اضافه کرد : در استان نیز ۲۰۰ پروژه شامل کتابخانه ، مدرسه ، مجتمع های آموزشی و سرویس‌های بهداشتی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت خیران در دست ساخت است که به مرور زمان تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل  می شود.

این مسئول اظهار کرد : هم اکنون ۲۷ درصد مدارس استان پس از تخریب نیاز به بازسازی دارد ، این آمار در۲ سال گذشته از ۳۵ درصد به ۲۷ درصد رسید ، امید می  رود دربرنامه پنج ساله به صفر برسد.

۲ هزار و ۵۶ نفر از معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی در میبد عهده دار آموزش تعلیم و تربیت  ۲۲ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

  

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی